مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. آذر 1392 - 13:41   |   کد مطلب: 9877
یک معترض کرد که در درگیری با نیروهای پلیس ترکیه در اواخر هفته گذشته به شدت زخمی شده بود بر اثر شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داد.
مرگ یک معترض کرد در درگیری با پلیس ترکیه

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک معترض 25 ساله کرد که در درگیری های روز شنبه مورد اصابت گاز اشک آور پلیس ترکیه قرار گرفته بود، امروز جان باخته است. منابع آگاه پزشکی نیز مرگ این معترض کرد را تایید کرده اند.

بر اساس این گزارش مرگ دو معترض کرد جمعه شب گذشته در درگیری با نیروهای پلیس ترکیه موجب افزایش تنش ها در مناطق کردنشین ترکیه شده است. مقام های کرد بر این باورند که پلیس ترکیه قبرستان مربوط به شبه نظامیان پ‌ک‌ک را تخریب کرده اند. خشونت ها و راهپیمایی های ترکیه اواخر هفته گذشته نیز ادامه داشته و به شهر استانبول نیز کشیده شده است.

ده ها نفر از جمله 4 مامور پلیس تنها در شهر دیاربکر زخمی شده اند. در تظاهرات و درگیری های این شهر 22 معترض کرد نیز بازداشت شده اند.خشونت ها و درگیری های جدید به شدت روند مذاکرات صلح بین دولت آنکارا و شبه نظامیان پ‌ک‌ک را تهدید می کند. پ‌ک‌ک از ماه مارس تاکنون پس از مذاکرات مخفیانه با دولت ترکیه اعلام آتش بس کرده است.

پ‌ک‌ک در ماه سپتامبر اعلام کرد، به علت عدم اجرای اصلاحات قول داده شده توسط دولت ترکیه خروج نیروهای خود از ترکیه را متوقف کرده است.در درگیری‌های پ‌ک‌ک با دولت ترکیه در دهه های اخیر بیش از 45 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار