مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آذر 1392 - 13:32   |   کد مطلب: 9870
آیت‌الله جوادی آملی گفت: کافران با مسلمانان کاری ندارند و به عهد و پیمان خود پایبند هستند اما مستکبران برای هیچ تفاهم و عهدی احترام قائل نمی‌شوند.
مستکبران جهان به عهد و پیمانشان پایبند نیستند

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن، به آسمانی بودن قرآن و منشأ الهی آن اشاره و اظهار کرد: دلیل اینکه اختلافی در آیات قرآن مشاهده نمی‌شود این است که منشأ این کتاب آسمانی است و همه آیات آن به هم مرتبط هستند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم به دیدگاه مشرکان درباره رسالت عامه و ایراداتی که به آن ایراد وارد می‌کنند اشاره کرد و افزود: خداوند این عمل مشرکان را امری محال و بی‌نتیجه می‌داند و می‌فرماید آن‌ها امری محال را مورد توجه قرار داده‌اند.

مفسر بزرگ قرآن کریم با تأکید بر اینکه انسان‌هایی که به رسالت عامه ایراد وارد می‌کنند، با دیدن معجزات هم آن‌ها را انکار می‌کنند و ایمان نمی‌آورند، تصریح کرد: به‌گفته قرآن قلب‌های‌شان مرده است، قلب‌هایی که بیماری کمی دارد با معجزه درمان می‌شوند اما آن‌ها که قلبشان مرده با معجزه هم شفا نمی‌یابند.

وی با اشاره به تغییرناپذیری سنت‌های الهی در جهان خلقت بیان کرد: نظام هستی و آیات قرآن همگی با هم هماهنگ و در این راستا رسالت تمام انبیا و کتاب‌های آسمانی نیز یک‌دست هستند و هیچ‌کدام منکر و نقض‌کننده دیگری نیست.

آیت‌الله جوادی آملی در بیان تفاوت‌های کافران و مستکبران گفت: کافران با مسلمانان کاری ندارند و به عهد و پیمان خود پایبند هستند اما مستکبران برای هیچ تفاهم و عهدی احترام قائل نمی‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، دنیا را محل تغییر انسان‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: تحولات تا پایان عمر برای انسان ممکن است و خدا در مسیر این تغییرات و تحولات بر تمام احوال بندگانش آگاه است.

مفسر بزرگ قرآن کریم عنوان کرد: قبل از اینکه انسان به زمین پا بگذارد، خدا فرمان سجده در برابر انسان داد و تا زمانی که تفکر آسمانی نداشته باشیم به حقیقت آن فرمان پی نمی‌بریم.

وی شرک مشرکان زمان پیامبر اکرم را شرک در ربوبیت بیان کرد و افزود: مشرکان در عصر پیامبر اسلام منکر رسالت عامه بودند چراکه حتی با معجزات هم ایمان نمی‌آوردند.

انتهای پیام/آ*

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار