مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. دى 1392 - 7:37   |   کد مطلب: 10068
اینبار دیگر در روز عاشورا صوت و کف وهلهله ای در کار نیست و دخترک ها حجاب از سر بر نمی کنند اینبار سینه زنان مشکی پوشان و چادر بر سر به جنگ حسین(ع) می آیند ، دیگر خبری از سپاه مشرکان نیست اینبار دشمن با قرآن سر نیزه و پیشانی پینه بسته کمر به نابودی اسلام خواهد بست.
عبرت آموز ز تاریخ که خائن کم نیست

9 دی سال 1388 یکی از روزهای خاطره انگیز تاریخ انقلاب است. هنوز صدای شعارهای آن روز در گوشم ما نسل سومی ها می پیچید ، ما نسل سومی ها شاید هیچگاه شعارهایمان را اینگونه از ته دل و با عاطفه سر نداده بودیم! از حق نگذریم آن سال با همه تلخی هایش انقلابی تر بودیم! نه اینکه قبل و بعدش انقلابی نبودیم و نیستیم ولی روحیه ای بود که نسل ما خیلی تجربه اش را نداشته و الحمدلله که سربلند بیرون آمدیم. اما 9 دی هنوز تمام نشده! چرا که 9 دی روز خاموش کردن فتنه هاست و فتنه سبز خاموش شد اما هنوز فتنه ها باقی است.

حوادث سال 88 و 8 ماه بحرانی که به حق 8 ماه دفاع مقدس نامیده شد یک تحول عظیم در فرهنگ سیاسی ما ایجاد کرد تحولی که بی ارتباط با آینده انقلاب نیست کما اینکه صبر جانانه و رفتار حکیمانه رهبر انقلاب در آن سال-که حقیقتا جای بررسی و عبرت آموزی فراوانی دارد- هم رو به سوی فردای روشن انقلاب داشت.

"بصرت" کلیدواژه ای بود که از سال 88 به طور رسمی وارد ادبیات سیاسی ما شد و رمز  و راز 9 دی هم همین واژه تاریخ ساز بصیرت است. اما چرا تاریخ ساز؟

روند تحول تاریخی بشریت در جنگ حق و باطل در جبهه حق دو عنصر اساسی دارد یکی امام و دیگری امت ، آنچه در طول تاریخ ثابت بوده امام حق است و همواره اراده خداوند بر این است که زمین در هیچ زمانی از حجت خدا خالی نمی ماند پس پیروزی جبه حق همیشه وابسته به امت است! و آنچه که رفتار امت را نسبت به امام شکل می دهد همین بصیرت امت است!

اگر رفتار معصومین(ع) هم مورد بررسی قرار دهیم این بزرگواران همواره حاضر بودند تا هزینه های بسیاری بپردازند تا قدرت تحلیل مردم افزایش دهند چرا که این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند با حسین(ع) باشند یا با یزید و همه خواص اهل حق هم به دنبال بالا بردن همین بصیرت مردم بوده اند.

فتنه گران 88 در طول 8 ماه تلاش خود برای از از بین بردن نظام اسلامی آخر مجبور شدند به همانجایی حمله کنند سد اصلی آن ها بود ، همه حتی خودشان هم می دانند که مشکل آن ها نه با انتخابات بود و نه حتی با ولی فقیه و دیگر دست آویزها آن ها می خواهند تمدن کفر غربی را بر این سرزمین حاکم کنند و چه مانعی بزرگتر از نهضت عاشورا در برابر آن ها قرار دارد؟ کما اینکه این نظام اسلامی هم از برکات همین کربلا و عاشورا و نهضت حسینی است و اگر بخواهیم کمی رو راست باشیم ما باید زودتر از 9دی از همان حرف های اولیه از همان "نه غزه نه لبنان" گفتنشان از همان "جمهوری ایرانی"شان پیش بینی روز عاشورا می کردیم اما به هر حال کار به حسین(ع) رسید و ایشان خودشان بساط فتنه را جمع کردند اما ، اما آنچه که اکنون پس از 4 سال مهم است ، این است که حتما دفعه بعد دشمن اینقدر مستقیم به جنگ با حسین(ع) نمی آید ، اینبار دیگر در روز عاشورا  صوت و کف وهلهله ای در کار نیست و دخترک ها حجاب از سر بر نمی کنند اینبار سینه زنان مشکی پوشان و چادر بر سر به جنگ حسین(ع) می آیند ،  دیگر خبری از سپاه مشرکان نیست اینبار دشمن با قرآن سر نیزه و پیشانی پینه بسته کمر به نابودی اسلام خواهد بست.

اگر دیروز پرچم سیاه محرم را نشانه گرفته بودند امروز در پی خاموش کردن بانگ "هیهات من الذله" و "مرگ بر اهریمنان" او هستند!

در حوادث سال 88 "بصیرت" ما مردم ایران افزوده شد پس حیله های دشمن هم پیچیده تر خواهد شد اگر پیش از این بهانه های سیاسی را دست آویز فتنه گری قرار داده بودند  امروز با اقتصاد و فرهنگ و حقوق بشر و چه و چه به جنگ با آرمان خواهی مردم ایران آمده اند.

امروز به این نتیجه رسیده اند که اگر نمی شود این پلنگ  را از پای درآوریم پس باید دندان هایش را بکشیم حقش را بگیریم و همفکرانش در دیگر نقاط جهان سرکوب کنیم.

حال پس از 4 سال از 9 دی بیشتر از گذشته به روز بصیرت نیازمندیم تا فتنه های جدید را بشناسیم و انشاءالله به مبارزه با آن ها بپردازیم.

امروز بدون شناخت عمیق نهضت حسینی مولفه های یاران و دشمنانش ، آرمان ها و روش هایش نمی توانیم پاسدار این نظام باشیم البته نه اینکه این انقلاب نیازی به ما داشته باشد بلکه این ما هستیم که در تلاشیم خودمان را به قافله ی حسینی شهدا برسانیم و الا اراده خداوند بر این است که حق را در زمین جاری کند "و لو کره الکافرین"

عبرت آموز ز تاریخ که خائن کم نیست

این هم از عبرت ایوان مدائن کم نیست

و خدا هست و هر آن چیز که از وی باقی است

فتنه خاموش شد اما نهم دی باقی است

دیدگاه شما

آخرین اخبار