مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. خرداد 1395 - 19:20   |   کد مطلب: 18160
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خبر داد
سرمایه‌گذاری 2.9 میلیارد دلاری آلمان در همدان/ شناسایی بازارهای هدف کشورهای منطقه
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان از سرمایه‌گذاری 2.9 میلیارد دلاری آلمان در همدان خبر داد و گفت: شناسایی بازارهای هدف کشورهای منطقه در دستور کار است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، رضا قیاسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه دشمن از راه اقتصاد به دنبال ایجاد توطئه برای نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: تنها راه برون‎رفت از این مشکل توجه به توصیه‎های مقام معظم رهبری و تمرکز بر روی اقتصاد مقاومتی است.

وی رمز ماندگاری و تداوم نظام را در رفع مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد: ملت ولایی ایران نباید به خاطر نیازهای مادی دست خود را به سوی بیگانگان دراز کرده و عزت و شرف خود را خدشه‌دار کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان دانش‎بنیان بودن، مردمی بودن، عدالت‎محوری، درون‌زا و برون‌گرا بودن را از شاخصه‎های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید از داشته‎های کشور برای عملیاتی شدن این نوع اقتصاد بهره برد.

وی با اشاره به اینکه باید با رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گسترش روابط با جهان را مد نظر قرار دهیم، بیان کرد: رشد هشت درصدی اقتصاد نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد که باید بستر آن را ایجاد کنیم.

قیاسی از حضور یک هیأت 12 نفره از آلمان در همدان برای انجام مذاکرات سرمایه‌گذاری خبر داد و اظهار داشت: این هیأت تجاری طی 10 سال 2.9 میلیارد دلار در همدان سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

این مسؤول ایجاد نیروگاه خورشیدی در همدان را نتیجه این حضور دانست و در ادامه با تأکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در استان گفت: باید به اقتصاد مقاومتی ایمان آورد و به آن به عنوان یک تکلیف نگریست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان مشارکت مردم در راستای تحقق این امر را لازم دانست و ادامه داد: همدان دارای ظرفیت‎های بسیاری در حوزه معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی است که باید از آنها بهره برد.

وی افزود: 600 واحد تولیدی در همدان تعطیل و یا نیمه‎تعطیل بودند که با تلاش دولت یازدهم 300 واحد به طور کامل احیا شده و وارد چرخه تولید شدند.

قیاسی با بیان اینکه ماهانه 900 نفر در استان همدان بیمه می‌شوند، از تلاش برای اشتغال بیشتر در استان خبر داد.

وی گفت: برقراری ارتباط با سفارتخانه‌ها و شناسایی بازارهای هدف کشورهای منطقه برای معرفی فرصت‎های سرمایه‎گذاری همدان نیز در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار