مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. تير 1395 - 16:15   |   کد مطلب: 18258
ما خوب می دانیم این بیانیه در راستای همان فرمایش رهبر انقلاب است که فرمودند با التماس نمیشود جلوی ظلم گرفت، همان مشی ای که ایشان با تهدید عربستان آن ها را مجبور به تحویل دادن شهدای ما در حادثه منا کردند.

به گزارش صدای دانشجو، سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم رهبر شعیان بحرین و یکی از رهبران بزرگ بیداری اسلام واکنش هایی را در سطح منطقه و جهان به دنبال داشته که یقینا بیانیه سردار قاسم سلیمانی از مهم ترین این واکنش ها بوده است.

 اما همین بیانیه و واکنش سردار سلیمانی با مخالفینی در کشور ما مواجهه شده که از جمله آن ها می توان به افرادی چون حمید ابوطالبی و محمد مهدی فر شاعر کاشانی که چند نامه جسورانه به مقام معظم رهبری درجریان فتنه 88 نوشته بود اشاره کرد. واکنش این دو نفر به سرعت درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شد.
مسلما اقدام به سلب تابعیت یک شهروند کاری نادرست و در هیچ جای جهان پذیرفته نیست اما این کار در کشور بحرین به راحتی صورت می گرد و رهبران بیدار اسلامی را محکوم و سلب تابعیت می کنند که شیخ عیسی اولین آن نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود و این حرکت فقط به روند سقوط آل خلیفه سرعت بیشتری می دهد.

دفاع از مظلوم هیچ حد و مرزی نمی شناسد و باید از مظلوم دفاع کرد چه بعنوان سردار جنگ سخت باشیم چه دانشجو و یا استاد در جنگ نرم، آنچه مهم هست این است که هر انسانی با بیدار بودن وجدانش از مظلوم حمایت و دفاع می کند.
واکنش حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به بیاینه سردار قاسم سلیمانی در واقع می تواند قدمی به سمت اجرای برجام2 باشد همانطور که کنار گذاشتن امیر عبدالهیان می تواند در این راستا باشد.

 مسائل منطقه ای اگر اهمیتشان بیشتر از مسائل جهانی نباشد کمتر هم نیست، در این برهه از زمان که جهان و منطقه همه نا امن هستند، اقدام ناشیانه و نابجای ابوطالبی، این پیام را مخابره می کند که بحرین و موج بیداری اسلامی برای ما مهم نیست.

 یقینا سردار سلیمانی ضعف دیپلماسی کشور در مسائلی چون بی تفاوتی به وضعیت شیخ نمر رهبر شعیان عربستان و شیخ زکزاکی در نیجریه را درک کرده. او عدم توانایی دولت در پاسخگویی به احساسات مردم در مسائلی همچون حادثه منا را دیده و خود دست به کار شده است.

بی تفاوت بودن و واکنش نشان ندادن به کشتار مردم نیجریه و شیخ زکزاکی و روند ضعف دستگاه دیپلماسی کشور در حل مسئله هسته ای - که جز اعتماد به وعده های دروغین آمریکا، تقریبا هیچ  نتیجه ای برای کشور ما نداشته - و از سوی دیگر برکناری امیر عبدالهیان  توسط وزارت خارجه، باعث شد تا سردار سلیمانی اقدام به صدور بیانیه ای بکند بلکه دیپلماسی کشور بیدار بشود.

ما خوب می دانیم این بیانیه در راستای همان فرمایش رهبر انقلاب است که فرمودند با التماس نمیشود جلوی ظلم گرفت، همان مشی ای که ایشان با تهدید عربستان آن ها را مجبور به تحویل دادن شهدای ما در حادثه منا کردند.

 اما در جواب محمد مهدی فر باید نوشت کدام اعتراض مردمی است که منجر به براندازی انقلاب اسلامی می شود؟ باید از شمایی تجربه جنگ دارید سوال کرد که در جنگ ایران و عراق اگر خوزستان تصرف می شد آیا استان دیگر ما مورد تجاوز بعث عراق قرار نمیگرفت؟ پس دفاع از بشار در سوریه یا دافع از حرمین سوریه و عراق اگر صورت نگیرد باید داعش حریم خانواده شما را موردتجاوز قرار بدهد.

از تخریب چهره اسطوره ای سردار مقاومت هیچ نتیجه ای نصیب شما نمی شود بلکه بیزاری و تنفر جوانان انقلابی از شما بیشتر خواهد شد و باید بدانید با تخریب دیگران نمی توان در دل مردم جا گرفت.

ساسان جشان

فعال سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان بوعلی سینا همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار