مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. دى 1392 - 16:53   |   کد مطلب: 10088
واقعا با وجود این همه دلیـل اگر کسـی بگوید این چند نفـر فتنـه گر نبوده اند ، یا باید به غیرت او شک کرد (!) یا به حافظه اش!!!
فتنـه ۸۸ و چند نکتـهـ !!
دوستـی می گفت : تا همین چند وقت پیش به درس تاریخ و کلا به بررسی و مطالعه هر چیزی که مربوط به گذشتـه می شد علاقـه نداشتم ولی حالا بعد از گذشت چند ماه از شروع دولت یازدهـم که پرچم « راستگویی » و « درستکاری » را می خواهد بر بام ایـران نصب کند ، و بعد از اینکه افـراد تأثیـرگذار در فتنـه ۸۸ نرم نرمک به عرصه امور اجرایی کشور باز می گردند و نطق کور بعضـی ها برای صحبت در باره آنچه که نمی داننـد باز می شود ، به این نتیجـه رسیـده ام که چقـدر من به تاریخ علاقـه داشتم و این استعداد و علاقـه بالقـوه خودم را نادیده گرفته و جماعتـی را از فیـض استفاده از این استعـدادم تا حال در آمپـاس گذاشته ام !!
انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۴ خرداد سال ۸۸ برگـزار شد ؛ پیش از پایان زمان رسمـی رأی گیـری میرحسین موسـوی اعلام کرد پیـروز انتخابات است و همین شد نقطـه شـروعـی برای یک اختـلاف ! البته شاید عده ای هم بگوینـد مناظره احمدی نژاد و موسـوی بیشتر می تواند نقطه شـروع پنداشتـه شود ؛ خوب این هم یک نظـری است که می تواند مورد بحث قرار بگیـرد. لیکـن باید دقت شـود آنچـه که باعث شد اعتـراض شخصـی دو تن از نامزدها به اردوکشـی های خیابانـی مبدّل شـود نقطه نظرات پیوستـه خود آنان درباره زیر سؤال بردن سلامت انتخابات و پروپاگانداهای پی در پی رسانه های معانـد با انقلاب و نظام در راستای عملیاتی کردن تفکر تقلب در انتخابات بود نه صحبت های احمدی نژاد در مناظره با موسـوی ! چه ، اگر این گونه بود اردوکشـی ها و دعواها و اعتراضاتـی از جنس ۲۵ خرداد باید در روز بعد از مناظـره صورت می گرفت نه یک هفته پس از آن و البتـه با شعـارهایی دیگـر و تهمت هایی که به اصـل نظام وارد شد ؛ و البته رهبـر انقلاب در روز ۲۶ خرداد در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات ۸۸ این نکتـه را تبیین کردند که هر نتیجـه ای از این انتخابات حاصـل می شد بنا بود که این اخلال گری ها بوجود بیاید : « هر کس سرِ کار باشد، اگر نتائج انتخابات غیر از این هم میشد، بنده به طور اطمینان می توانم عرض بکنم که باز اینجور حوادثى دیده میشد، باز این حوادث پیش مى‌آمد، براى اینکه اصلاً آرامش در کشور نباشد. آنها امنیت کشور را و آرامش کشور را هدف گرفته‌اند و می خواهند این را از بین ببرند. » + درست است که احمدی نژاد هم اشتباهاتی در مناظرات داشت و برخی صحبت ها نباید گفتـه می شد ، آنچنان که رهبری هم اشاره کردند : « نکته‌ى سوم، مسئله‌ى رقابت ها بود. این رقابت ها کاملاً رقابت هاى آزاد، جدى و شفاف بین نامزدهاى مختلف بود؛ همه دیدند. به قدرى این رقابت ها و این گفتگوها و این مناظره‌ها شفاف و صریح بود، که عده‌اى به آن معترض شدند – حالا عرض خواهم کرد – حق هم تا حدودى با آنهاست. التهاباتى هم به وجود آورد که الان هم هنوز آثارش را داریم مشاهده می کنیم. » + اما این اشتباهات آنقـدر بزرگ نبود که زمینـه سـاز بروز فتنـه ای به آن بزرگـی بشود !
نقش افـرادی مانند موسوی و خاتمـی در رهبـری داخلـی فتنه ۸۸ قابـل انکـار نیست ؛ شـاید عدّه ای بگوینـد خوب اگر نقش داشتـه اند اثبات کنید ! میرحسین موسوی اعتـراضی به روند برگزاری انتخابات داشت ؛ بارها اعـلام شد که این اعتراضات می تواند از راه قانونـی خودش پیگیـری شود و رهبـری در دیدار با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری با تأکید صریـح از مسئولین دست اندرکار انتخابات خواستند که با توجه به پیشنهادات نمایندگان کاندیداها ، هر نوع شبهه ای که در باره انتخابات بوجود آمده را برطرف کنند ؛ خوب سؤال اینجـاست تأکید آقای موسـوی در همان روزهای آغازین قضایای فتنه ۸۸ بیشتـر بر چه چیزی بود ؟ پیگیـری اعتـراض از مجـاری قانونـی یا اردوکشـی خیابانـی برای ابطال انتخابات ؟ اتفاقا همین پیشنهاد برای ابطال انتخابات را آقای زنگنه [که در حال حاضـر وزیر نفت دولت یازدهم هستند] در دیدار ۲۶ خرداد ۸۸ با رهبـری عنوان کردند و رهبری هم در پاسخ گفتند : « این‌که می‌گویید ابطال بشود، این حرف خلاف قانون است، این را کسی نمی‌تواند بپذیرد. پذیرش ابطال انتخابات یعنی این‌که بزنم توی دهن چهل میلیون. » چرا با وجود اینکه بسیـاری از صنـدوق ها بازشمـاری شد و اختلاف بسیـار بسیار اندکی هم در میزان آرای بازشمـاری شده با آرای اعلان شده بود و نمایندگان ستادهای انتخاباتی کاندیداهای معتـرض هم به صحت روند برگـزاری انتخابات ۸۸ تصریـح کردند باز هم اعتراضات و اردوکشی های خیابانی ادامه پیـدا کرد ؟ چرا با اینکـه رهبری معظم انقلاب ، بارها به همین آقایان تذکر و هشـدار دادند که این حرکت های خیابانی را در صورت شروع شدن شما نمی توانید کنتـرل کنید و بارها هم از راه دلسـوزانه وارد شدند و حتی تا یک ماه پس از آن اعتراضات تأکید می کردند که این دو نفر از عناصر نظام و انقلاب بوده اند و هستند و صحبت های مختلف و تعبیرات متفاوت دیگـر در باره این آقایان به کار می گرفتند و تمام دستگاه ها را مواظف می دانستند که تخلفات را بررسـی کرده و به اعتراضات این دو نفـر و هر کسـی که به روند برگزاری انتخابات انتقـاد و اعتراض دارد رسیدگی نمایند ، اما این دو نفر باز هم به اعتـراضات از مجاری غیر قانونی و از راه خسارت وارد کردن به انفـال و شعار دادن بر علیه اصل نظام و انقلاب و حتی هتاکـی به ساحت مقـدس سیدالشهداء علیه السلام در روز عاشـورای حسینـی اصـرار داشتند ؟!  …
می گویند آقای هاشمی را چرا دخیل می دانیـد ؟ علاوه بر اینکـه حضـور فرزندان هاشمی و صحبت های همسـرش در شعله ور کردن آتش فتنـه بسیـار تأثیـرگذار بوده است ، می توان پرسید چرا تا به حال موضعـی بر علیه آن نگرفته اند ؟ چرا با گذشت بیش از ۴ سـال از آن قضایا ، هنـوز سکوت کرده اند ؟ مگر رهبری در بحبوحه همان اعتراضات و اردوکشی ها تأکید نکردند که همه باید در مقابل این تشنج آفرینی ها و اغتشاش گری ها موضع صریح و روشن بگیرند و اعلام کنند که خط آنها جداست ؟ آقای هاشمـی تا به حال چنـد بار در این مورد موضـع صریح گرفته است ؟ وقتـی رهبـری معظم انقلاب خود را تماماً هزینه انقلاب و ملت ایـران می کنند ، آقای هاشمـی آیا شأن خودش را بالاتـر از رهبـری می داند که موضع صریحـی در قبـال دشمنـی آشکـار با ملت ایـران نگرفته و هنوز هم نمی گیــــــرد ؟!
در جریان مذاکـرات ژنو ، و پس از انتشـار پاسخ رهبـری به نامه آقای روحانی خیل کثیـری از کسانـی که تا یک روز پیش از آن ، وقعی به صحبت های رهبـری نمی نهادند تبدیـل شدند به مدافع تمام عیـار رهبـر انقلاب ! حالا اگر واقعا جنس این حمایت ها از جنس حمایت های مردم کوفه از امیرالمؤمنین علیه السلام نیست [که منجر شد امیرالمؤمنین در خطبه های متعدد به آن نامردمان بگوید : خداوند شما را بکشد !! ] خوب این دوستـان سعـی کنند نظرات رهبـری دربــاره فتنـه ۸۸ را مـرور کنند. اگر هنـوز مسئله برایشان شفاف نشـده ، صحبت های رهبـری پس از انتخابات ۸۸ را تا بهمن همان سـال مطالعه کنند، به نکات بسیـار خوبی می رسند. موضع گیـری های شفاف رسانه های غربی و صهیونیستی که جریانات دنبـال کننده فتنـه در داخل کاملا همسـو و همصدا با آنها بودند را هم مرور کنیـد ؛ واقعا با وجود این همه دلیـل اگر کسـی بگوید این چند نفـر فتنـه گر نبوده اند ، یا باید به غیرت او شک کرد (!) یا به حافظه اش !!

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار