مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. مهر 1393 - 12:59   |   کد مطلب: 14241
در چهار سال گذشته نزدیک 80 درصد کارگاه های تولید کفش دست روز داخلی تعطیل شده اند و این یاد آور قصه ی آن عقاب تیر خورده بود که گفت «از ماست که بر ماست»
تولید داخلی

از پشت ویترین مغازه اش که رد می شدی، کفش های قهوه ای براقش چشم را به خود جذب می کرد، گوشه ویترین نوشته بود«فروشگاه کفش دست دوز و چرم مشهد» چند ماه که گذشت از پشت ویترین مغازه اش که رد می شدی کفش های اسپرت رنگا رنگش منظره ای دیگر ساخته بود، کفش های با نشان های خارجی، کفش هایی که به قول خودش اصل بود.می گفت: «قیمت خیلی از کفش های چرم اصل از قیمت کفش های مارک دار کمتر است "اما خوب" امروز همه طالب کفش های مارک دارند».

چشمم به مطلبی در خبر گذاری افتاد : در چهار سال گذشته نزدیک 80 درصد کارگاه های تولید کفش دست روز داخلی تعطیل شده اند و این یاد آور قصه ی آن عقاب تیر خورده بود که گفت «از ماست که بر ماست»، بهد از جنگ جهانی دوم ژاپن آسیب های زیادی به خود دیده بود و نیاز به تلاش زیادی برای سرپا شدن داشت. بعد از آن مردم ژاپن برنج با کیفیت بسیار پایین را هفت برابر قیمت جهانی می خریدند تا کشورشان در معاش کمتر به خارج وابسته باشند، در حال حاضر ما50درصد برنج مصرفی خود را وارد می کنیم (چرا؟) چون که برنج خارجی زود پخت تر است و کمی قیمت اش پایین تر است، در صورتی که برنج ایرانی طبق نظر کارشناسان با کیفیت بهتری وارد بازار می شود.

شرکت glx در سال 86 تأسیس شد،کارخانه ی این شرکت قبل از این در چین بود و با از دست دادن ان درچین وارد ایران می شود که هم اکنون سه هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و گوشی ها و تبلت های بسیار با کیفیتی را وارد باز می کند که بعضی از آنها دوشادوش کالاهای خارجی قدم بر میدارند، در صورتی که بسیاری از قطعات آن در خود شرکت تولید می شوند به جز قطعاتی خاص که فناوری تولید آنها در کشور وجود ندارد و می توان گفت محصولات این شرکت خیلی کم مونتاژ و خیلی کم چینی است و شما با خرید محصولات این شرکت میتوانید امنیت شغلی 3000 نفر و هم چنین توسعه نظیر این شرکت ها را تضمین کنید. یادمان باشد اگر ما از کالاهای ایرانی حمایت نکنیم هیچ وقت کالاها ارزان تر نمیشود و  کیفیت کالا به استاندارد های جهانی نمی رسد. "ترویج کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید"بخشی از بند 8 از 24 بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که در سال 93 ابلاغ شد. در سال 91 که به نام «حمایت از تولید،کا رو سرمایه ایرانی » نام گذاری شده بود از بس که شعار دادیم و گفتیم مرگ بر اسرائیل و فلسطین ،فلسطین حمایتت میکنیم و بلافاصله رفتیم و نوشابه های پپسی و کافی میکس نستله خریدیم و پولمان را مستقیم به حساب سرمایه داران اسرائیلی ریختیم تا کودکان بی گناه غزه را بکشند ، شرممان می شود. بیایید با هم و با عزم ملی هر چیزی را که خواستیم بخریم اول به دنبال نمونه ی ایرانی آن باشیم و آن را بخریم این یعنی مبارزه با تحریم ها و کمک به پیشرفت هر چه بهتر ایران.

دیدگاه شما

آخرین اخبار