مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. آذر 1392 - 11:06   |   کد مطلب: 9829
رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه آماده ملاقات با رئیس‌جمهور کشورمان است مدعی شد که اسرائیل و ایران با یکدیگر دشمن نیستند.
پرز: مایلم با روحانی دیدار کنم
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از جروزالم‌پست نوشت: شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی، روز گذشته (یکشنبه) در نشست پرسش و پاسخ در کنفرانس گلوبز بیزینس مدعی شد که اسرائیل دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک برای تهدید ایران را ترجیح می‌دهد. 
وی طی این اظهارات اعلام کرد که مشکلی برای دیدار با حسن روحانی ندارد.

پرز در مصاحبه با ریچارد کوئست مجری شبکه سی‌ان‌ان گفت: "چرا که نه... اسرائیل و ایران دشمنان یکدیگر نیستند."

وی با طرح این ادعا که اسرائیل نیز به مانند آمریکا خواهان دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک است گفت: "ما همچنین ترجیح می‌دهیم قبل از اینکه گلوله‌ای شلیک شود فشارهای اقتصادی و سیاسی بر این کشور افزایش یابد. ما عجله‌ای برای شروع تیراندازی نداریم."

وی با رد این واقعیت که اسرائیل درباره موضوع ایران دچار انزوای بین‌المللی شده است گفت که "ائتلاف چشمگیری" از کشورهایی که نمی‌خواهد شاهد ایرانی با سلاح هسته‌ای باشند شامل روسیه و چین وجود دارد.

پرز با اذعان به این که مباحثی با آمریکا درباره مدیریت برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد اظهار کرد که اساسا روابط همانگونه که بودند و باید باشند هستند.

وی با اشاره به فرایند سازش اعلام کرد که می‌توان در بازه زمانی نه ماهه‌ای که جان کری، وزیر خارجه آمریکا،‌ تعیین کرده است به یک توافق دست یافت اما در مورد قطعیت آن مطمئن نبود.

پرز در ادامه افزود که امروز بر خلاف گذشته بخش اعظمی از احزاب سیاسی در اسرائیل طرفدار راه‌حل دو کشوری هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار