مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آذر 1392 - 11:48   |   کد مطلب: 9692
یادداشت/ حسین علوی
پیشنهاد به آقای وزیر
اکنون دیگر همه می‌دانند ژست جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها، نقش «چماق» را در مذاکرات ایفا می‌کند تا طرف مقابل با نشان دادن جنگ‌طلبی تل‌آویو و ترساندن تیم ایرانی، امتیازات بیشتری را به‌دست آورد.
پیشنهاد به آقای وزیر

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، آقای محمد جواد ظریف، وزیر محترم امور خارجه دوشنبه شب در برنامه دو نیم‌ساعت شبکه خبر، منتقدان توافقنامه ژنو را به کم‌سوادی و بی‌اطلاعی متهم کرد.

شاید این اظهارات آقای ظریف در ابتدا به مذاق بسیاری خوش نیاید اما قطعا برای برخی رسانه‌های منتقد به مثابه یک مجوز برای دفاع از حیثیت حرفه‌ای خود به حساب می‌آید تا خدای ناکرده برنامه‌ریزی مشکوک، ابزاری برای تحقیر و سرکوب منتقدان و به خفا رفتن واقعیت هماهنگی‌های ژنو نشود.

رسانه‌ها و افراد منتقد اکنون در معرض اتهامی سنگین قرار گرفته‌اند و این حق بدیهی آنهاست که از خود و حقانیت انتقاداتشان نسبت به اتفاقات ژنو دفاع کنند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود جناب آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه به همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در یک برنامه زنده تلویزیونی در مقابل نمایندگان رسانه‌های منتقد قرار گرفته و در مقابل دیدگان مردم نسبت به واقعیت‌های آنچه در ژنو اتفاق افتاد، مناظره کند. این می‌تواند بهترین فرصت برای افکار عمومی باشد تا واقعیت اتفاقات ژنو را دریابند. قاعدتا در صورت عدم پذیرش این پیشنهاد، با انتقادات یکسویه منتقدان مواجه خواهند شد. انتقاداتی که بدون تردید حاوی برخی جوانب پشت پرده در قبل و حین مذاکرات خواهد بود.

نکته دیگر استفاده مجدد آقای ظریف از یک استدلال معیوب برای تخریب منتقدان توافق ژنو است. آقای ظریف طی هفته‌های اخیر بارها استدلال کرده که منتقدان داخلی مذاکرات، با رژیم صهیونیستی همنوا شده‌اند! آیا این استدلال دارای پایه‌های عقلانی است؟ به جز در عالم سیاست و در راستای تخریب و تخطئه رقیب و منتقد، کاربرد این سنخ استدلال‌ها کجاست؟ این دیگر نیاز به توضیح ندارد که صهیونیست‌ها در موضوع هسته‌ای یک برنامه هماهنگ با آمریکایی‌ها را به پیش می‌برند و این هماهنگی بارها توسط عالی‌ترین مقامات آنها به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است. اکنون دیگر همه می‌دانند ژست جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها، نقش «چماق» را در مذاکرات ایفا می‌کند تا طرف مقابل با نشان دادن جنگ‌طلبی تل‌آویو و ترساندن تیم ایرانی، امتیازات بیشتری را به‌دست آورد. این ژست صهیونیست‌ها البته یک کارکرد داخلی در ایران هم خواهد داشت و آن بستن دهان منتقدان است!

به عبارتی رژیم صهیونیستی عربده می‌کشد؛ تا دهان جریان منتقد داخلی بسته و شرایط برای دادن امتیازات فراهم شود! به عبارتی رژیم صهیونیستی در حال ایفای نقش خود است. نقشی که بخشی از پازل اصلی است. آیا واقعیت غیر از این است؟ جناب آقای ظریف، آیا این استدلال را غیرمنطقی می‌دانند؟ آیا ناراحت نمی‌شوند اگر ادعا شود مواضع رژیم صهیونیستی برای همپوشانی توافق به اصطلاح برد - برد و توجیه اقدام تیم ایرانی در پای میز مذاکره است؟! اگر ناراحت می‌شوند پس لطفا جریان مقاومت اصیل داخلی را متهم به همدستی با سگ نحس نجس نکنند.

 

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار