مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. تير 1395 - 3:58   |   کد مطلب: 18248
مسلم معین
فیش و نیش
رئیس جمهور بعد از سکوت چندین روزه، برای برون رفت از رسوایی دریافتی های نجومی مدیران دولتش از بیت المال، دست به کار شده و به عبارت بهتر می خواهد "فیش را با نیش" جمع و جور کند.

یادداشت * رئیس جمهور در جمع برخی اساتید دانشگاه ها گفت:"می گویند اگر اساتید ما با اساتید دیگر کشورها  در ارتباط باشند، ممکن است خطراتی کشور را تهدید کند و باید این رابطه را قطع کرد و این در حالی است که نمی توان درهای کشور را بست و انتظار پیشرفت علمی و اقتصادی داشت".
 
اینکه آقای روحانی بعد از نمود هر بی کفایتی در اداره دولتش با بیان جملات مجهول المصدر به جای حل مشکل مردم دست به دامن دوگانه سازی های کاذب می شود برای خود حامیان دولت هم خسته کننده شده است.  هر یک از نهادها، سازمانها، دولتهای گذشته، رسانه ها و...  به محض بالا رفتن دلار و یا سقوط شاخص های بورس در دولت، منتظر پرخاش های آقای رئیس جمهور نسبت به خود هستند.
کمترین تردیدی ندارم که رئیس جمهور بعد از سکوت چندین روزه، برای برون رفت از رسوایی دریافتی های نجومی مدیران دولتش از بیت المال، دست به کار شده و به عبارت بهتر می خواهد "فیش را با نیش" جمع و جور کند.
 
در غیر این صورت اگر رئیس جمهور به دنبال یک راهبرد برای پیشرفت علمی مبتنی بر تبادل دانش با سایر کشورها در عین جلوگیری از آسیبهای احتمالی این ارتباطات بود، می توانست به جای استناد به اظهارات بی نام نشان به سخنرانی چند شب گذشته  رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه ها و نسخه دقیق معظم له برای این مسئله تکیه کند. رهبر انقلاب فرمودند:
 
"بنده از رفتن دانشجو به خارج از کشور احساس وحشت نمیکنم، بارها هم گفته‌ام، برود درسش را بخواند، یاد بگیرد، بیاید برای کشورش مفید باشد. این کِی خواهد شد؟ وقتی که احساس هویت کند...
 
بارها در جمع دانشجویان گفته‌ام که ما از شاگردی کردن خجالت نمی کشیم، ما شاگردی میکنیم امّا حواسمان باید جمع باشد که در ارتباط علمی و در فراگیری و یادگیری علمی، سوراخی و منفذی و دریچه‌ای برای نفوذ امنیّتی پیدا نشود؛ اینها از همه‌چیز استفاده می کنند برای نفوذ امنیّتی؛ حتّی از علم. این کار اتّفاق افتاده، قبلاً هم شده، امروز هم متأسّفانه دارد در یک‌جاهایی می شود".
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار