مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. بهمن 1395 - 21:53   |   کد مطلب: 19151
رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در خصوص برکناری‌اش از ریاست این دانشگاه گفت: دوستان وزارت علوم در یک تماس یک دقیقه‌ای در تلفن، این خبر را به من دادند و وقتی آن را شنیدم، شب راحت خوابیدم.
وزارت علوم در تماس تلفنی یک دقیقه‌ای برکنارم کرد/ پاسخ طهرانچی در مورد ارتباط برکناری‌اش با «فریدون»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی، رئیس سابق دانشگاه شهیدبهشتی در مراسم تودیع و معارفه رئیس این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: خدا را سپاس می گویم که توفیقی حاصل شد که خدمتی در این دانشگاه داشته باشم. وقتی که به مسئولیت ریاست دانشگاه رسیدم و از تریبون پایین آمدم، فکر این بودم که در مراسم تودیع چه بگویم، چون این آمد و شدها همیشه هست و من نه اولین نفر هستم و نه آخرین نفر. خدا را شاهد می گیرم آنچه که بضاعتم بود برای خدمت به دانشگاه استفاده کردم.

 

وی ادامه داد: دکتر صدوق لطف کردند بار مسئولیت دانشگاه را از من گرفتند.

 

رئیس سابق دانشگاه شهیدبهشتی در خصوص برکناری اش از ریاست این دانشگاه گفت: دوستان وزارت علوم در یک تماس یک دقیقه ای در تلفن، این خبر را به من دادند و وقتی آن را شنیدم، شب راحت خوابیدم.

 

وی ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دبیر مجمع علمی دانشگاهی ایران و عرب انتخاب شد و قرار بود در این هفته این نشست برگزار شود که افتتاحیه آن روز گذشته برگزار شد؛ که بعدازظهر وزیر علوم تماس گرفتند که من قرار است شخص دیگری را به دانشگاه شهیدبهشتی بفرستم و من گفتم این مراسم در دانشگاه در حال برگزاری است و وزیر گفت یک کاری برای آن انجام می دهیم.

 

رئیس سابق دانشگاه شهیدبهشتی اضافه کرد: مشکل کجاست؛ چرا ما به این بیماری دچار شده ایم؟ من در یک سفری که به روسیه داشتم با رئیس دانشگاه روسیه هم صحبت شدم. یک نفر در کنار او بود و گفت قرار است این شخص از یک ماه دیگر جانشین من در دانشگاه شود، اما امور دانشگاه را با یکدیگر به جلو می بریم، در صورتی که در کشور ما این کار یک شبه انجام می شود.

 

وی یادآور شد: گردهمایی مجمع علمی دانشگاهیان ایران و عرب به میزبانی دانشگاه شهیدبهشتی بود و قرار بود که من صبح امروز از تعارض ما و جهان عرب و استقلال برای حل مسائل صحبت کنم. خجالت کشیدم در این جمع بنشینم؛ در صورتی که وزارت علوم در تعارض با ما نبود و در استقلال با ما بود و می دانست این برنامه در دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است. با اینکه برنامه خودشان بود و دبیرخانه آن نیز بعد از دو سال تلاش، راه اندازی شده ، من را از این سمت برکنار کردند.

 

رئیس سابق دانشگاه شهیدبهشتی در ادامه افزود: من از خانواده دانشگاه شهیدبهشتی تشکر می کنم که اجازه دادند خادم آنها باشم، اما باید این نکته را بگویم ما استقلال به این معنا را نداریم که یک گروه برود و گروه دیگر بیاید و کاری انجام دهد. ما لازم است که این دانشگاه را با وحدت خودمان بزرگ بداریم. در دانشگاه مفاهیم، اقتصاد و سایر موضوعات عوض شده و سایه سیاست بر روی آن افتاده است. ما باید فارغ از هر سلیقه ای در دانشگاه متحد باشیم. مهم نیست که چه کسی رئیس و چه کسی عهده دار معاونت است، باید به یکدیگر کمک کنیم.

 

طهرانچی با توضیح روند رشد علمی این دانشگاه گفت: در سال 2016 دوباره توانستیم شتاب رشد علمی را در دانشگاه شهیدبهشتی رقم بزنیم و امروز شاهدیم که این دانشگاه در رنک های بین المللی سهم دارد . مدیریت این دانشگاه زیر ذره بین سایت های بین المللی است و اگر تعلل کنیم، گزارش های خودشان را منتشر می کنند.

 

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: دانشگاه تعاریفش عوض شده، دیگر دولت پول نمی دهد؛ به این معنا که با شیر نفت بخواهیم نقص مدیریت را جبران کنیم . در بودجه 96 بالاترین رشد بودجه را دانشگاه شهیدبهشتی داشته که 170 میلیارد تومان بوده و باید 145 میلیارد تومان آن را درآمدزایی داشته باشد. با این تعاریف ما توانستیم به توسعه درآمدزایی دانشگاه کمک کنیم.

 

وی گفت: در اوایل حضور من در این دانشگاه 520 هیئت علمی با 60 هکتار زمین و 13 دانشکده و 12 هزار دانشجو داشتیم که در حال حاضر 770 هیئت علمی، 120 هکتار وسعت دانشگاه، 19 دانشکده، 3 پژوهشکده و 18 هزار دانشجو داریم.

 

همچنین طهرانچی در پاسخ به برخی از خبرنگاران درباره اینکه این شائبه مطرح شده که برکناری‌اش به دلیل انتشار اخباری درباره تحصیل رانتی برادر رئیس‌جمهور در این دانشگاه و ممانعت‌هایی که در دانشگاه صورت گرفته، بوده، گفت: من چیزی نمی‌دانم؛ مسئولیت بنده بهمن‌ماه تمام می‌شود و «العاقل بالاشاره» و در بیان علما نکاتی است که شما خبرنگاران باهوش آن را متوجه می‌شوید.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار