مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. آذر 1393 - 11:10   |   کد مطلب: 14710
طنز روزگار همین است که این روزها مدعیان حقوق بشر و آزادی که صدایشان گوش فلک را کر کرده و دائم به دنبال نسخه پیچی در جهان هستند برای ملت خود نه آزادی را پاس می دارند و نه حرمتی برای حقوق آنها می گذارند.
یاغی مدعی ،برده داری نوین ودموکراسی!

 این بار نیز مثل بسیار دفعات دیگر دنیا شاهد رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی حکومت آمریکا است، حکومتی که اگر شعار دموکراسی سر می دهد، هدفش چیزی جز به قدرت رساندن سرمایه داران منفعت طلب نیست؛ سرمایه دارانی که در «ینگه دنیا» مستبدانه حکومت می کنند و اگر فریاد حقوق بشر سر می دهند، منظورشان جز مشغول ساختن نیست تا مبادا وحشی گریشان را دنیا بفهمد، وحشیانی که دیگر نمی توانند با این شعارهای پر زرق و برق عوام فریب، دنیا را به چیزهای نداشته خود تشنه کنند.

امروز «رؤیای آمریکایی» نمایش اعتراض بی عدالتی 200 کیلومتری است؛ راهپیمایی «فرگوسن» تا «جفرسون»؛ جایی که «مایکل براون» 18 ساله سیاه پوست، قربانی «برده داری نوین» آمریکایی شد. این اعتراضات یادآور راهپیمایی بزرگ ضد نژاد پرستانه دهه 60 است.

امروز رؤیای آمریکایی شاهد رأی دادستان منطقه ای ایالت میسوری و هیأت عالی منصفه است که قاتل را تبرئه می کند. نوجوان سیاه پوستی که حداقل 6 مرتبه هدف شلیک «دارن ویلسون» قاتل  قرار گرفت. امروز دنیا شاهد آشوب هایی است که از تفنگ پلیس شهر فرگوسن شلیک شد.

دنیا می بیند که  یکی از بانیان سازمان ملل، اعلامیه حقوق بشر این سازمان را به هیچ می گیرد و برای کرامت انسانی ارزشی قائل نیست مگر آنجا که شعار آن به کارش آید، اعلامیه ای که می گوید؛ « هر کس می تواند بدون هیچ تمایز مخصوصا از حیث نژاد؛ رنگ، زبان، مذهب، عقیده سیاسی یا هر عقیده دیگر از تمامی حقوق آزادی برخوردار باشد.»

بر اساس گزارش اف بی آی در مورد میزان خشونت پلیس آمریکا علیه مردم، ۱۹۹۵ آمریکایی‌ در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ توسط پلیس کشته شده‌اند که این تعداد از ۱۵۲۳ سرباز کشته شده این کشور در عراق و افغانستان بیشتر است. آیا وقت آن نرسیده تا آمریکا، این یاغی مدعی، از لشگر کشی هایش دست بردارد و اول به فکر کشور و مردم خود باشد.

عده ای می گویند آمریکا تحت استیلای اقلیت ها قرار دارد از رؤسای پلیس تا وکلا و حتی رئیس جمهور، اما چه کسی است که نداند امروز امنیت، ثروت، آرامش و قدرت آمریکا برای عده محدود «وال استریتی» است و اگر شعارهای رنگین داده می شود همه در جهت جلب اعتماد و حمایت همین چند درصد است. اگر در آمریکا آزادی و دموکراسی به ظاهر رعایت می شود، فقط برای بستن دهان کسانی است که به دنبال آزادی و حقوق بشر واقعی هستند؛ چرا که در آنجا دموکراسی وجود دارد!

امروز دنیا به دنبال سؤال این جواب می گردد که چرا «فرگوسن در آتش می سوزد؟» برای جواب این سؤال باید با تاریخ آمریکا آشنا شد و بنای این تمدن را شناخت، با ابزارها و روش های حکومت داریش در دنیا آشنا شد تا از سر نا آگاهی و غفلت دل به دامان نحس این تمدن وحشی غیر انسانی نداد. امروز رؤیایی آمریکایی برای خود آمرییکائیان تبدیل به یک کابوس شده است، کابوسی که زوال تدریجی این تمدن قلابی را به نمایش گذاشته است.

     

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار