مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. آبان 1393 - 22:28   |   کد مطلب: 14522
علیرضا-زارع-شهرآبادی

“در زیارات و کلماتیکه از ائمه علیهم‌السّلام راجع به اباالفضل العبّاس رسیده است، روی دو جمله تأکید شده است: یکی بصیرت، یکی وفا. بصیرت اباالفضل العبّاس کجاست؟ همه یاران حسینی، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. در روز تاسوعا، مثل امروزعصری، وقت یکه فرصتی پیدا شد که او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهادتسلیم و امان‌نامه کردند و گفتند ما تو را امان میدهیم؛ چنان بر خوردجوانمردانه‌ای کردکه دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم!؟ وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه شما! (۱۲) نمونه دیگرِ بصیرت او این بود که به سه نفر از برادرانش هم که با او بودند، دستور داد که قبل از او به میدان بروند و مجاهدت کنند؛ تا این‌که به شهادت رسیدند. میدانیدکه آنها چهاربرادر از یک مادر بودند: اباالفضل العبّاس – برادربزرگتر – جعفر، عبداللَّه و عثمان. انسان برادرانش را در مقابل چشم خود برایحسین‌بن‌علیقربانیکند؛ به فکر مادر داغدارش هم نباشدکهبگویدیکی از برادران برود تا این‌کهمادرمدلخوشباشد؛ به فکرسرپرستی فرزندان صغیرخودش هم نباشدکه در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است. وفاداری حضرت اباالفضل العبّاس هم از همه جابیشتر در همین قضیه وارد شدن در شریعه فرات و ننوشیدن آب است.”امام امت 26/1/1379

همیشه زمانی دشمن امان نامه می آوردکه چیزی درچنته دارد و هنگامی این امان نامه از جبهه کفر باشد حتمااز نوع مادیات است زیرا دشمنی که همیشه به خاطر زر و سیم و بالاخره مادیات این دنیا دنی  بعضی ها را می خرد، پسحتما باید همیشه یک بستر وزمینه ای دشمن برای دادن این امان نامه فراهممی کند .

این بسترها و زمینه سازی هادرهر دوره ای متفاوت است، و در هر عصروزمانی با توجه به مقتضیات زمان ومکانش این بستر رادشمن به نوعی برای لغزش افراد مهیا می سازد.

مثلا در سال 61 هجری قمریدرروز دهم محرم الحرامعمرسعدملعون امان نامه ای برای حضرت ابالفضل علیه السلامآورد وگفتهرچیزی بخواهی به تو می دهیم اصلا توبا این تواناییبا این تن رشیدت حیف تونیست کشته شوی، در جبهه حسین بمانی چیزی جز مرگ و سختی  نصیبت نمیشود،اصلا چرا توبا این همه قدرت نباید فرمانده باشی و…… از این طور مضمون ها که رهبری در جملات فوق هم فرموده اندبرای حضرت خواند.

میخواهم بگویم وزمینه بستر را این طورفراهم کردند اماحضرت عباس علیه السلام که نافذالبصیره بودند از این مادیات چشم بست وبه خاطر بصیرتی که داشت توانست این امتحان الهی را باموفقیت پشت سر بگذارند.

 اما این طور زمینه سازی ها و بستر سازی به نوعی تاریخ مصرف شان انقضاشده است اما هنوز هم انسانهای بی بصیرتی پیدا می شوند با این طور زمینه سازی های ساده ای امان نامه دشمنان را دودستی بگیرند.

در این مقاله بر آن شدم تا به عزم خودم بسترهاوزمینههایی که دشمن برایمان آماده ساخته را بیشتر معرفی و یادآوری کنم تا دراین را مبادا پذیرای امان نامه هایی از دشمن شویم؛ و این را باید دانست که بصیرت دینی و حسینی وار استکه می تواند ما را از این بسترهاودام ها به سلامت بگذراند.

بازی درزمین دشمن امروزه برای ما کاملا مهیا شده است(در ادامه متن خواهید فهمید) و حتی بازی هم می کنیم ولی نمی فهمیم…

دشمن به ما گفت :شما باید زیر سلطه من باشید باید فرهنگ و دین وسیاستی که من می گویم داشته باشید..اصلا عزت یعنی چه؟ استقلال یعنی چه و….

ما گفتیم : نه ما خودمان برای خودمان تصمیم  گیری می کنیم ،گفتیم امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکندوگفتیم محور ما اسلام است ، گفتیم “وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً” و… دشمن هم گفته باشد خیلی خوب حالا که با بازور وسخت افراز نمی توانم ، مشکل  ندارد من هم صبرم زیاد است من کارم را خوب بلدم….

گفت یک کاریبه سرتان  می آورم خودتان بادست خودتان وبه زور امان نامه را را از من بگیرید وامضا کنید ما هم گفتیم:به همین خیال باش …..

حال می خواهیم ببینیم چقدر ما و چقدر دشمن  توانسته ایم و توانسته روی حرفمان و روی حرفش بمانیم وبماند.

دشمن گفت من ماهواره می آورم برایتان شبکه رایگان فارسی به شما اختصاص می دهم ،عجب دشمن خوبی است که برای ساکنان کشور خودش به خاطر پخش شبکه هایش مالیات می گیرد برای ایرانیان رایگان وتازه با زبان فارسی شبکه جهانی اختصاص می دهد .عجب دشمن خوبی داریم اصلا این ها دشمن اند ؟؟ آیا ما توهم نداریم؟؟  ……نه توهم نداریم بلکه بصیرت نداریم چرا که دشمن برای تکمیلپازلاهدافششبکه فارسیوان  ، بی بی سی و… را می آورد.

با  اینها دارد ملت ما را به سمت شهوت های جنسی می کشاند ، دارد  حرمت ها را میشکند حرمت بزرگتر و کوچکتر ومحرم و نامحرم و همسر و شوهر را  و…. ، دارد مصرف گرایی را جز فرهنگ ملت قرار می دهد تا اسراف را عادی سازی کند ، دارد رویکرد فمنیستی رادرخانواده ها گسترش می دهد، دارد  حجاب روی سرخواهرومادر ما برمی دارد ودرکنارش غیرت را ازما میگیرد، داردمردم را از این انقلاب ونظام واسلام ناامید می کند ، دارد اوضاع داخلی رامتشنجونابه سامان واوضاع بیرون وکشورهای دشمن را گل وبلبل نشان می دهد، دارد ملت را به ازدواج نکردن ومجرد ماندن تشویق می کند ، دارد مزدوجین را به عدم زاد وولد تشویق می کند، داردودارد ….و ما چه کار کرده ایم… …اندکی تامل…….

خیلی دقیق کار می کند خیلی آرام، خیلی نرم، بدونی که ما  اصلا چیزی احساس کنیم  وقتی می فهمیمکه دیگر کار از کار گذشته است.

در کل دارد سبک زندگی و الگوی زیستن ما را تغیرمیدهد.فرهنگ ما ازاسلامی اصیل به غربی اصیل تبدیل می کند.حالا بعضی از ماهاو مسئولین به جای اینکه جلوگیری و آگاه کردن ملت ازاین خطرات ؛ خودمان هم به هم زدن این آش هفت تخمه  دشمن کمک می کنیم ، می آییم سرعت اینترنت را افزایش می دهیم پهنای باند رازیاد می کنیم در حالیکه زیر ساخت های مناسبش را هنوز ایجاد نکرده ایم….

البته اینها از آنجایی آب می خورد که افراد امثال آقای جهانگردکه از فعالین فتنه 88 است در پست معاونت وزیر ارتباطاات این مملکت دارد یک تازی میکند و…

دشمن گفت فیس بوک، واتساپ،لاین ،وایبر،وی چت و … می آورم من شما را دوست دارم می خواهیم با هم مرتبط باشیم اخبار را ثانیه ای داشته باشیم  می خواهیم اطلاعاتان بالا برود نمیخواهم ناآگاه باشید ما به دنبال راحتی وآسایش مردم جهان هسیتم ما به دنبال حقوق بشر و دمکراسی هستیم…به به چه دشمن خوبی!!!

نگفت می خواهد همان اهدافی که در ماهواره آوردن  داشته را با صد چندان برابرش را در همین شبکه های اجتماعی اجرا کند ؛ البته؛ گفت ما غفلت کردیم ما بی بصیرت بودیم .

واقعازندگی کردن در آخرالزمانخیلی سخت است چه قدر دام وتله برای ما گذاشته انداز هر کدام خود را رهایی کنیم یکی دیگر با همان اهداف اما در شکلی وحالتی دیگر برایمان ساخته و پرداخته کرده اند لذا  ابزاری ووسیله ای که می تواند ما را به سلامت از این خطر بگذراند همان بصیرت است همان مولفه ای که حضرت عباس داشت همان چیزی که باعث شد ابوالفضل، ابوالفضل شود.

مبادا حزب وجناح خود را  بر منافع وعزتواستقلال این ملت ترجیح دهیم مبادا برای رای آوردن بر سر منافع وایدلوژی اسلام مذاکره کنیم  .

دشمن همیشه دشمن است اما اشکال و شیوهای دشمنی یک روز با شمشیر ونیزه است یک روز با تانک وتوپ است یک روز هم با ماهواره وشبکه های اجتماعی …..است؛ در کل یک روز جنگ جنگ سخت افرازی  یک روز نرم افزاری.

اما مشکل یا نه سختی کار اینجاست که جنگ سخت روشن  و هویداست اما در جنگ نرم که امروز ما درگیر آن هستیم شاید حتی با دشمن همکاری کنیم، شاید نوکر حلقه به گوش دشمنان شویم و شاید حتی  در آن بمیریم واصلا نفهمیم؛ سختی اینجاست…

اینجاست که افراد با بصیرت، بصیرت شان به کمکشان می آید؛ اینجاست که اگر اشتباه کنیم دوباره حسین زمان را به قتل گاه میفرستیمواگر این چنین شود شکی در  آن نیست اگر از یزید گناه کار تر نباشیم کمتر هم نیستیم امروز عرصه جنگ خیلی دشوار است در این راه هم باید بصیرت خود را افزایش دهیم وخود را جلو ببریم وهم برای دیگران  بصیرت زایی کنیم.

دیدگاه‌ها

ایراداتی به جملات شما می گیرم. اولا که شبکه های ماهواره ای و ... خصوصی هستند و مدیرانشان هم ایرانی! فقط در کشورهای دیگر زندگی می کنند. شما که هر روز از جنگ نرم حرف می زنید آیا قدم مثبتی برای مقابله با فارسی وان برداشته اید؟ شما چرا به صدا و سیما ایراد نمیگیرد که هنوز بعد از 35 سال نتوانسته مخاطبین را جذب کند! چرا من و شما با جیب خودمان جنگ نرم کنیم؟! چرا صدا و سیما با آن همه بودجه و درآمد در این جنگ شرکت نمی کند؟! بهتر نیست بجای کوبیدن دشمنان کمی هم از داخلی ها انتقاد کنید؟ مثلا از همین آقای کیهان انتقاد کنید که این همه هزینه می کند برای چاپ مطالبی که یک درصد مردم هم انرا نمی خوانند! شبکه های ماهواره ای و اینترنتی موفق بوده اند و میبینیم که در بین مردم جا پیدا کرده اند اما صدا و سیما و این همه سایت و نشریه در ایران چه؟ بهتر است بجای کوبیدن خارجی ها، کمی هم خودمان فعالیت داشته باشیم و ایده بدهیم برای بهتر شدن اوضاع. به جای کوبیدن آنها رقابت کنیم. شما به قران مراجعه کن و بگو این کار خوب است آن کار بد است! ما مسلمانیم و اینها را می دانیم. شما بهتر است ایده بدهی. فعالیت کنی

دیدگاه شما

آخرین اخبار