مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آبان 1392 - 8:28   |   کد مطلب: 9599
یخچالهای مدرن «ساید بای ساید» و تلفن همراه بسیار گران قیمت از دیگر کالاهایی است که خرید آن میان مردم ایران رواج یافته و گروهی نبودن آن را در خانه نشانه فقر می دانند!
مبل ۱۰۰ میلیونی در شهر "پورشه‌های" میلیاردی

 

خبر آنلاین دیروز در گزارشی به عرضه مبل 100 میلیون تومانی خارجی در پایتخت خبر داده است؛ مبلهای لوکس وارداتی ترک ، مصری، ایتالیایی و هنگ کنگی که مشتریان خاص خود را دارد.

نمی دانم یادتان هست یا نه، اما همین چند ماه پیش بود که خبرگزاری فرانسه در گزارشی از وجود خودروی پورشه یک میلیارد تومانی در خیابانهای پایتخت و برخی دیگر از شهرهای کشورمان حیرت کرده بود.

و یا رادیو بین المللی که در گزارشی تأمل برانگیز نوشته بود: تلویزیونهای LCD و سه بعدی در همه کشورهای جهان به عنوان کالایی لوکس و گران محسوب می شوند که قشر متوسط به بالای جوامع نسبت به خرید آن اقدام می کنند، اما در ایران بخشی از قشر کم درآمد در کنار دیگران به خریدن این محصولات رو آورده اند .

این رادیو ادامه می دهد: یخچالهای مدرن «ساید بای ساید» و تلفن همراه بسیار گران قیمت از دیگر کالاهایی است که خرید آن میان مردم ایران رواج یافته و گروهی نبودن آن را در خانه نشانه فقر می دانند!

بررسی گزارشهایی از این دست نشان می دهد که ایرانیان ناخواسته با سلاح واردات به جنگ تولید رفته اند! و دلارهایی که باید صرف اشتغال، رونق تولید داخلی و توسعه این مرز و بوم شود، دو دستی تقدیم بیگانگانی می کنند که به جز منافع خود و خالی کردن جیب من و شما، به چیز دیگری نمی اندیشند.

تجمل گرایی در میان ایرانی ها تنها به داشتن مبلهای 100 میلیونی، ویلاهای میلیاردی و یا خودروهای لوکس وارداتی خلاصه نمی شود؛ زیرا این روزها اگر به آشپزخانه بعضی ها هم سری بزنید، کالاها و لوازم گران قیمت خارجی را می بینید که شاید سال به سال هم مورد استفاده قرار نگیرد.

به هر حال اگرچه هیچ کشوری از واردات بی نیاز نیست اما نباید فراموش کنیم که کشورهای در حال توسعه در راستای حمایت از تولید ملی و جلوگیری از اتلاف سرمایه ها، هیچ گاه دروازه های خود را برای واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور این گونه باز نمی کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار