مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. مرداد 1394 - 5:25   |   کد مطلب: 15459
مدیر تنها کارخانه تولیدکننده کیسه‌های خون کشور، وجود دست‌های آلوده در سازمان انتقال خون را عامل بروز این اتفاق دانسته و می‌گوید: سازمان انتقال خون به عنوان تنها خریدار و مصرف‌کننده محصولات تولیدی این کارخانه در سال 93 سفارش حتی یک کیسه خون را به ما نداد.

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل ازپایگاه خبری تحلیلی کریمه، کارخانه تعطیل شد! خیالی نیست! کارگران بیکار و چرخ اقتصاد کشور پنچر شد! خیالی نیست! جوانان بیکار در معرض اعتیادند! خیالی نیست! سلامت مردم در خطر است! خیالی نیست! آینده کشورمان چه! آن هم خیالی نیست!!

آری، گویا واقعاً خیالی نیست! چرا که متأسفانه در کشور کارخانه‌هایی بودند که به دلیل عدم‌حمایت مسئولان درشان تخته شد و حتی آقایان کَکِشان هم نگزید!

راه دوری نمی‌رویم... هشتم آبان ماه بود که مدیرعامل تنها شرکت تولیدکننده کیسه‌های خون در کشور رو در روی خبرنگاران نشست از تعطیلی قریب‌الوقوع به علت عدم‌حمایت از سوی سازمان انتقال خون ایران خبر داد.

و سرانجام در 19 آذر سال 93 بود که تنها کارخانه تولیدکننده کیسه‌های خونگیری در کشور، به دلیل عدم‌حمایت مسئولان و واردات از خارج تعطیل شد...

کارخانه‌ای که از سال 79 تولید کیسه‌های خونگیری در مجتمع صنعتی بعثت قم را آغاز کرد؛ محصولی که کشورهای معدودی به دانش تولید آن دست‌یافته‌اند و در کشور ما بر پایه توان متخصصان داخل تولید آن آغاز شده بود.

کارخانه‌ای که با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ست کیسه‌های خون علاوه بر تأمین نیاز داخلی محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کرد؛ اما با وجود همه پیشرفت‌هایی که در کارخانه تولید کیسه‌های خون صورت گرفته و علیرغم اینکه این کارخانه جزو مجموعه‌های دانش‌بنیان و نیز از پارک‌های فناوری شناخته‌شده قرار گفته در سایه بی‌توجهی و کم‌لطفی مسئولان تعطیل شد.

کارخانه‌ای که خط تولید آن، 15سال پیش راه‌اندازی شد و تا حدود دو سال پیش در اختیار دولت بود و پس از آن به بخش خصوصی یعنی شرکت ورمل واگذار شد؛ اما از ابتدای سال93 به علت عدم خرید کیسه‌های خون‌گیری از سوی سازمان انتقال خون کشور، این کارخانه به تدریج تولید خود را کاهش داده و آخرین نفس‌های خود را کشید وکاملا تعطیل شد.

لازم به ذکر است که مجتمع صنعتی بعثت وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تولید کالا‌ها و تجهیزات پزشکی و دارویی در سال ۷۹ در قم راه‌اندازی شد که در طول این سال‌ها با تلاش دانشمندان و متخصصان کشور توانسته گام‌هایی در جهت خودکفایی تولید محصولات استراتژیک در حوزه بهداشت و درمان بردارد که یکی از محصولات این کارخانه، کیسه‌های خونگیری بود.

حالا چراغ تنها کارخانه تولیدکننده کیسه‌های خونگیری کشور که براساس بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های بالادستی ملزم به تأمین نیاز داخلی و خارجی بود به دلیل علاقه سازمان انتقال خون به واردات و بی‌توجهی به تولید داخلی خاموش شد.

بی‌توجهی‌ها و در پی آن تعطیلی کارخانه مذکور موجب شد ده‌ها کارگر و کارمند از کار و به تبع آن قریب به 400 نفر عائله آنان امیدشان را به نان‌آور خانواده از دست بدهند!

در همین راستا مدیر تنها کارخانه تولیدکننده کیسه‌های خون کشور وجود دست‌های آلوده در سازمان انتقال خون را عامل بروز این اتفاقی دانسته و می‌گوید: سازمان انتقال خون به عنوان تنها خریدار و مصرف‌کننده محصولات تولیدی این کارخانه در سال 93 سفارش حتی یک کیسه خون را به ما نداد و در عوض تمام نیاز خود را از خارج وارد کرد و با این کارش عملاً خط تولید کارخانه را به تعطیلی کشاند تا تنها رقیب داخلی شرکت‌های واردکننده از گردونه خارج شود.

احمدرضا عزیزی با بیان اینکه ما از حدود 40 روز پیش هشدارهای لازم را در خصوص تعطیلی قریب‌الوقوع بودن خط تولید کارخانه داده بودیم می‌افزاید: متأسفانه علیرغم روشنگری انجام شده در این مدت نه تنها هیچ اتفاق عملی رخ نداده بلکه مسئولین سازمان به انجام مناقصه‌ای دیگر برای واردات کیسه‌های خون مبادرت کردند و در ادامه به دروغ‌پراکنی روی آورده و گرانی قیمت و کیفیت محصولات تولیدی کارخانه را زیر سؤال بردند.

آری، متأسفانه با وجود آنکه مقام معظم رهبری، بارها نسبت به حمایت از تولید داخلی تأکید کرده‌اند، اما در عمل مسئولان سازمان انتقال خون کشور به جای سفارش خریدهای خود از تولیدکننده داخلی، اقدام به برگزاری مناقصه جهت واردات کیسه‌های خون کردند!

ناگفته نماند که در دنیا تنها 16 کشور دانش تولید کیسه‌های خون را دارند و کشور ما جزء آن 16کشور بود که با تعطیلی این کارخانه، عملاً کشور ما از جرگه آن 16کشور نیز به برکت حمایت آقایان خارج شد...

اما سؤال اصلی اینجاست که مسئولان دولتی به ویژه سازمان انتقال خون ایران که سالانه نیاز به 3 میلیون کیسه خون دارد، چرا تولیدکننده داخلی را که توانایی تولید بخش عمده از این نیاز را دارد مورد بی‌مهری قرار داده‌اند؟

گفتنی است که پس انتشار این خبر تأسف‌بار، مردم واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن نشان دادند؛ و با گذاشتن کامنت هایی که در زیر می‌بینیم، به نوعی حرف دلشان را زدند.

امیر @ دوشنبه 17 آذر 1393 - 00:41:44

این‌ها در جهت کمک به اقتصاد ورشکسته برادرانمان در مغرب زمین است و این کمک‌ها (تعطیلی تولیدات داخلی و واردات) همچنان تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه خواهد یافت.

محمد @ دوشنبه 17 آذر 1393 - 09:14:19

با این بی‌مهری‌ها انتظار پیشرفت راه هم داریم واقعاً متأسفم
خود من در سال جاری در این کیسه‌های تولیدی ایران خون دادم و خیلی هم از تندی سوزن آن راضی بودم.
متأسفم واقعاً

شهروند @ دوشنبه 17 آذر 1393 - 09:59:13

بسیار موجب تأسف و حیرت است. دلیل این همه بی‌توجهی چه می‌تواند باشد؟ به چه دلیلی باید این صنعت و صنایع مشابه رو به تعطیلی بروند؟ چه کسی یا کسانی باید پاسخ بدهند؟
امید است ضمن دریافت نظر سازمان انتقال خون ایران، مسئولین به موقع رسیدگی کنند.

پوری @ دوشنبه 17 آذر 1393 - 22:27:07

آقای مدیرعامل برای دل‌خوشی کدام رقیب خارجی این‌گونه کیفیت تولیدات صادراتی کشور عزیزمان را زیر سؤال می‌برید؟!!!!!!!
وقتی مشاور ارشد رییس‌جمهور با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.
دیگر نباید از مدیران خرد دولتی از جمله مدیرعامل سازمان انتقال خون گله‌مند باشیم، دیشب در خبر تلویزیون شاهد آن بودیم که دکتر پور فتح‌الله با چه عصبانیتی تولیدات صنعتگران خط مقدم حوزه سلامت را به تمسخر گرفت و مدعی شد صادرات کیسه‌های تنها کارخانه تولیدی "کیسه‌ی خون" کشور عزیزمان به عراق، آبروی ایران و محصولات ایرانی را برده است. از مدیران سازمانی که علیرغم تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، در شرایط سخت اقتصادی و کمبود شدید بودجه سلامت کشور تبدیل ماشین‌های سواری آن سازمان از پژو و سمند به سوزوکی شاسی‌بلند با صرف هزینه‌های گزاف اولویت می‌یابد بیش از این انتظاری نیست.
اگر این دل‌نگرانی دلسوزان را نقد تازه به‌دوران رسیده‌ها به‌شمار نمی‌آورید!!!! لطفاً پاسخ دهید، آیا در این دولت مدبر کسی نیست که از این مدیران برای ادعاهای بی‌اساسشان مدرک و سند بخواهد؟!!!!

مهمان @ سه‌شنبه 18 آذر 1393 - 06:27:39

مسئولان استانی چه کاره‌اند؟
چرا به فکر صنعت قم نیستند؟
تعطیلی هر کارخانه در قم نشانگر ناتوانی مسئولان اقتصادی استان... است!

سعید @ سه‌شنبه 18 آذر 1393 - 07:59:23

من به عنوان یک نیروی تخصصی شاهد رد کردن بی‌دلیل محصولات داخلی توسط کنترل کیفت سازمان بوده‌ام.

دلسوز @ سه‌شنبه 18 آذر 1393 - 08:15:36

این محصول یک محصول عادی نمی‌باشد بلکه یک محصول استراتژیک می‌باشد که تولید آن باعث افتخار کشور می‌باشد. نشان‌دهنده رشد علمی و دانشی پزشکی بچه‌های این سرزمین می‌باشد که علاوه بر مسئولین دولتی باید تمام هم‌وطنانمان از این تولید ملی حمایت کنند و اعتراض خود را در خصوص تعطیلی اعلام نمایند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار