مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1394 - 8:08   |   کد مطلب: 15606
در کلام رهبری:
نقشه نفوذدشمن
مقام معظم رهبري دام ظله العالي طي سخنان مهمي در مجمع جهاني اهل بيت عليهم السلام به بررسي مسائل جهان اسلام و منطقه پرداختند و يكي از اهداف مذاكرات آمريكا را نفوذ در ايران و منطقه بيان داشتند .

به گزارش صدای دانشجو،مقام معظم رهبري دام ظله العالي طي  سخنان مهمي در مجمع جهاني اهل بيت عليهم السلام به بررسي مسائل جهان اسلام و منطقه پرداختند و يكي از اهداف مذاكرات آمريكا را نفوذ در ايران و منطقه بيان داشتند . 

ما وقتي به حرفهاي مسئولين آمريكايي و شروطي كه در مذاكرات مي گذاشتند نيم نگاهي مي اندازيم به خوبي درك مي كنيم كه وقتي آمريكايي ها شرط مي كنند كه ما بايد با دانشمندان شما مصاحبه داشته باشيم يا بايد از مناطق نظامي شما بازديد داشته باشيم به روشني درك مي كنيم كه چقدر نيت و نقشه نفوذ در ايران براي آمريكا  وديگر دشمنان ملت ايران مهم است.

وقتي در توافق لوزان روزنه هايي براي ورود به ايران پيدا مي شود با خوشحالي بسياري ابراز مي دارند كه ما چيزهايي كه در اين گفتگو ها به دست آورديم هيچگاه در جنگ به دست نمي آورديم .

چون خود دشمنان هم مي دانند كه ايران در هيچ جنگي سر تسليم در برابر دشمنان فرود نخواهد آورد، همانگونه كه در هشت سال دفاع مقدس به جهانيان ثابت كرد كه حتي با دست خالي و تحت شديد ترين تحريم ها و هجمه ها غيرت ايراني اجازه نفوذ به بيگانگان وتسليم را نخواهد داد.

بعد از توافقنامه اي كه بين ايران و 1+5 صورت گرفت باز عده اي از دشمنان و عمدتا آمريكايي ها و متاسفانه بعضي ازعناصر داخل كشور توهم كردند كه را ه براي نفوذ آمريكا و غرب در ايران باز شده و هياتهايي از آمريكا به ايران سفر كردند وسعي كردند تا به اصطلاح تنور داغ است از فرصت استفاده كرده و در ايران نفوذ اقتصادي و فرهنگي داشته و حتي به سمت نفوذ سياسي قابل توجه حركت كنند .

اما مقام معظم رهبري صراحتا اعلام فرمودند كه : نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آنها را، نه حضور سیاسی آنها را، نه نفوذ فرهنگی آنها را؛ با همه‌ی توان - که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است - مقابله خواهیم کرد؛ اجازه نخواهیم داد.

مقام معظم رهبري با تعيين خط قرمزهايي كه براي مذاكرات هسته اي بود از قبل جلو اين نفوذ را گرفتند و با اين سخنان مهم تاكيد كردند كه در آينده هم جلو اين نفوذ را خواهند گرفت . و اشاره داشتند كه با تمام توان كه امروز بحمد الله توان زيادي است با اين نفوذ مقابله خواهيم كرد . اين جمله خودش حاوي پيام ديگري است كه دشمنان توان ايران را دست كم نگيرند و بدانند كه توان ايران بسيار زياد است و به اين سادگي مغلوب و مقهور قدرتهاي خارجي نخواهد شد.
بعد ديگري كه در جريان نقشه نفوذ بايد در نظر داشت اين است كه اين نفوذ چند جانبه است . 1. نفوذ سياسي كه به وسيله سفر مسئولين آمريكايي در قالب بازرسان آژانس و ... گرفته تا بازديد از مراكز نظامي و گفتگو با دانشمندان هسته اي و ... محقق مي شود كه البته متاسفانه در داخل كشور هم عده اي با همصدايي با دشمن خواسته و يا ناخواسته سعي دارند به نفوذ سياسي دشمن كمك كرده و به دنبال ارتقاء روابط سياسي بين دو دولت حتي در حد سفارتخانه هستند كه همواره اين عده با بي اعتنايي و هوشياري مردم عزيز و مسئولين محترم ناكام مانده اند.

2. نفوذ اقتصادي : از آنجايي كه ايران كشور بزرگي است و بازار مصرف زيادي دارد دشمنان سعي دارند با ايجاد روابط اقتصادي و نفوذ اقتصادي در كشور كنترل اقتصاد كشور را در دست بگيرندو كم كم زمينه حضورهمه جانبه خود در كشوررا تامين كنند و از اين راه به اهداف اقتصادي و سياسي خود دست پيدا كنند و كشور را باز مثل زمان طاغوت به سمت مصرف گرايي محض سوق دهند.

3. نفوذ فرهنگي : يكي ديگر از ابعاد نفوذ در كشور ، نفوذ فرهنگي است كه اين نقشه هم سالها با ابزار مختلف ضد فرهنگي در قالب تهاجم فرهنگي در حال پي گيري بوده و امروزه اميد دارند با نزديك شدن بيشتر به ايران اين نفوذ و تهاجم را گسترده تر كنند.

با توجه به اهداف پيدا و پنهاني كه بيان شد و با توجه به روشنگري هاي حكيمانه مقام معظم رهبري بر همه مردم و مسئولين كشور لازم است كه همواره در برابر دشمن هوشياري خود را حفظ كنند و جلو هرگونه نفوذ بيگانگان را كه قبل ها با تقديم  شهداء گرانقدرمان و با تحمل سختي و حفظ عزت و غيرت ملي گرفته ايم ،  همچنان بگيرند و از عزت و عظمت ملت مقتدر بزرگ ايران حراست نمايند.

انتهای پیام/ک

دیدگاه شما

آخرین اخبار