مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آبان 1392 - 13:10   |   کد مطلب: 9516
رویترز به نقل از منابع آگاه از اعلام آمادگی هالک بانک ترکیه برای ازسرگیری انتقال پول نفت صادراتی ایران به هند خبر داد و نوشت: پالایشگاه های هندی برای پرداخت پول نفت ایران به یورو از دهلی نو کسب تکلیف کرده اند.
اعلام آمادگی هالک‌بانک ترکیه برای ازسرگیری انتقال یوروهای نفتی از هند به ایران

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم و به نقل از رویترز، مقامات هندی گفتند، پس از اینکه شرکت ملی نفت ایران دریافت  بخشی از بدهی خود از شرکت های هندی را به یورو درخواست کرده است پالایشگاه های هندی از دولت این کشور خواسته اند تا مشخص کند که آیا آنها می توانند پول نفت ایران را به یورو بپردازند یا نه.
منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، در اواسط اکتبر، شرکت ملی نفت ایران به پالایشگاه های هندی اطلاع داد که هالک بانک ترکیه آماده از سرگیری انتقال پول نفت ایران است. شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده که هالک بانک ترکیه اعلام آمادگی کرده مجددا از طریق بانک مرکزی ایران برای انتقال پول نفت ایران اقدام کند.
این منابع گفتند، از این اظهارنظر شرکت ملی نفت ایران نمی توان فهمید چه چیزی تغییر یافته که اجازه از سرگیری پرداخت پول نفت ایران با استفاده از هالک بانک ترکیه بدون نقض تحریم ها داده شده است.
هالگ بانک ترکیه از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.
به گفته منابع مذکور، پالایشگاه های هندی تا کنون پرداخت پول نفت ایران از طریق هالک بانک را شروع نکرده اند و از دولت این کشور درخواست راهنمایی کرده اند.
روابط بین ایران و آمریکا در ماه های گذشته اندکی بهبود یافته و زمزمه هایی مبنی بر کاهش تحریم ها علیه ایران مطرح شده است.
اما آمریکا اعلام کرده است تا زمانی که ایران از فعالیت هایی که می تواند ساخت سلاح هسته ای را تسهیل کند، دست برندارد، تحریم ها را کاهش نخواهد داد. ایران همواره تاکید کرده است که فعالیت های هسته ای خود را صرفا برای مقاصد صلح آمیز دنبال می کند.
پالایشگاه های هندی اسار اویل، مانگالور، هندوستان پترولیوم و شرکت نفت هند همگی محموله های نفت از ایران وارد کرده اند و بدهی هایی به این کشور دارند.
واردات نفت هند از ایران در 9 ماهه ابتدایی امسال 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و به 194 هزار بشکه در روز رسیده است.
انتهای پیام// 44

دیدگاه شما

آخرین اخبار