مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. شهريور 1394 - 9:08   |   کد مطلب: 15693
امروز مصداق مجاهدت که در مقابل ما مسلمانها، قرار دارد، عبارت است ازشناخت ومبارزه‌ با نقشه‌های شوم استکبار درکشورهای اسلامی ومنطقه است.

به گزارش صدای دانشجو،خداوند انسان را خلق كرد و به اومسير درست زيستن و راه روشن و راه تاريك را معرفي نمود و پيامبران را واسطه بين خود و مردم قرار داد تا مردم را به سوي حق هدايت كنند و از پستي و زشتي باز دارند . از همان ابتداي خلقت بر هر انساني  تکلیف کردکه به سمت راستی و درستی حرکت کند  و با زشتي و پليدي   وشیطان بیرون و درون مبارزه کند .

پیامبران خدا به عنوان فرستادگان الهی اهداف بزرگی داشتند که از آن جمله می توان به  : دعوت به توحيد، دعوت به معاد ،‌تعليم كتاب ، دعوت به تزكيه و تقوا ، آزاد سازي انسانها از غل و زنجيرها ، اجراي عدالت اجتماعي . اشاره کرد .  
اما  لازمه دعوت به توحيد ،‌ دورى از شرك و طاغوت است . در كنار طاغوتها، توحيد باقى نمى‌ماند. جامعه‌اى كه مى‌خواهد به سوى"توحيدى شدن" گام بردارد، بايد همه طاغوتها را نفى كند. چون هدف آنها تخريب و سرنگوني دين و حركت هاي مذهبي و ديني است چون دين داري و خدا محوري با خوي و خصلت طاغوتيان سازگاري ندارد و مانع از رسيدن به اهداف شوم و دنيوي آنان است . طاغوتيان در مبارزه با دين هيچوقت كوتاهي نكرده و همواره به دنبال نابودي مقدسات بوده اند و خواسته اند خدا پرستان را به ذلت و فلاكت بكشانند و طبق آموزه هاي ديني وظيفه مومنان ايستادگي در برابر طاغوت و پاسداري از دين و مقدسات است .
خداوند در قرآن كريم مي فرمايد :  و لقد بعثنا فى كل امة رسولا ان اعبدوالله و اجتنبواالطاغوت‌ (نحل 26)
ما در هر امتى پيامبرى را برانگيختيم تا مردم خدا را بپرستند و از طاغوت دورى‌جويند.»

امام صادق عليه السلام در باره عزت مندي مومنان مي فرمايد :
 إِنَّ اللَّهَ فَوَّضَ إِلَى الْمُؤْمِنِ أُمُورَهُ كُلَّهَا وَ لَمْ يُفَوِّضْ إِلَيْهِ أَنْ يَكُونَ ذَلِيلًا أَ مَا تَسْمَعُ اللَّهَ تَعَالَى يَقُولُ- وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ فَالْمُؤْمِنُ يَكُونُ عَزِيزاً وَ لَا يَكُونُ ذَلِيلًا قَالَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ أَعَزُّ مِنَ الْجَبَلِ لِأَنَّ الْجَبَلَ يُسْتَقَلُّ مِنْهُ بِالْمَعَاوِلِ وَ الْمُؤْمِنَ لَا يُسْتَقَلُّ مِنْ دِينِهِ بِشَيْ‏ءٍ. تهذيب الاحکام (تحقیق خرسان) ج6، ص179، ح367

خداوند اختيار همه كارها را به مؤمن داده اما اين اختيار را به او نداده است كه ذليل باشد. مگر نشنيده اى كه خداى تعالى مى فرمايد: «عزت از آن خدا و رسولش و مؤمنين است»؟ پس، مؤمن عزيز است و ذليل نيست. [در ادامه] فرمودند: مؤمن از كوه محكم تر است، زيرا از كوه با ضربات تيشه كم مى شود اما با هيچ وسيله اى از دين مؤمن نمى توان كاست.
پس انسان مسلمان و دیندار باید با آزادگی و عزتمندی زندگی کند و در برابر تهاجم طاغوت ایستادگی کند و ذلت وخواری را قبول نکند .و در این راه به مبارزه با طاغوتیان بر خیزد
امام على عليه السلام مي فرمايد :
فَرَضَ اللّه ... الجِهادَ عِزّا لِلسلامِ؛ من لا یحضر الفقیه ج 3 ، ص 568 ، ح 4940
خداوند... جهاد را براى عزّت و سربلندى اسلام واجب فرمود.
بنا بر اين وقتي كه اسلام و مسلمين در خطر هستند جهاد به عنوان يك وظيفه و يك فضيلت برمسلمانان واجب مي شود .
خداوند در قرآن كريم مي فرمايد:
و الذین ءامنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله و الذین ءاووا و نصروا اولئك هم المومنون حقاً لهم معفزة ورزق كریم. سوره انفال آیه 74
ترجمه: آنان كه ایمان آورده اند و مهاجرت كرده اند و در راه خدا جهاد كرده اند، به حقیقت مومنان اند، آمرزش و روزی نیكو از آن آنان است.
سیره پیامبران و ائمه معصومین
پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام هم به مقتضای زمان خودشان با برگزیدن بهترین روش برای مبارزه با استکبار و طاغوت به وظایف الهی خود در این زمینه عمل نموده و به مبارزه پرداخته اند گاهی با جنگ های رو در رو ، گاهی با جهاد علمی ، گاهی در قالب دعا و نیایش و ...
مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... خامنه اي ( دام ظله العالي ) دربيانات اخير خود  مي فرمايد :
 «یک بخش مهمّ از این مجاهدت که خود یک سرفصل جداگانه‌ای است، مبارزه‌ی با ظلم و مبارزه‌ی با ظالم بوده است. زندگی ائمّه (علیهم السّلام) سر تا پا عبارت است از مبارزه‌ی با ظلمه، مبارزه‌ی با ظلم. علّت آن فشارها و مسموم شدن‌ها و شهید شدن‌ها و مانند اینها هم همه‌اش همین بوده است؛ چون با ظلم و ظالم مبارزه می کردند. این زندگی ائمّه است. ما حالا میخواهیم پیروان اهل‌بیت باشیم؛ باید این چیزها را رعایت کنیم. بایستی معارف اسلامی را ترویج کنیم؛ بایستی اقامه‌ی احکام الهی را جزو اهداف خودمان بدانیم؛ باید در راه خدا با همه‌ی وجود مجاهدت کنیم؛ باید با ظلم بجنگیم، با ظالم بجنگیم، مبارزه کنیم؛ این وظیفه‌ی ما است. خب، مجاهدت فقط جنگ نظامی نیست؛ مجاهدت اعم است از انواع مبارزات، از مبارزات فرهنگی گرفته تا مبارزات سیاسی تا مبارزات اقتصادی؛ اینها همه داخل در عنوان مجاهدت است. ذهن فقط نرود به جنگ نظامی؛ یک وقتی هم ممکن است در یک‌جایی جنگ نظامی پیش بیاید لکن همه‌ی مجاهدت آن نیست.

 امروز به نظر ما مصداق مجاهدت که در مقابل ما مسلمانها، ما پیروان اهل بیت قرار دارد، عبارت است از مبارزه‌ی با نقشه‌های استکبار در منطقه‌ی اسلامی؛ امروز بزرگ‌ترین مجاهدت این است. با نقشه‌های استکبار باید مبارزه کرد. این نقشه‌ها را باید اوّل شناخت، اوّل باید دست دشمن را بخوانیم، بدانیم چه‌کار میخواهد بکند؛ بعد بنشینیم برنامه‌ریزی کنیم و با اهداف دشمن مبارزه کنیم. فقط هم حالت دفاع و انفعال نیست. مبارزه اعم است از دفاع و هجوم؛ یک‌وقت لازم است انسان در مواضع دفاعی قرار بگیرد، یک‌وقت هم لازم است در مواضع هجومی قرار بگیرد؛ در هردو حالت هدف عبارت است از مبارزه‌ی با برنامه‌های استکبار که دشمن اساسی و اصلی است »( بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجمع جهان اهل بيت 26/5/94)
امام خميني (رحمة ا... عليه ) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در رابطه با کینه توزی دشمنان مي فرمايد :
ما مي دانيم كه شرقي ها و غربي ها با ما خوب نيستند و نخواهند بود و خير و صلاح ما را نمي خواهند و دليلش هم وضعي است كه شما مي بينيد كه اكثر جناح هايي كه در دنيا هستند بر ضد ما تبليغ مي كنند و اين به خاطر آن است كه آنها اسلام را نمي خواهند و هر كشوري كه بخواهند به اسلام عمل كند مورد تهاجم آنها قرار مي گيرد . (صحيفه نور ، ج 18 ، ص 163 )
مقام معظم رهبری در تعریف دشمن می فرماید : « مراد ما از دشمن عبارت است از نظام استکبار؛ یعنی قدرتهای استکباری؛ قدرتهایی که حیاتشان متوقّف بر سلطه‌ی بر دیگران است، دخالت در امور دیگران، در اختیار گرفتن منابع مالی و حیاتی دیگران؛ اینها استکبارند؛ یا به تعبیر دیگری، سردمداران نظام سلطه. ما یک عنوانی داریم در ادبیّات سیاسی‌مان و آن عبارت است از نظام سلطه؛ یعنی تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر؛ این، نظام سلطه است. آن کسانی که سردمداران نظام سلطه‌اند، آنها دشمن هستند. اگر یک مصداق خارجی هم بخواهیم برایش مشخّص کنیم، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است. مظهر کامل نظام سلطه، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است. بعضی‌های دیگر هم البتّه هستند، منتها از همه عینی‌تر، واضح‌تر و روشن‌تر، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است؛ که از اخلاقیّات انسانی هیچ بهره‌ای ندارند، در انجام جنایت - همه‌جور جنایتی - هیچ ابایی ندارند و این جنایت و این فشار و این خشونت را هم خیلی راحت در زیر لبخند، در زیر الفاظ متعارف، الفاظ خوب و زیبا پنهان میکنند. مظهر آن این است. بنابراین دشمن که میگوییم یعنی این. »( بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي مجمع جهان اهل بيت 26/5/94)
آمريكا مظهر استكبار جهاني
همانگونه كه اشاره شد استكبار جهاني دراين عصر بيش از هر زمان ديگري به دنبال نابودي اسلام و مسلمين است و مظهر كامل اين استكبار همان آمريكا ست كه سالهاي سال دركشور ما نفوذ داشته ، منابع ملي ما را به غارت برده ، براي مردم ما حاكم تعيين كرده و سرنوشت ملت ايران را دردست داشته تا وقتي كه به بركت انقلاب اسلامي دست استكبار از ايران كوتاه شد و هميشه مستكبران جهان به دنبال جبران اين شكست و سلطه مجدد بر ايران اسلامي هستند .
نگاهي به سوابق آمريكا در ايران :
در اينجا نگاهي فهرست وار به بضي از اقدامات خصمانه آمريكا بر عليه ايران داريم :
كودتاى 28 مرداد 1332
حمایت و تحکیم پایه‏هاى حکومت استبدادى شاه
تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت‏بزرگ ایران
حمله نظامى به طبس
کودتاى نوژه
حصر اقتصادى و اقدامات تحریمى علیه نظام جمهورى اسلامى
تحریک عراق به جنگ علیه ایران
درگیریهاى نظامى مستقیم در حمایت از رژیم صدام
انهدام هواپیماى مسافربرى جمهورى اسلامى ایران
سازماندهى، هدایت و پشتیبانى نیروهاى ضد انقلاب
فضاسازى سیاسى و تبلیغاتى علیه نظام جمهورى اسلامى
و اقدامات ديگري كه ملت شريف ايران با آنها به خوبي آشنا بوده و اين شيطنت ها را طي ساليان دراز لمس كرده اند.
ابزار تهاجم استكبار:
استكبار جهاني امروزه و به فراخور موقعيت فوق العاده ايران در منطقه و جهان از رويارويي مستقيم با ملت ايران ناتوان است و به ناچاراز ابزار ديگري براي صدمه زدن به ملت و كشور ايران بهره مي برد كه ضرورت شناسايي اين ابزار و مقابله با آن را بايد به درستي درك كرد و بهترين روش مبارزه را براي اين كار انتخاب كرد.
ابزار تهاجم استكبار:
1. اختلاف افكني : اختلاف افكني بين كشورها و بين مذهب شيعه وسني از اولي ترين ابزار جنگ عليه اسلام و ايران است . استعمار جهاني سعي مي كند با تحريك قوميت ها و با ايجاد و حمايت از گروه هاي افراطي و تكفيري مسلمانان را به جان هم انداخته و آنها را تضعيف كند تا به خيال خام خود اسلام وشيعه را نابود كند.
2. استفاده از ابزار اقتصادي : استفاده از محدوديت هاي اقتصادي و تجاري و محاصره اقتصادي و تحريم راه كار ديگري براي مبارزه با شيعه و جهان اسلام است كه استكبار در پيش گرفته و سعي دارد با ايجاد نارضايتي هاي مدني و فشار بر آحاد جامعه ، مردم را در برابر حكومت قرار داده تا ملت مسلمان بادست خودشان همديگر را تضعيف و يا نابود كنند.
3. استفاده از ابزار فرهنگي : روش پيچيده ديگري كه استكبار در مواجهه با دين و كشور عزيزمان در پيش گرفته است تهاجم  فرهنگي و حمله به هويت و اعتقاد مردم است وقتي هويت يك ملت از بين برود و در اعتقاداتشان سست شوند بالطبع در برابر استكبار سر سازش فرود آورده و انگيزه اي برا مبارزه و مقاومت نخواهند داشت به همين خاطر استكبار با استفاده از تهاجم فرهنگي به وسيله رسانه هاي جمعي ، تبليغات و الگودهي غلط به جوانان مسلمان و تلاش در جهت جذب مسلمانان به مظاهر مادي و شهواني غرب سعي مي كند هويت و غيرت و بصيرت مسلمانان را نابود كرده و به اهداف خود دست پيدا كند.
4. استفاده از ابزار سياسي : نقشه ديگر دشمن در مواجهه با مسلمانان و مخصوصا كشور مسلمان ايران استفاده از ابزار سياسي و فريب و نيرنگ مردم جهان و ايجاد بدبيني به اسلام و مسلمانان است كه پروژه عظيم اسلام هراسي و اسلام ستيزي از جمله اين ابزار است.
روش هاي مبارزه :
همانگونه که روش های حمله استکبار متنوع و مختلف است روش دفاع هم باید به فراخور نوع حمله متغیر و متنوع باشد. باید با اقتصاد مقاومتی جلو حمله اقتصادی را گرفت ، با پاسداری و نشر ارزش ها جلو حمله فرهنگی را گرفت و با استفاده از سیاست اسلامی و حفظ هوشیاری و غلبه بر حیله دشمنان جلو مبارزات سیاسی دشمن ایستادگی کردو با حفظ وحدت و همدلی در کشور و بین کشورهای مسلمان نقشه تفرقه دشمنان را نقش بر آب کرد..
شعار مرگ بر آمريكا روشی برای حفظ وحدت و مبارزه با طاغوت :
این شعار اولین بار در زمان انقلاب سال ۵۷ ایران و سال‌های پس از آن توسط هواداران امام خمینی (ره)  رواج یافت تا جایی که برخی مقامات ایران، همانند علی اکبر محتشمی  شعار مرگ بر آمریکا را «سیاست خارجه ایران اعلام کردندو سید علی خامنه ای خطاب به مردم ایران و رسانه‌ها اعلام کرد: کسی مرگ بر آمریکا را به ملت ایران یاد نداد، مرگ بر آمریکا از اعماق جان یکایک مردم برآمد. ( ويكي پديا )
شعار مرگ برآمريكا تنها شعار بر عليه يك دولت و يك كشور نيست بلكه شعاري بر عليه كل استعمار و سياست و انديشه استعمار طلبي است
حضرت امام شهریور سال 62 در پیامی به حجاج می‌فرماید: «فریادبرائت از مشرکان در مراسم حج یک فریاد سیاسی ـ عبادی است که رسول اللّه‏، صلی اللّه‏ علیه و آله و سلم، به آن امر فرمود. حال باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‏داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند امریکایی فعل رسول اللّه‏ ـ صلی‏اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ و امر خداوند را تخطئه می‏کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق تعالی را بر خلاف می‏دانید؟» خبرگزاري فارس 13/7/92

لزوم شعار مرگ بر آمریکا در کلام امام خمینی (ره)

اگر همه مسلمینى که در دنیا الآن هستند که قریب یک میلیارد هستند،همه از خانه بیرون بیایند، فریاد بکنند «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، همین قول براى آن‏ها مرگ مى‏آورد. ما با فریاد، محمدرضاخان را بیرون کردیم. شما خیال مى‏کنید با تفنگ بیرون کردیم؟ با فریاد، با «اللَّه اکبر»! این‏قدر «اللَّه اکبر» بر مغز این‏ها کوبیده شد که خودشان را باختند و فرار کردند. از این مملکت رفتند.
مسلمین باید فریاد بزنند، گمان نکنند که فریاد و شعار فایده ندارند. خیر، شعار فایده دارد، اما اگر همه فریاد بزنند. فریاد منِ تنها هیچ‏چیز نیست. فریاد یک محله، یک شهر هیچ‏چیز نیست. ما باید هرچه فریاد داریم، به سر این‏ها بزنیم صحیفه امام، ج 13، ص 90

  هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید
بدانید شما با یک قدرتى مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین مى‏رود. غفلت نباید بکنید. غفلت‏نکردن به این است که همه قوا، هرچه فریاد دارید، سر (آمریکا) بکشید، هرچه تظاهر دارید، بر ضد آن بکنید. هر عملى دارید؛ عمل مثبت را، (بر ضد) آن کنید.( صحیفه امام، ج 11، ص 121)
 

  برائت؛ سرآغاز علنى‏ ساختن منشور مبارزه‏
اعلان برائت، تجدید میثاق مبارزه و تمرین تشکل مجاهدان براى ادامه نبرد با کفر و شرک و بت‏پرستها است و به شعار هم خلاصه نمى‏شود که سرآغاز علنى‏ساختن منشور مبارزه و سازماندهى جنود خداى تعالى در برابر جنود ابلیس و ابلیس‏صفتان است و از اصول اولیه توحید به‏شمار مى‏رود.) صحیفه امام، ج 20، ص 316)

  مبارزه تا نابودى کامل دشمنان جهانخوار
ما به یارى خدا تا نابودى کامل دشمنان اسلام و ملتهاى مستضعف جهان در برابر آنان، و به‏خصوص در مقابل آمریکاى جهان‏خوار ایستادگى خواهیم کرد.) صحیفه امام، ج 12، ص 261)
آمریکاى جهان‏خوار باید بداند که ملت عزیز و خمینى تا نابودى کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن، به مبارزه خدایى خود ادامه خواهند داد.( صحیفه امام، ج 14، صص 407 – 408)
ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه مى‏کنیم و تا آن‏را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادى کمک نکنیم تا آن‏ها را شکست دهند و خود مردم ایران سرنوشت خویش را به دست گیرند، از پاى نمى‏نشینیم.( صحیفه امام، ج 12، ص 175) دنیا باید آمریکا را از بین ببرد و الا تا این‏ها هستند، این مصیبت‏ها در دنیا هست. اینجا نشد، یک جاى دیگر.( صحیفه امام، ج 17، ص84)
با بررسی آنچه از اهداف استکبار و درراس آن آمریکا به دست می آوریم این است که اين دشمن و دشمني هميشه ادامه دارد و هيچوقت مستكبران جهان و اشغالگران از مواضع خود كوتاه نخواهند آمد و اگر يك روز به روي ما لبخند بزنند مطمئنا در پشت لبخندهايشان هميشه خنجرهايشان را پنهان كرده اند . همانطوري كه مكرر اذعان مي كنند كه در برابر ايران همه گزينه ها روي ميز است .پس تا وقتی که خوی استکبای و سلطه وجود دارد وظیفه شرعی جهادو مبارزه و مبارزه با استکبار هم باقی است .و شعار مرگ بر آمریکا به عنوان نماد رژیم سلطه پا برجا خواهد ماند.

مهران منزه

دیدگاه شما

آخرین اخبار