به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 19. ارديبهشت 1395 - 10:40   |   کد مطلب: 17750
رهبر کره شمالی در کنگره ملی حزب حاکم این کشور ضمن اطمینان دادن نسبت به عدم به کارگیری تسلیحات هسته‌ای گفت تنها درصورت تهدید علیه تمامیت ارضی، از چنین سلاح‌هایی استفاده خواهند کرد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته است تا زمانی که به تمامیت ارضی این کشور تجاوز نشود، از تسلیحات هسته‌ای استفاده نمی‌کنند.

به نوشته رویترز، خبرگزاری حکومت کره شمالی خبر داد رهبر این کشور تمایل دارد با کشورهایی که نسبت به آن متخاصم بودند، روابط خود را عادی کند.

وی در گزارشی برای کنگره حزب حاکم این کشور تصریح کرد، کره شمالی صادقانه تعهدات خود برای عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و تلاش برای پایان دادن به ساخت این تسلیحات را در جهان،  به کار می‌گیرد.

کیم جونگ اون افزود «به عنوان یک حکومت مسئول دارای سلاح‌های هسته‌ای، جمهوری ما هیچ سلاح هسته‌ای را به کار نمی‌گیرد مگراینکه از جانب هر نیروی متخاصم و متهاجمی با تسلیحات هسته‌ای به تمامیت ارضی‌اش تجاوز شود.»

وی ادامه داد، حکومت کره شمالی روابط خود را با کشورهایی که با احترام نسبت به تمامیت ارضی‌اش و همچنین با دوستی برخورد می‌کنند، روابطش را عادی کرده و توسعه می‌بخشد.  رهبر کره شمالی خواستار افزایش روابط با کره جنوبی و کنار گذاشتن سو‌ء برداشت‌ها و بی‌اعتمادی‌ها شد.

با آغاز سال نوی میلادی، کره شمالی چندین آزمایش موشکی و هسته‌ای انجام داد که با انتقاد شدید کره جنوبی،‌آمریکا و برخی کشورهای منطقه مواجه شد. برای تحدید فعالیت‌های کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های سنگینی علیه کره شمالی وضع کرده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار