مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. فروردين 1395 - 5:15   |   کد مطلب: 17598
به همت سامانه کالک و قرارگاه شهید باقری؛
بسته جامع اعتکاف منتشر شد
شاید شما هم به این فکر افتاده اید تا زمانی را لازم دارید که بازگشتی به خود داشته باشید یا تامل و خلوتی داشته باشید تا بتوانید مسیر خودسازی و رشد را بهتر طی بکنید.

به گزارش صدای دانشجو، شاید شما هم به این فکر افتاده اید تا زمانی را لازم دارید که بازگشتی به خود داشته باشید یا تامل و خلوتی داشته باشید تا بتوانید مسیر خودسازی و رشد را بهتر طی بکنید.

اعتکاف دانشجویی یکی از بهترین فرصت ها برای این کار است، بهتر است زودتر دست به کار شویم و خود را آماده کنیم.

بعد از ثبت نام اولین کار این است که وسایلمان را جمع کنیم، سعی کنیم بار زیاد با خود حمل نکنیم، مسواک، لباس راحتی، حوله، قرآن کوچیک و مفاتیح شاید از وسایل ضروری باشند.

قلم و دفتر، چفیه خوب، و کتاب مفید برای مطالعه هم خوب است با خود ببریم.

اصل در مراسم اعتکاف خلوت برای تفکر و تامل هست اما در عین حال زندگی جمعی را هم تمرین می کنیم.

بنابراین بسته به اوقات و نیازهایمان اوقاتی را به تنهایی و اوقاتی را به همراهی با دوستان اختصاص بدهیم. به غیر از زمان های برنامه های عمومی فرصت هایی داریم که میتوانیم به دعا و نیایش، سکوت و تفکر مطالعه و اعمال قضا شده اختصاص بدهیم.

اما در اوقات سکوت و تفکر می توانیم به مسئولیت های اجتماعی، اتفاقات دنیای بیرون از اعتکاف، مسیر حرکت، خود، نواقص و بی راهه ها، خلقت آسمان ها و زمین، دنیا و آخرت و محاسبه نفس فکر بکنیم.

اما ما که دانشجو هستیم وظیفه های سنگین تری نسبت به دیگران داریم که ما در این بخش چند پیشنهاد ویژه برای شما داریم.

خوب است به نیت برکت در وقت های مرده درس یا کتب دینی بخوانیم، نگاهی نو به مفاتیح بیندازیم و درس های زندگی و معارف جدید کسب کنیم.

 با نماز، قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و صحیفه فاطمیه انس بیشتری بگیریم. به مطالعات معرفتی عقب افتاه بپردازیم. اعتکاف از اوقاتی هست که در آن می توانیم اعتیاد به فضای مجازی موبایل و لپ تاپ را ترک کنیم.

بحث های کارشناسی سیاسی را بگذاریم برای بعد، و بقیه دوستانمان را به این مراسم معنوی دعوت بکنیم.

ضمنا بدانیم که بسته جامع اعتکاف توسط قرارگاه شهید باقری و سامانه کالک منتشر شده است که می تواند اعتکاف ما را پررونق تر بکند.

برای دانلود دفترچه جامع می توانید اینجا کلیک کنید.

انتها پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار