مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آبان 1392 - 12:56   |   کد مطلب: 9531
رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد
جمع آوری اسناد فساد کرسنت در دولت دهم
رئیس کیمسیون انرژی مجلس گفت: موضوع فساد در پرونده کرسنت کاملاً برای دیوان لاهه جا افتاده بود که در این پرونده کار با رشوه پیش رفته و با اثبات فساد در پرونده کرسنت می رفت که رأی به نفع ایران صادر شود.
جمع آوری اسناد فساد کرسنت در دولت دهم

 

به گزارش صدای دانشجو مسعود میرکاظمی در گفت‌‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در دولت گذشته اسناد خوبی در سطح بین المللی جمع شده بود و این اسناد در اختیار دیوان لاهه گذاشته شد، مبنی بر اینکه فساد در پرونده کرسنت وجود داشته است.

وی با بیان اینکه جمع آوری این اسناد و اثبات فساد در قرارداد کرنست به نفع منافع ملی بود، افزود: اسنادی که لازم بود از سازمان مبارزه با مفاسد انگلیس، کامپیوترهای عباس یزدی که شاهد ماجرا بود و پس از آن مفقود شد، صرافی ها و مراجع بین المللی جمع آوری شد و مشخص شده بود که رشوه ها به چه طریقی و به چه افرادی پرداخت شده تا این قرارداد به ثمر بنشیند.

وزیر اسبق نفت خاطرنشان کرد: این موضوع کاملاً برای دیوان لاهه جا افتاده بود که در این پرونده کار با رشوه پیش رفته و با اثبات فساد در پرونده کرسنت می رفت که رأی به نفع ایران صادر شود.

میرکاظمی با بیان اینکه با تغییر دولت یازدهم می بایست دولت جدید، نامه دولت گذشته را تأیید می کرد، گفت: به نظر می رسد دولت جدید این اعلام موضع را نکرده و ما به دولت هشدار می دهیم که به خاطر تطهیر چند نفر، منافع ملی را به خطر نیندازد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت جدید تصمیمی منطقی و عاقلانه بگیرد تا کشور دچار زیان نشود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه برخی می گویند برویم با طرفین پرونده کرسنت توافق کنیم، تصریح کرد: توافقی با آنها نداریم، وقتی قیمت نفت و گاز مشخص است، هزینه شیرین سازی و هزینه انتقال نیز مشخص است، همچنین قراردادهای صادراتی مختلفی با همسایگان داریم، اجرای پرونده کرسنت با قیمتی مضحکانه منطقی نیست.

میرکاظمی با تأکید بر اینکه دولت جدید اطلاعات را از چند نفر افراد محدود نگیرد، گفت: دولت بیاید اطلاعات را از وکیل ایرانی پرونده کرسنت و تیم حقوقی داخلی که روی این پرونده کار کرده اند و کسانی که بودند و برکنار شده اند، بگیرد.

وزیر اسبق نفت، آفت دولت های ایران را کسب اطلاعات از گروه های خاص دانست و اذعان داشت: از آقای روحانی می خواهیم که خود را محدود به اطلاعات محدود و بعضا نادرست برخی افراد نکند، بلکه اطلاعات را از گروههای مختلف و آگاه گرفته تا تصمیماتی که می گیرند برخلاف منافع ملی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی این هشدار را به ایشان می دهیم و امیدواریم ایشان به این موضوع توجه لازم را داشته باشند، اکنون شرایط؛ شرایط حساسی است، دفاع از افراد نکنند بلکه منافع ملی را در نظر بگیرند.

میرکاظمی با بیان اینکه درگیر شدن با اینگونه مسائل جز استهلاک نمایندگان و دولتمردان نیست، گفت: قیمت گاز صادراتی ما با ترکیه مشخص است، قراردادهایی با عراق و پاکستان داریم و توافقهایی برای صادرات گاز به کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته، اگر بیاییم پرونده کرنست را با اختلاف قیمت فاحش با قراردادهای فعلی اجرایی کنیم، قطعا تمامی قرادادهای بلندمدت ایران را با مشکل مواجه می کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه متأسفانه اطلاعات درست به تصمیم گیران نمی رسد، اذعان داشت: در مجلس واقعا نگران این موضوع هستیم، چرا که با صداقت برخورد نمی شود و متأسفانه اطلاعات درستی به تصمیم گیران نمی رسد، از اینرو مجلس حتما دخالت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار