مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. آبان 1392 - 11:20   |   کد مطلب: 9502
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر برنامه اینکه این بانک برای تعیین نرخ اوراق مشارکت متناسب با شرایط بازار عجله‌ای ندارد، گفت: تا ۲ ماه آینده برنامه‌های‌مان در این زمینه اعلام خواهد شد.
برنامه بانک مرکزی برای تعیین نرخ اوراق مشارکت متناسب با شرایط بازار/عجله‌ای برای اعلام برنامه‌ها نداریم

 

به گزارش صدای دانشجو ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اشاره به جلسه دیشب شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در این جلسه قرار بر این شد که نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی بدون تغییر تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق رای شورای پول و اعتبار بانک مرکزی مسئول تعیین حجم، نرخ سود و سررسید اوراق مشارکت شده است، تصریح کرد: بانک مرکزی بعد از اینکه بررسی‌های خود را در این زمینه به اتمام رساند سیاست مشخص را درباره نرخ سود و حجم اوراق مشارکت اعلام خواهد کرد.

سیف در همین ارتباط تاکید کرد: برنامه بانک مرکزی تعیین نرخ سود اوراق مشارکت براساس شرایط بازار است و متناسب با همین وضعیت تصمیم‌گیری‌ها اعمال خواهد شد.

وی درباره زمان اعلام سیاست بانک مرکزی برای نرخ سود اوراق مشارکت افزود: عجله‌ای برای اعلام سیاست‌های‌مان در این زمینه نداریم اما تا یکی دو ماه آینده تکلیف سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه اوراق مشارکت مشخص خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی یک بار دیگر به تعیین نرخ سود اوراق متناسب با شرایط روز تاکید کرد و گفت: نرخ اوراق مشارکت دقیقا با وضعیت بازار تعیین و اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم همانطور که پیش از این ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده بود شورای پول و اعتبار به افزایش نرخ سود بانکی رأی نداد و تصمیم بر این شد که نرخ اوراق مشارکت تغییر کند.

این در حالی است که از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم چشم‌ها به شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی دوخته شده بود تا نرخ سود بانکی تغییر کند اما همزمان رئیس کل بانک مرکزی تأکید داشت که هدف ما افزایش نرخ سود بانکی نیست بلکه در نظر داریم در راستای همسان سازی نرخ تورم و نرخ سود بانکی ابتدا نرخ تورم را کاهش دهیم تا این توازن ایجاد شود.

برهمین اساس سرانجام سیاست گذاران پولی و بانکی در چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار و در یک‌هزار و یکصد و شصت و هشتمین جلسه این شورا که شب گذشته مورخ 21/8/1392 برگزار شده بود به بحث و تبادل نظر پیرامون گزارش ارائه شده توسط بانک مرکزی درخصوص نرخ‌های سود پرداختند.

شورا ضمن تاکید بر لزوم مهار تورم و درعین حال، با هدف ثبات بخشی به اقتصاد و احیای رشد اقتصادی در کشور ، مقرر نمود وضعیت کنونی نرخ‌های سود بانکی ادامه یابد.

همچنین شورا موافقت نمود در سال جاری بانک مرکزی به منظور کنترل رشد نقدینگی در راستای مهار تورم ، اقدام به انتشار اوراق مشارکت نماید و در این زمینه؛ اختیارات لازم درخصوص تعیین حجم انتشار ، نرخ سود علی‌الحساب ، سررسید و سایر شرایط مربوطه  به رییس کل بانک مرکزی تفویض گردید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار