مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. شهريور 1396 - 16:11   |   کد مطلب: 22453
حرکتهای جهادی صرفا یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن, در سه حوزه "مردم و اهالی مناطق محروم"،"شرکت کنندگان در این حرکتها"و "مسئولان و مدیران منطقه ای" قابل بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حرکتهای جهادی، مجموعه ای از فعالیتهای خودجوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه و دانش آموزان و  دانشجویان داوطلب وسایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود و بنابر ظرفیت ها و توانایی های موجود در میان شرکت کنندگان، انواع خدمات از جمله انجام پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی-درمانی، آموزشی- تحصیلی و غیره در کنار فعالیتهای فرهنگی در آنها ارائه می گردد.

                 

حرکتهای جهادی صرفا یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن, در سه حوزه "مردم و اهالی مناطق محروم"،"شرکت کنندگان در این حرکتها"و "مسئولان و مدیران منطقه ای" قابل بررسی است. البته کلمات قادر نیستند این آثار و برکات را با همه ابعاد و گستردگی خود بیان کنند.باید اردوی جهادی رفت و این آثار و برکات را دید و حس کرد.

 

صادق تمهیدی منیر مسئول اردوی جهادی شهید سید میلاد مصطفوی گفت : اردوی جهادی شهید سید میلاد مصطفوی با شرکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در دو دوره ی هفت روزه و در روستای گاو زبان از بخش گلتپه ی شهرستان کبودراهنگ برگزار شد که در این روستا خدماتی چون خدمات عمرانی ، پزشکی ، اقتصادی ، فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی توسط جهادگران ارائه شد.

وی افزود : این اردو با مشارکت خوب دانشجویان دانشگاه و مجموعه ی اداری دانشگاه و مجموعه ی بسیج دانشجویی استان انجام شد که بحمد الله نتیجه ی خوبی در سطح روستا داشت .

 

جعفر ورزنده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت : مجموعه ی بسیج دانشجویی دانشگاه از یک ماه قبل جلسات منظمی برای برگزاری این اردو تدارک دیده بود و از همان موقع تیم های شناسایی برای شناسایی مناطق محروم به روستا ها می رفتند تا روستایی را که نیاز بیشتر به خدمت رسانی دارد شناسایی کنند.

وی افزود: اطلاع رسانی برای این اردو از دو هفته قبل از شروع اردو در سطح دانشگاه انجام شد و خوشبختانه دانشجویان استقبال خوبی از این اردو کردند و حدود هشتاد نفر در این اردو شرکت کردند.

 

علیرضا شهبازی مسئول تیم سلامت اردوی جهادی گفت : خدمت رسانی پزشکی جزء مهم ترین ارکان اردوی جهادی است که به لطف خدا ما توانستیم با هماهنگی هایی انجام شده طی چند نوبت ویزیت رایگان را در روستای گاو زبان داشته باشیم و دارو هایی مورد نیاز اهالی را به طور رایگان برایشان تامین کنیم.

 

 

مهدی قهرمانی مطلق مسئول فرهنگی اردوی جهادی گفت: در این روستا برنامه های فرهنگی متنوعی از جمله برگزاری کلاس قرآن برای کودکان و نوجوانان ، برگزاری نماز جماعت ، برگزاری جشن عید غدیر ، برگزاری یادواره ی شهدای روستا ، و غیره انجام شد که مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفت.

 

انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار