مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. مرداد 1394 - 8:09   |   کد مطلب: 15564
اگر به جملات اولیه یادداشتی که مربوط به سخنان رهبری در رابطه با مذاکرات می باشد توجه شود کاملا کلان و از نگاه ملی اشان هم تقدیر و هم تذکر هوشیاری و اعلان باید ونبایدها را تبیین کرده اند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از «تیتریک»، شم سیاسی آراسته به تقوا و بصیرت مانع شتاب و ذوق زده گی و رفتار عجولانه است .

تنور انتخابات مجلس یازدهم با این پروپاگاندا گرم نخواهد شد.

«با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده است ، سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.»

« اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد .»

« چه این متن تصویب بشود و نشود به حول و قوه الهی اجازه هیچگونه سوء استفاده ای از آن داده نخواهد شد . »جملات فوق فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خطبه نماز عید فطر امسال است که سرشار از معنا ، مفهوم ، دقت ، بیداری و آگاهی بوده و سر فصل تحلیلها و انتقادهای سازنده و دلسوزانه به ساختمان مذاکرات هسته ای است.

اینروزها در بدنه فضای مجازی پس از قرائت متن بیانیه برنامه جامع اقدام مشترک، ناظر تزریق رفتار فاصله گرفته از عقلانیت توام با شتابزدگی و هیجان که بصورت هدفمند تجویز شده است هستیم، گویی که گل طلایی در یک آوردگاه نهایی فوتبال زده شده است. که هنوز از دستاورد گل سوم خبری نیست، چرا که مصائب دو گل خورده هنوز بر پیکره سیستم عصبی منافع ملی اثر کامل خود را نگذاشته است.!!!

به تاسی از مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش مجدانه هیئت مذاکره کننده هسته ای کشور بر همگان مبرهن است، اما نباید بخاطر مسائل موجود جناحی از روی احساسات به قلیان آمده رقابتهای صحنه سیاسی، حاضر به قبول نقاط انتقادی مورد اشکال و ضعف نشد.

 
 
و این گفتار و رفتارها از نگاه منافع ملی دارای تناقض بوده و حائز استاندارد نیست.

و اما نقاط قوت و دستاوردهای مذاکرات همین بس که آنان یعنی طرف مقابل پس از طی یک بحران غیر ضروری قریب به دوازده ساله با عجز و ناتوانی در مقابل ج. ا.ا بلاخره وجود فناوری صلح آمیز هسته ای را در ایران پذیرفتند و این چیزی جز اقتدار ایران اسلامی نیست، لکن پذیرش محدودیتها می بایست با سیاستهای کلی منطبق بوده و ناقض اصول اساسی آن نباشد و تنها راه مقابله با دشمن وقیحی چون آمریکا به تعبیر رهبر انقلاب عزم راسخ و عدم انفعال است.

بدلیل حقدهای سیاسی و از روی شتابی ناقبول و دستور کار دولتی سراسری بر روی تابلوهای تبلیغاتی تصاویر و جملاتی با عبارات: تبریک، تقدیر، تشکر و پیروزی، جشن و حتی استناد برش کرده از فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام به رئیس جمهور بسیار عجولانه سعی و وانمود شده است که بقول معروف همه چیز آرام است و من چقدر خوشحالم....!
 

در حالیکه اگر به جملات اولیه یادداشت که مربوط به سخنان معظم له می باشد توجه شود کاملا کلان و از نگاه ملی اشان هم تقدیر و هم تذکر هوشیاری و اعلان باید ونبایدها را تبیین کرده اند.
 

*«با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده است ، سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.»
«اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد.» «چه این متن تصویب بشود و نشود به حول و قوه الهی اجازه هیچگونه سوء استفاده ای از آن داده نخواهد شد.»*

در قاموس علوم سیاست عجله و شتاب و احساساتی شدن به دور از حکمتهای عقلی است و ارباب این رشته جملگی و باالاتفاق قبول دارند چنین مدعا را که یک سیاس کارکشته هرگز چنین رفتاری را از خود بروز نمی دهد. چرا که همیشه در این علم 99+1 مساوی است با 100
همیشه همه احتمالات ناگوار غیر قابل پیش بینی در همان عدد 1 نهفته است.

و این دعاوی نه از روی حسد و بقول دولت محترم که منتقدانش را با هر الفاظی می نامد است، بلکه دورنمای چنین رفتار عجولانه نصب تابلوهای تبلیغاتی و تیترهای روزنامه های متمایل که سفارش تیتر دارند، بسیار مخشوش برای مجریان این قبیل اقدامات خواهد بود و اصلا این هزینه های گزاف خروجی مثبت برای گرم کردن زودهنگام تنور مجلس یازدهم نخواهد داشت چرا که این هیزم تر که با عجله از شاخ و برگ سبز اشجار پروپاگاندای دولت چیده شده است جز دود سردرد آور برایشان ثمری ندارد.

هرچند که هرگز این نصایح را کارگر ندانسته اما این ملت که کارگردانان اصلی انتخابات و مناسبات و وقایع انقلاب هستند، همانطور که دوم خرداد را آفریدند ، در خردا 84 و 88 نیز همینطور و در خرداد 92 نیز ایضا ، پس این مردم هستند که تصمیم گیرنده خواهندبود و چنین تصمیماتی نه آنان را از اصولشان و نه از بصیرتشان خواهدکاست.

سعید صمیمی نژاد تحلیلگر سیاسی - تیتریک

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار