مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. بهمن 1395 - 23:03   |   کد مطلب: 19172
رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان با اشاره به اینکه دولت در زمینه کنترل تورم اقدامات و موفقیت‌هایی داشته است گفت: دولت در راستای برطرف کردن رکود گام بردارد چرا که متاسفانه آن چنان که باید در این زمینه کار نشده است.
دولت در راستای برطرف کردن رکود گام بردارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از تسنیم؛ حمیدرضا رهبر با اشاره به اینکه عملکرد دولت یازدهم در حوزه اقتصاد را نمی‌توان بدون مدنظر گرفتن میراث دولت دهم مورد بررسی قرار داد اظهار داشت: کشور در دولت دهم متأسفانه به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی و تورم‌زا سال‌ها به عقب افتاد و قطعاً در عرض 3 تا 4 سال امکان اصلاح و جبران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از معضلات اقتصادی موجود به عملکرد دولت بستگی ندارد افزود: هر چند که مقدمات و اقدامات سازنده‌ای از جمله برجام که منجر به کاهش تحریم‌های بین‌المللی چند جانبه شد در دولت یازدهم عملی شد اما به دلیل عدم حمایت همه جانبه در داخل کشور از این توافق و همچنین بدعهدی آمریکا هنوز نتیجه کامل و قابل لمسی به بار نیامده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان با اشاره به اینکه دولت در زمینه کنترل تورم اقدامات و موفقیت‌هایی داشته است بیان کرد: این اقدامات شروط کافی نیستند و در کنار کاهش تورم دولت باید حتماً به دنبال برطرف کردن رکود هم از وضعیت اقتصادی کشور نیز می‌بود که متأسفانه این حاصل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق کامل وعده‌های دولت، یک عزم ملی و همه جانبه نیاز است تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور و تمام قوای سه‌گانه و حتی نیروهای مسلح باید از فعالیت‌های اقتصادی و برنامه‌های خروج از رکود دولت حمایت و از تشدید تفرقه و اختلاف جلوگیری و پرهیز کنند تا دولت در ایام باقیمانده عمر خود و احیاناً دوره بعدی بتواند کارهای نیمه تمام خود را به اتمام برساند.

رهبر عنوان کرد: البته در این راستا توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاوتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده می‌تواند برای همه راهگشا باشد چرا که تمامی موارد مورد نیاز از جمله لزوم برقراری روابط بین‌الملل خصوصاً حُسن رابطه با کشورهای منطقه در آن سیاست‌ها مورد تأکید قرار گرفته شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به اینکه رونق بر سر سفره مردم باید معلول رونق اقتصادی در جامعه باشد گفت: اگر درآمد اقتصادی یک خانواده به اندازه جبران سایر نیازهای خانواده نباشد آن وقت سفره رنگین به چه کاری می‌آید.

رهبر تاکید کرد: مقوله تولید باید رونق پیدا کند و سپس به تبع آن اشتغال ایجاد شود و همچنین همزمان دولت با برقرای روابط دوستانه با همه کشورهای دنیا امکان تبادل اقتصادی را فراهم کند و امکان رقابت با رقبای خارجی نیز با حمایت‌های عملی فراهم آید.

رئیس خانه صنعت و معدن همدان اظهار داشت: در آن صورت قدرت خرید مردم افزایش می‌یابد و می‌توانند با خرید کالاهای ایرانی موجب رونق تولید شوند و آن وقت است که رونق اقتصادی را بر سر سفره مردم خواهیم دید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت درآمد اقشار متوسط به پایین خوب نیست عنوان کرد: متأسفانه جامعه کارگری با حداقل‌های حقوق و درآمد روبه‌رو هستند و این برای همه حتی کارفرمایان هم زجرآور است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار