مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. اسفند 1394 - 18:54   |   کد مطلب: 17204
جنبش عدالتخواه دانشجویی بیانیه ای را پیرامون انتخابات صادر کرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: یک درصدی های عالم، با تغییر سنایوی براندازی نظام به تغییر رفتار نظام، ضمن برنامه ریزی برای آینده قدرت در ایران، برآنند تا با ساخت "جمهوری اسلامی تقلبی" که احیانا آقای عمامه به سری هم در راس آن باشد، ضمن مهار طبقه ی مذهبی کشور، ایران اسلامی را وارد "نظم نوین جهانی" خود کرده و اهداف و سناریوهای خود را به پیش ببرند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بار دیگر موعد بروز و ظهور مشارکت مردمی در فرآیند مردم سالاری دینی فرا رسید و شور و هیجانات انتخاباتی، شهرها و روستاهای سراسر ایران اسلامی را درنوردید. نظر به انتخابات مجلسین خبرگان و شورای اسلامی، و با توجه به شرایط کشور، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، بر خود لازم میداند نکات مهمی را جهت انتخاب نمایندگانی در تراز انقلاب اسلامی بیان کند.

در نظام اسلامی انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و رجوع به رای و نظر ملت برای تعیین سرنوشت خود بوده و از این باب مهمترین و اصلی ترین مسئله در انتخابات مشارکت حداکثری آحاد جامعه در تعیین سرنوشت خود است. احساس مسئولیت در برابر سرنوشت جمعی ایجاب میکند حتی آنانی که نظام اسلامی را قبول ندارند نیز برای تعیین سرنوشت کشور خود، به پای صندوق های رای آمده و رای و نظر خود را اعلام نمایند.

انتخابات در نظام اسلامی علاوه بر آن که طریقیت دارد، موضوعیت هم دارد. انتخابات فرصتی است برای رشد فکری جامعه. فلذا در این مسیر لازم است همگان با " انتخابی آگاهانه" نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب نمایند. " احدی شرعا نمیتواند به کسی کورکورانه رای بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروهها نظر موافق داشتند ولی رای دهنده تشخیصش بر خلاف همه آنها بود تبعیت از آنها صحیح نیست و نزد خداوند مسولیت دارد."(امام خمینی). لذا انتخاب آگاهانه مردم بعد از اصل مشارکت حداکثری مهمترین و اصلی ترین مسئله در انتخابات است.

در حال حاضر بیم آن میرود با تغییر معیارها و فاصله گیری از انتخاب اصلح، به مرور جامعه ایرانی مصداق حدیث شریفه ای شود که امیرالمومنین فرمود: یستَدَلَّ عَلَی ادبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ.(  چهار چیز عامل شکست دولت هاست. 1- غفلت کردن از مسائل مهم  2ـ روی آوردن به حواشی و کارهای بیهوده 3ـ به کار گرفتن آدمهای پست و فرومایه 4- کنار زدن و منزوی کردن انسان های شریف و اصیل) لازم است همگان با بررسی دقیق و آگاهانه به انتخاب نمایندگانی متدین، متقی، دارای تحلیل سیاسی صحیح، انقلابی، مردمی، عدالتخواه، استکبار ستیز  و حافظ استقلال کشور بپردازند  و در این مسیر" اگر همه کسانی که در راس هستند بروند پیشنهاد بکنند که فلان آدم را شما وکیل کنید لکن شما به نظرتان درست نباشد، جایز نیست بر شما تبعیت کنید.( صحیفه امام، ج 18، ص: 22) ))

با توجه به پرسش ها و شبهات مطرح شده در فضای سیاسی کشور مبنی بر کنار گذاردن اصل اساسی "انتخاب آگاهانه" یادآور میشود " انتخاب که میخواهید بکنید، بشناسید و انتخاب کنید؛ بشناسید. به دینشان، به تعهّدشان، به وفاداری‌شان به انقلاب، به ایستادگی‌شان در راه انقلاب، به عزم و اراده‌شان، به شجاعتشان و به مرعوب نشدنشان خاطرجمع بشوید، [آن‌وقت‌] رأی بدهید؛ چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، چه در انتخابات مجلس خبرگان؛ فرقی نمیکند، آنجایی هم که نمی‌شناسید، نگویید من نمی‌شناسم پس رأی نمیدهم؛ نه، بروید سراغ کسانی که به دین آنها، به تعهّد آنها و به بصیرت آنها اطمینان دارید، از آنها سؤال کنید؛ این راه علاج است"(5/12/94) لذا اولویت اساسی شناخت خود فرد و انتخاب او بر مبنای تشخیص است و اعتماد به افراد معتمد و یا لیستهای انتخاباتی در شرایطی است که "توانایی شناخت" به هر دلیلی صلب شده باشد. لذا تعطیل کردن شناخت و آگاهی و ترویج دیدگاهی که برمبنای آن برای کسب قدرت رای به افراد فاقد صلاحیت هم مجاز شمرده میشود، عملی خلاف شرع و مغایر با توصیه های حضرت امام و مقام معظم رهبری است.

یک درصدی های عالم، با تغییر سنایوی براندازی نظام به تغییر رفتار نظام، ضمن برنامه ریزی برای آینده قدرت در ایران، برآنند تا با ساخت "جمهوری اسلامی تقلبی" که احیانا آقای عمامه به سری هم در راس آن باشد، ضمن مهار طبقه ی مذهبی کشور، ایران اسلامی را وارد "نظم نوین جهانی" خود کرده و اهداف و سناریوهای خود را به پیش ببرند.

در این مسیر حضور چند چهره ویژه (حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح) در خبرگان رهبری مانع بزرگی جهت پیاده سازی سناریوی آنان برای آینده قدرت در ایران است.  فلذا عذم خود را جزم کرده اند تا با دخالت در فرآیند انتخابات، مانع از ورود آنان به مجلس خبرگان رهبری شوند.  بدیهی است با روشن شدن سناریوی استکبار، همه ی آنانی که دل در گرو آرمانهای انقلاب دارند، حتی اگر نقدی هم به برخی عملکردهای حضرات آیات داشته باشند، لازم است که سناریوی استکبار را ناکام گذارند.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی
اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

دیدگاه شما

آخرین اخبار