مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. شهريور 1393 - 19:04   |   کد مطلب: 14064
خاطره درمانی هم مانند فخش درمانی شفابخش است

خطوط بالا بخشی از مطالب سایت رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت است که خیلی زود توسط دیگرانی که میباید اینکار را انجام میدادند پرده از ضمیرهای خاطره برداشته: منظور مصباح بوده!!

چیزی که همیشه برایم سوال بوده اینکه در بین اینهمه طلبه و روحانی و ... در قم و دیگر بلاد اسلامی چرا استاد فرزانه مصباح باید آماج این همه فحش و تخریب عده ای(منظورم جناب هاشمی نیست) دراین سالها قرار بگیرد؟ آقای مصباح مگر چه پستی دارد که جا را تنگ میکند؟ شاگردان او چقدر پست های حکومتی در طول این 35 سال داشته اند؟ موسسه او مگر چه میکند و چه میگوید که این همه سیبل بد دهانیها قرار میگیرد؟

مصباح انقلاب بک دغدغه دارد و آنهم چیزی نیست جز حفظ اسلام. شاگردان انبوه او که وفای کرسی استاد را حفظ کرده اند نیز همین اند و صحه چند باره رهبری بر این مشی روشن است پس چرا عده ای نمیخواهند ببینند؟ براستی فرزندان علامه در چه فتنه ای بوده اند؟ کدام کار اقتصادی را دارند؟ کدام شاگردش بنگاه مالی دارد؟ واقعا برایم سوال است مصباح چه کرده و میکند که چند دهه نوک پیکان حملات بوده؟

آنروز که دردوران اصلاحات فتنه گران کشور را مزرعه شبهه پراکنی کرده بودند و حتی علیه خدا نیز مجوز راهپیمایی دادند و حکم استیضاح امام زمان را گفتند ، مصباح شهر به شهر و دانشگاه به دانشگاه یک تنه مبارزه با انحراف کرد، تمام قد ماهها در نماز جمعه تهران ولایت فقیه گفت. خاطره گویان امروز، آنروزها کجا بودند؟ مگر نه این بود طرح ولایت که در اوج غربت و برهوت آن روزها برگزار شد سدی بود برای براندازان دوم خرداد و طراح این طرح علامه فرزانه.

حقیری چون من لایق آن نیستم که خطی در دفاع از ایشان بنویسم و تمام افتخار زندگیم این است که بارها محضر ایشان از نفس الهی او مدد گرفته ام و عاجزانه خواسته ام برایم دعاکند. او را عمار انقلاب و شمشیر برنده اسلام برای تبیین میدانم و عمری خدا دهد سالها همین راه را خواهم رفت. کتب ایشان سرلوحه زندگیم بوده و آنرا وجه تفسیری بیانات 25ساله رهبری میدانم.

بگذریم. علامه میفرمود در دوره اصلاحات به رهبری عرض کردم درمان خوبی یافته ام برای دردهایم. رهبری پرسیدند چیست؟ و بدیشان گفتم فحش درمانی!! هرچه بیشتر فحشم میدهند بیشتر سرحال می آیم!! حال باید به این نسخه علامه خاطره درمانی را نیز اضافه کنیم.

سخن پایانی و گلایه گونه را سر بسته میگویم و آن اینکه اگر رابطه رهبری با علامه مصباح، کتب و فکر علامه، بعد عرفانی علامه، و دهها نمونه از این دست را تبیین کرده بودیم و از طرفی درست از شبهات فتنه گون انتخابات بدرشده بودیم الان طور دیگری به این همه هجمه علیه علامه پی میبردیم. نمیدانم شاید ریشه این تخریب هاهم در این است که با دست خودمان صورت فردی را که عقبه تئوریک نظام هست غبار مظلومیت زده ایم.

آقای آقاتهرانی میگفت زمانی که کاریکاتور علامه مصباح را در دوره اصلاحات کشیدند استاد دانشگاه کانادا یا آمریکا(تردید از حقیر است) به من گفت از شما ایرانیها باید هم حق توحش گرفت چون به فردی چون علامه توهین کرده اید!!

نکته آخر: بنظرم خود اقای هاشمی بزرگوار هم میدانند علامه مصباح ستون مبارزاتی انقلاب بوده و هست چون بعید میدانم رئیس مجمع نشخیص مصلحت آراء و نظرات واضح رهبری در مورد آقای مصباح را نداند، لذا بنظرم یا سایت ایشان اشتباه کرده یا دوستان جابجا نقل کرده اند وگرنه ساحت دهها سال مبارزاتی مقدس جناب آقای هاشمی مبرا از این هاست.

در ادامه قطره ایی از هزاران صفحه مستندات حقانیت علامه را که در اسناد ساواک و کلام بزرگان و.. وجود دارد ذکر میکنم تا باز عده ای ما را متهم به شخص پرستی نکنند و بدانند علت العلل ارادات ناقابلمان بدیشان بیان و کلام رهبری است و لاغیر.

 .........................................

ریگ هشتم:

از فرمايشات حضرت امام خمينى (قدس الله نفسه الزكية) به نقل از آيت الله مسعودى خمينى:

“آقاى مصباح ذوشهادتين است”.

مقام معظم رهبرى:

 

60 filsuf آیت الله مصباح در کلام بزرگان

 

” بنده نزديك به چهل سال است كه جناب آقاى مصباح را مى شناسم و به ايشان به عنوان، يك فقيه، فيلسوف، متفكر و صاحب نظر در مسايل اساسى اسلام ارادت دارم. ”

” اگر خداى متعال به نسل كنونى ما، اين توفيق را نداد كه از شخصيت هايى مانند علامه طباطبائى و شهيد مطهرى استفاده كند، اما به لطف خدا اين شخصيت عزيز و عظيم ­القدر، خلاء آن عزيزان را در زمان ما پر كرده است. ”

” من خدا را شكر و حمد مى­ كنم كه نسل جوان ما در سراسر كشور به ايشان (آيت­الله مصباح يزدى) شديداً علاقمند و قدردان است. ”

“به نظر من يكى از چيزهايى كه مى تواند خيلى كمك كند به اين قضيه، اين است كه از كتابهاى شهيد مطهرى، از معارفى كه امروز بزرگانى بحمدالله هستند; از قبيل آقاى مصباح و ديگران كه واقعاً مبانى فكرى اسلامى دست اين هاست; از اين ها استفاده كنند. حتى مى شود اين ها را ساده كرد. شما مى توانيد اين كار را بكنيد…”.

در ديدار با جمعى از نونهالان و نوجوانان حافظ و قارى قرآن كريم5/4/80

«مجموعه‌اى از متفكران، علما، و سابقه‌دارها در امر دين …عقبه تئوريك نظام هستند و آن را تشكيل مى‌دهند. … الان ما در حوزه قم علمايى داريم‌، بزرگانى داريم، صاحب‌نظرانى داريم، انديشه‌پردازان يا تئوريسين‌ها و ايدئولوگ‌هايى داريم،… ما شخصيت علمىِ فكرىِ روشنفكرىِ برجسته‌اى مثل آقاى مصباح يزدى را در قم داريم…»

از فرمايشات مقام معظم رهبرى (دام ظله العالي) در ديدار مسؤولان دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم 28/06/1384

بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم كه ايشان در كشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممكن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا. رهبر معظم انقلاب تصريح كردند: اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي كلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از بركات ايشان استفاده نمايند.

بیانات مقام معظم رهبری در منزل ایشان

علامه طباطبايى(قدس سره) (به نقل از حجة الاسلام آقاى شيخ اصغرمرواريد):

“آقاى مصباح از بين شاگردان من مثل انجير مى ماند كه هيچ چيز آن دور ريخته نمى شود”.

شهيد آيت الله بهشتى:

دوست عزيز و دانشمند محترم … خيلي زودتر از اين مي خواستم براي شما نامه بنويسم ولى در پى ساعت دنجى بودم كه بتوانم با آقاى مصباح كه « مصباح دوستان »‌است با فكرى فارغ گفتگو كنم و از اينگونه ساعت ها كم بهره برده‌ام.

ياران امام به روايت اسناد ساواك ج2 ص 422

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار