مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آذر 1392 - 13:30   |   کد مطلب: 9868
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به توافقنامه ژنو گفت: علامت‌ سوال‌های مهمی وجود دارد و بدنه جریان دانشجویی به عنوان یک جریان اصیل این صلاحیت را دارد که چشم و گوش بسته موضوعات را نپذیرد.
جریان دانشجویی درباره توافقات ژنو سوالات زیادی دارد

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی عصر امروز(چهارشنبه) در همایش «میقات صالحین» با اشاره به توافقات اخیر صورت گرفته بین ایران و 1+5 در ژنو  با بیان اینکه ما همواره با چالش‌ها و موضوعات مختلفی بعد از دوران انقلاب ایران مواجه بوده‌ایم، به نوع برخورد ما با موضوعات و مسائلی که وجود داشت، شاره کرد و گفت: این موضوع باید ذیل یک مبحث کلی دیده شود و اگر در موضوعات این‌چنینی با نگاه کلی به مسائل دیده نشود، چه بسا دچار خطا و اشتباه شویم. 

وی با اشاره به گذشت سی و چند سال از آغاز انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در طی این چند سال خود را در برابر استکبار جهانی تعریف کرده است و ما همواره با استکبار جهانی در دو مقوله جدا تقابل داشته‌ایم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سطحی خواندن تقابل ما با استکبار را نگاهی کوته‌نگرانه دانست و گفت: اتفاقاتی که در طی این چند سال بین ما و استکبار جهانی رخ داده است حکایت از تقابل ماهوی این جریان کلی دارد که در جهان مطرح است.

حیدری ادامه داد: در این مسیر اصلی‌ترین چیزی که ما از امام فرا گرفته‌ایم این است که در برابر دنیای مادی و دنیای غرب در گردون بازی که آنها تعریف می‌کنند، نباید بازی کرد و باید همواره قواعد صحنه را عوض کرد.

وی با بیان اینکه در زندگی امروزی بسیاری از کشورها خود را در این گردونه تعریف کرده‌اند و به نوعی با استکبار کنار آمده‌اند اما امام به ما یاد داد صحنه دیگری هم هست و می‌توان به شکل دیگری در این مقوله حرکت کرد، تصریح کرد: در زمینه توافقات اخیر که حضرت آقا کلیات آن را تاکید کردند اما گفتند وارد جزئیات نمی‌شوند، علامت‌ سوال‌های مهمی وجود دارد و بدنه جریان دانشجویی به عنوان یک جریان اصیل این صلاحیت را دارد که چشم و گوش بسته موضوعات را نپذیرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در پایان تصریح کرد: جریان دانشجویی به عنوان دیده‌بان اصیل آرمانگرا حق دارد موضوعات را پیگیری و بررسی کند و خط و ثبت خود را با طرح سوال‌هایی در این زمینه مطرح کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار