مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آبان 1392 - 12:05   |   کد مطلب: 9481
قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس رفع کلیه تحریم‌ها را مابه‌ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد دانست و اظهار داشت: اگر گام‌های طرفین مذاکره متوازن و هم‌سطح نباشد مذاکرات متوقف می‌شود.
گام‌های طرفین مذاکره متوازن نباشد مذاکرات متوقف می‌شود/ خواست ایران لغو کل تحریم‌هاست

 

به گزارش صدای دانشجو جواد جهانگیرزاده قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره گام متوازن غربی‌ها در قبال متوقف کردن غنی‌سازی 20 درصد، رفع کلی تحریم‌ها را مابه‌ازای مناسبی در قبال آن دانست و گفت: رفع کلی تحریم‌ها همچنین مبنایی برای رسیدن به توافقات بزرگ است.

وی تأکید کرد: طبیعی است که اگر قرار باشد تصمیمات اتخاذشده پایدار باشد و بماند، باید گام‌های طرفین مذاکره متوازن باشد و هم‌زمان برداشته شود اما اگر گام‌های طرفین متوازن و هم‌زمان نباشد، مذاکرات در هر سطحی که باشد متوقف می‌شود.

قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: مذاکرات در داخل کشور حداقل به‌شیوه فعلی منتقدین مبنایی و اساسی دارد و همچنین کسی نیز مایل نیست حیثیت و آینده کشور خدای نکرده تحت تأثیر چنین مذاکراتی قرار گیرد.

جهانگیرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: غربی‌ها بیشتر از آنکه به‌فکر صهیونیست‌ها هستند، باید مراقب باشند تا زمینه‌های قطع مذاکرات از سوی کشورمان را فراهم نکنند.

وی در واکنش به اظهارات نتانیاهو و فابیوس نیز گفت: ما آذری‌ها ضرب‌المثلی داریم که ترجمه آن به‌زبان فارسی این می‌شود: "ماه نور فشاند و سگ عوعو کند".

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار