مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. شهريور 1394 - 19:36   |   کد مطلب: 15921
مقام معظم رهبری در سخنان گهربار خود از سه عامل به عنوان عوامل مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ سخن گفتند

به گزارش صدای دانشجو،مقام معظم رهبری امروز چهارشنبه 18/6/94 در سخنان گهربار خود از سه عامل به عنوان عوامل مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ سخن گفتند:

  1. اقتصاد قوی و مقاوم: یکی از عوامل موفقیت جمهوری اسلامی و واکسینه کردن نظام در برابر تهدیدات و آسیب رسانی آمریکاو استکبار جهانی ، تقویت اقتصاد کشور با استفاده از اقتصاد مقاومتی است که این امر با حمایت از تولید داخلی و اتکا به ظرفیت ها وتوان داخلی و متکی نبودن به واردات و همچنین پرهیز از مصرف گرایی و اسراف محقق می شود.

در صورتی که در اقتصاد به خود کفایی برسیم و نیازی به خارج نداشته باشیم تهدیدات اقتصادی و تحریم ها و... بی اثر خواهد بود و دشمن عملا در این زمینه خلع سلاح می شود.

  1. توسعه روزافزون علم: روش دیگری که در مبارزه با استکبار باید در نظر گرفته شود رشد علمی و رسیدن به پیشرفت و توسعه علمی است که در سایه آن توان کشور در همه زمینه ها افزایش یافته و می توانیم در برابر ابر قدرتها ایستادگی و مقاومت کنیم.با افزایش توان علمی و اتکا به درون هم به پیشرفت های لازم دست پیدا می کنیم و هم از بیگانگان بی نیاز بوده و در برابر تکنولوژی و فناوری غرب توان مقابله خواهیم داشت.
  2. حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری بخصوص در جوانان: بحث مهم دیگری که در مواجهه با استکبار باید رعایت شود حفظ و تقویت روحیه انقلابی است اگر جوانان ما با روحیه انقلابی و پایبندی به آرمانها انقلاب به مصاف دشمن بروند به طور قطع تحت لوای اسلام و آموزه های اسلامی و  اهداف جمهوری اسلامی در برابر دشمنان مغلوب نبوده و فریب لبخندهای دشمن را نمی خورند و با روحیه جهادی به پیشرفت کشور کمک کرده و در برابر تهاجمات مختلف فرهنگی و سیاسی و حتی نظامی دشمن ، با اقتدار به مقابله برمی خیزند. اگر جوانان ما از روحیه انقلابی دور شوند به مسیری هدایت می شوند که مورد خواست دشمن است و در این مسیر دچار انحراف و سستی و تزلزل در ارزش ها شده و آنگاه استکبارمی تواند نقشه های شوم خود را در باره ملت و مذهب ما به کار بگیرد. و مسلما یکی از مهم ترین هدف های دشمنان کم رنگ کردن همین روحیه انقلابی با استفاده از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار