مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. شهريور 1391 - 5:32   |   کد مطلب: 1998
اگر سوریه بسیجی داشت...

اوضاع سوریه، چیزی که ماههاست تیتر اول رسانه های مختلف جهان شده. از عناوین "شروع مخالفتها با دولت سوریه" ، "مخالفان خواستار برکناری بشار اسد"، "لیبی دیگر در سوریه" ، "سوریه،موضوع بحث سازمان ملل" تا"حمایت کلینتون از شورشیان" ، "ایران، مخالف مداخله سایر کشورها" ، "طرح وحدت ملی کوفی عنان" ، "سوریه محور جلسه غیر متعهدها" و ... اینها خبر از اوضاع قمر در عقرب سوریه میدهد، اتفاقاتی که خیلی از سوری های مخالف هم نمی خواستند کار به اینجا برسد ولی برنامه ریزی های صهیونیست این حوادث را پیش بینی کرده بود.

سوریه چند ماهی است که با آشوب های داخلی دست و پنجه نرم می کند و درگیر فتنه ای همه جانبه است. کشوری که از لحاظ جغرافیایی استراتژیکی، منطقه ای مهم در محاسبات بین المللی به حساب می آید. کشوری که شاید بتوان گفت خط مقدمی در مبارزه با شیطان بزرگ است. به همین خاطر رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش زمانیکه نه تنها نتوانستند در جنگهای 22روزه و 33روزه مقاومت حزب الله لبنان را که کوچک شده سپاه جمهوری اسلامی می پنداشتند را شکست دهند بلکه مفتضحانه شکست خوردند، کمر به مبارزه با سوریه بستند که از روحیه شهادت طلبی و مقاومت کمتری برخوردار بود تا انتقام شکست های قبلی شان را بگیرند و هم به گونه ای دست به تهدید کشورمان بزنند.بنابراین با مداخله در امور سوریه و دخالت در مسائلی که تنها بدست دولت سوریه حل شدنی بود، فتنه دیگری ولی اینبار در سوریه راه اندازی کردند.

اما نکته قابل تامل اینجاست که تمام مراحل شورش های سوریه شباهت هایی با فتنه88  دارد با این تفاوت که ایران اجازه مداخله کشورهای دیگر را نداد. ولی چگونه کشورمان درطول 8ماه توانست غائله ای به مراتب سازماندهی شده تر و بیشتر مورد تحلیل و بررسی سازمانهای جاسوسی از قبیلCIA , MI6  و موساد قرار گرفته شده را خنثی کند؟

چه جریانی باعث این پیروزی شد؟و چرا سوریه نتوانست از مداخله دیگر کشورها جلوگیری کند؟

به حق مهمترین عامل امدادهای غیبی و الهی بود که خداوند متعال و امام عصر(عج) بوسیله آن دست ملت ایران را گرفتند و این امداد شاید در حرکت بسیج تجلی داشت. تشکلی که به فرمان امام روح ا.. راه اندازی شد و در این سال ها تنها گوش به ندای ولی امر مسلمین داده و همواره حافظ این انقلاب بوده و فتنه های گوناگونی را سپری کرده. فتنه هایی که باید توسط مردم و با بصیرت افزایی جهت تشخیص حق از باطل پشت سر گذاشت. سال88 هم از این قاعده مستثنی نبود، ماههای اول دولت و نیروهای امنیتی تلاش بر بدست گرفتن اوضاع داشتند ولی زمانیکه در این امر ناتوان بودند، بسیج وارد میدان شد. تشکلی که اوایل فعالیتش 20میلیونی بود و حال چند برابر این تعداد فدایی دارد. سازمانی که از دل ملت برخواسته و هدفش آماده سازی جهان برای حکومت الهی است. سازمانی که بهترین سرویس های اطلاعاتی غربی از شناختنش عاجزند و اعضایش با اخلاص، ایمان و توکل بر نیروی لایزال حق در چالش های نظام نقش آفرینی می کنند و در شرایط بحرانی سرباز رهبری عظیم الشان هستند.

در سال88 و حتی قبل تر در هشت سال دفاع مقدس این شجره طیبه امتحان خود را به خوبی و با حداکثر نمره گذرانده و این مهم تنها با سر سپردن به فرامین حضرت آقا میسر بوده.

با این بررسی ضرورت تشکیل بسیج جهانی که امام(ره) از آن دم میزد احساس می شود؛ اگر سوریه گروهی را داشت که جانشان را در برابر جلوگیری از دخالت بیگانگان فدا کنند حال وضعش به اینجا نمی رسید که همه کشورها چه دوست و دشمن برای سرنوشتش جلسه بگیرند. اگر بودند کسانی که به مانند رجایی که میگفت:"یک نان را ۳۵ میلیون نفر می خوریم اما زیر بار زور نمیرویم" حال می بایست سوریه از این امتحان الهی پیروز بیرون آمده بود.

سازمان و گروهی که دولت سوری حال به فکر تشکیل آن افتاده، نیروهای مردمی که اقتدار و عزت کشورشان در چهارچوب اسلام و تشیع را با ارزش تر از جانشان می بینند.

اگر سوریه بسیجی داشت می بایست شاهد پیروزی چند روزه ای همانند حزب ا... لبنان بود و مستکبران دیگر کمتر امیدی برای نیل به اهدافشان داشتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار