به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 2. شهريور 1394 - 18:49   |   کد مطلب: 15708
به مناسبت سفر ریاست جمهوری به استان همدان؛
مطالبات دانشجویی از دستگاه اجرایی کشور
از آنجا که جنس مطالبه گری از مسئولین از جنس تخریب نیست بلکه از نوع جنس پیشرفت است.بنابراین این نوع مطالبات نوعی امربه معروف سیاسی محسوب میشود،امر به معروفی که از بدنه اجتماع و مردم به کارگزاران نظام میرسد و باعث میشود که مسئولین احساس کنندکه مردم مخصوصا قشر دانشجویی اوضاع کشور و رفتار مسئولین را رصد و کنترل میکنند.

به گزارش صدای دانشجو،ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) و خیرمقدم به سفرریاست محترم جمهوری حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی و هیئت همراه به پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی استان همدان:
حضرت امام خمینی (ره) در وصفهای زیبایی از وظایف دانشجویان: قیام شجاعانه در برابر انحرافات،کوشش در جهت اعتلای کشور،مخالفت با استبداد و استکبار و استعمار،مبارزه با عقب ماندگی، قوه متفکره یک ملت ،و در آخر میفرمایند کلید سعادت مملکت در دست دانشجوست.
و شهید بهشتی (ره) در تعبیری بسیار زیبا از قشر دانشجو میفرماید:دانشجو همانند موذن در جامعه است اگر خواب بماند نماز مردم قضا میشود،بنابراین دانشجو و دانشگاهیان به عنوان قوه متفکره انقلاب  و نخبه بیدار جامعه نسبت به مسائل داخلی و خارجی کشور بی تفاوت نیست
از آنجا که جنس مطالبه گری از مسئولین از جنس تخریب نیست بلکه از نوع جنس پیشرفت است.بنابراین این نوع مطالبات نوعی امربه معروف سیاسی محسوب میشود،امر به معروفی که از بدنه اجتماع و مردم به کارگزاران نظام میرسد و باعث میشود که مسئولین احساس کنندکه مردم مخصوصا قشر دانشجویی اوضاع کشور و رفتار مسئولین را رصد و کنترل میکنند.
بنابر این مواردی از مطالبات دانشجویی از مسئولین دستگاه اجرایی کشور  را بدین شرح می دانیم:
1)فضای مطالبه گری را در بین مردم و دانشجویان سیاسی و جناحی  نکنیم.بلکه به آن رویکرد علمی و منطقی بدهیم  و در قالب مطالبه ای در جهت اصلاح امور مملکت ، مسئولین بدون جناحی سازی و سیاسی کاری مطالبات را  از دانشجویان پذیرا باشند.
2) تشکل های دانشجویی یکی از وظایف خود را حمایت از دولت در برابر سیاستهای داخلی و خارجی میداند اگرچه در خصوص برخی از سیاستهای داخلی و خارجی به دولت محترم نقد وارد است که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای  هیچگاه باب نقد را نبسته است البته نقدی که منصفانه و علمی و از روی دغدغه باشد بنابراین دانشگاهیهان از دولتمردان میخواهند که باتوجه به شعار نقد پذیری دولت آستانه تحمل خود را در برابر نقدهای منصفانه ای که در جهت اعتلای کشور عزیزمان هست را بالا ببرند.
3)از آنجا که آیات و روایات مختلفی  در خصوص ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام وجود دارد، لذا دانشجویان ضرورت مقاومت در برابر زیاده خواهی های غرب و دشمنان قسم خورده نظام در بحث مذاکرات هسته ای را به دولتمردان تاکید میکنند که همچنون کوهی استوار و به پشتوانه رهنمودهای رهبری و مردم عزیزومان در برابر جهانخوارن ایستادگی کنند که به نصرت الهی  پیروزی با ماست.
4)در بحث انتخاب مسئولین دانشگاه ها نباید سیاست بازی جای مدیریت علمی را بگیرد که این امر موجب کاهش رشد علمی کشور میشود.که بنابر آمارهای موجود ،کشور دچار کاهش رشد علمی است که بیش از پیش توجه دولت را میطلبد چراکه فضای دانشگاه را سیاسی جلوه دادن آسیب مهلکی است که علم کشور را تحت الشعاع قرار میدهد.و علی رغم گذشت 23 ماه از عمر دولت هنوز برخی از دانشگاه ها فاقد رئیس می باشند.
5)دانشجویان فعلی که به عنوان قشر جوان وآینده سازان کشور هستند و سرمایه ای درونی و گرانمایه در دست مسئولین می باشند بیش از پیش دغدغه شغلی آینده آنهارا نگران میکند و این ارتباط دانشگاه و صنعت و نگاه به توانمندی های درون را میطلبد مخصوصا ضرورت تکیه و توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در 5/1سال گذشته تقدیم دولت محترم نموده است و لی هنوز اجرایی نشده است و در قالب مطالبه از دولت خواستار پیگیری و اجرایی شدن آن را داریم.
6)با تشکیل تشکل های فصلی در دانشگاه ها به بهانه  انتخابات و استفاده ابزاری از دانشجویان فضای دانشگاه را سیاسی و جناحی نکنیم که از آن به اسم تشکل های دانشجویی یکبار مصرف و موقت نام برده میشود.
7)خطوط قرمز نظام و شورای محترم نگهبان در بحث انتخابات ،فتنه و فتنه گران هستند که مردم از خائنان به مملکت اسلامی نخواهند گذشت و فراموش نخواهند کرد که چگونه دست به دست استکبار در حال اجرای برنامه شوم دشمنان بودند. و متاسفانه بکارگیری برخی از این عوامل در بدنه وزارتخانه ها بسی جای سوال است که مطالبه دانشجویان پیگیری این مورد را هم در بر میگیرد.
ضمن تشکر از  زحمات دولت تدبیر و امید و اعلام حمایت از دستگاه اجرایی کشور با توجه به شرایط منطقه و جهان بهترین راه، وحدت و یک صدا شدن با مردم و لحاظ کردن خطوط قرمز های نظام در سیاستهای کلی دولت و شفافیت در رفتار مسئولین  و توجه بیش از پیش به اقتصاد مقاومتی است.
دوام توفیقات دولت خدمتگذار را در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)از خداوند متعال خواستاریم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار