مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. آبان 1392 - 11:38   |   کد مطلب: 9510
حجت الاسلام میرباقری گفت: مقام تسلیم ابالفضل (ع) در عاشورا استثنایی است آن حضرت با روح و جسم تردیدی در امام حسین (ع) پیدا نکرد و این مقام مختص قمر بنی هاشم(ع) است.
مقام تسلیم محض در برابر ولایت، مختص قمر بنی هاشم (ع) است

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری در جمع عزاداران ماه محرم در تاسوعای حسینی با اشاره به نقش بی بدیل حضرت ابالفضل اظهار کرد: مقام تسلیم ابالفضل (ع) در عاشورا استثنایی است آن حضرت با روح و جسم تردیدی در امام حسین (ع) پیدا نکرد و این مقام مختص قمر بنی هاشم است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید براینکه فرد مومن تسلیم محض امام است، افزود: در همه مراحل زندگی ترازو و میزان برای مومن وجود مبارک امام معصوم است این فرد در هیچ شرایطی معترض به رای و نظر ولی نیست.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم در تشریح قلوب تسلیم ولایت امامان معصوم افزود: تسلیم قلب یعنی ایمان باطنی و قلب مومن به خدا و اولیا او باشد در همه امور تبعیت رای از امام داشته باشیم و بی چون و چرا تسلیم رای ولی خدا باشیم و با تمام امکانات ظاهری و باطنی آماده برای امام باشد.

وی خاطر نشان کرد: انسان ها به ایمان نمی رسند مگر اینکه مقام تسلیم را در خود تقویت کنند، در باطشان دلشان برای امام بتپد و تسلیم او باشند.

حجت الاسلام میرباقری تاکید کرد: مقام تسلیم ریشه در محبت دارد و محبت است که انسان را به خشوع و خضوع در برابر خدا می رساند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید براینکه در مقام محبت هم جسم و هم قلب باید تسلیم باشد، بیان کرد: کسی که قلبش در مقام تسلیم و خشوع نیست ممکن نیست که جسمش را تسلیم امام کند وقتی قلب تسلیم محض امام باشد نظر و رای انسان تابع امام و ولی خدا می شود و برای خود در عرض رای ولی نظر ورای قائل نیست.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم در تشریح مفهوم انتظار خاطر نشان کرد: انسان های تسلیم حق، قلبشان هم تسلیم است و انوار ولی خدا در وجودش می تابد نظرش در همه امور تابع نظر ولی است و همه دارائی اش در اختیار امام قرار دارد.

حجت الاسلام میرباقری گفت: فرد مومن که به مقام تسلیم دست یابد هم رای و هم امکاناتش در اختیار امام معصوم قرار می گیرد آن وقت است که یک منتظر واقعی محسوب می شود تا ظهور تحقق یابد و امام را در نصرت یاری کند این دسته از انسان ها اگر قبل از ظهور هم بمیرند از اهل رجعت هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید براینکه حضرت اباالفضل العباس (ع) در نهایت مقام تسلیم بودند، افزود: قمر بنی هاشم (ع) در برابر امام حسین (ع) تسلیم محض بود تا آن جا که همه زندگی و حیات خود را فدای حضرت کرد.

وی مقام تسلیم را سلم ولایت امیرالمومنین بیان کرد و گفت: اگر کسی به مقام سلم ولایت امیرالمومنین (ع) برسد تطهیر می شود و به نور محبت ولایت نائل می آید.

حجت الاسلام میرباقری تاکید کرد: اگر کسی به مقام تسلیم غیرخدا برسد وارد محیط شیطان می شود و از شیطان دنباله روی می کند.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت عباس (ع) نمونه تام تسلیم و آخرین مرتبه از تسلیم بود که با ایمان کامل و همه قوا تسلیم امام زمان خود بود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطر نشان کرد: اگر به مقام تسلیم برسیم طهارت، نور ایمان، معرفت و محبت از سوی اولیا معصوم در وجود ما جاری می شود.

وی مقام عبد را بالاتریم مقام عبودیت عنوان کرد و افزود: مقام طاعت محض یعنی مطیع محض خدا، رسول خدا و امیرالمومنین بودن است.

حجت الاسلام میرباقری خاطر نشان کرد: در صحنه عاشورا نقش حضرت عباس بی بدیل است عمده سختی های کربلا روی دوش ایشان بود سقایی، پرچمداری، فرماندهی لشکر همه  و همه بر دوش حضرت بود تا آنجا که خودش را وقف سیدالشهدا (ع) و فرزندانش کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار