مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. آذر 1399 - 21:16   |   کد مطلب: 24265
یادداشت مسئول هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان همدان، امیرحسین کشاورزیان
بعد از ترور بزدلانه و شهادت دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده،سران کشورهای اروپایی به نقش داشتن نتانیاهو و ترامپ در این عملیات اذعان کردند و آن را نشانه ای از عدم تمایل  رژیم صهیونیستی و جمهوری خواهان دانستند و از ایران میخواهند فریب این اقدامات رژیم صهیونیستی و جمهوری خواهان را نخورد و با نقش پلیس خوب ایران را به سمت میز مذاکره هدایت کنند.
 
متاسفانه باید گفت که این موضع گیری ها باعث انحراف افکار عمومی و عدم پاسخ مناسب از جانب ایران ، توسط اروپایی ها و تحلیلگران ساده لوحی میباشد که اقدامات ترور را به دور از اطلاع بایدن میدانند.اما آنچه نشان میدهد که بایدن رییس جمهور دموکرات آمریکایی هم در این عملیات نقش  داشته و یا حداقل اطلاع داشته، چرا که صدور مجوز به بایدن توسط ترامپ در دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده نشان از اطلاع بایدن دارد . در این مجوز به بایدن این امکان داده میشود همانند ترامپ از آخرین اطلاعات فوق محرمانه ای که به کاخ سفید منتقل میشود مطلع باشد فلذا از آنجا که رژیم بزدل صهیونیستی هیچ اقدامی بی اجازه ی آمریکا انجام نمیدهد پس قطعا بایدن هم به اندازه خود در این ترور شریک است و حتی میشود گفت اینکار خط و نشان باید برای دولتمردان ترسو هم میشود تفسیر شود.
 
زمان های ترور  و شهادت دانشمندان هسته ای مان رو وقتی بررسی میکنیم،تمامی این عملیات ها در دوران دموکرات ها (88-90)  اتفاق افتاده است و نشان از نزدیک بودن این اقدامات به دموکرات ها حاکی است تا جمهوری خواهان،و این سیگنالی از دموکرات ها برای اعلان حضور خودشان است.حتی روزنامه نیورک تایمز این را تهدیدی برای کشورهایی دانست که میخواهند شروع به فعالیت های هسته ای کنند، با این مضمون که : << وقتی توانستیم او را بزنیم ، پس شماهم میتوانیم بزنیم >>.
 
در خصوص سیاست های جمهوری خواهان و دموکرات ها این روز ها مطالب زیادی منتشر شده ولی کمتر به واقعیت نزدیک بوده و تماما به نوعی بزک کردن چهره ی دوکرات ها بوده تا نشان دادن چهره ی واقعیشان.
 
دموکرات ها با حوصله اند،کار هارا زیرکانه، بی سر و صدا و با سیاست پلیس خوب-پلیس بد انجام میدهند،تحریم های مادر و پایه ای ما با اجماع جهانی در دوران اوباما اتفاق افتاد ولی همزمان دم از دیپلماسی،مذاکره و گفتمان سازی میکردند.
 
اگر نظام جمهوری اسلامی را مانند درختی فرض کنیم، دموکرات ها بدنبال شاخه شاخه بریدن این درخت هستند و وقتی درخت دیگر شاخه ای نداشت قطعش میکنند.
 
اما جمهوری خواهان عجول،پر سر و صدا،هوچی گر و جنگ طلب تر اند و آنها بدنبال از ریشه در آوردن درخت نظام جمهوری اسلامی هستند و بخاطر همین میبنیم <<فشار حداکثری>> را اوردند تا این درخت به تعبیرخودشان خشک شود؛الحمدلله که ناکام هم ماندند و میمانند.
 
از نظر بنده و با توجه به گذشته،جمهوری خواهان علاقه ای به ترور دانشمندان ندارند،اونها بیشتر رهبران را ترور میکنند (یکی مثل شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی)،اما علاقه ی دموکرات ها به شخصیت های گم و ولکن تاثیر گذار و عالم نظام است. 
 
بعد دیگری که این ترور دیده میشود،و اهمیت هم دارد،شناخت نادرست الفبای اصول بین الملل است.شناخت نادرست و تحلیل های نادرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و ساختمان پاستور باعث شده کشور معطل آمدن یا نیامدن جو بایدن در منسب ریاست جمهوری آمریکا باشد،در این 7 سال نه از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار بودیم و نه از اقتدار و حق انتقامی که برایمان محفوظ بوده است استفاده کردیم.و فی الحال هم میبینیم دولت با محاسباتی اشتباه فکر میکند حضور بایدن در فرایند احیای برجام و برداشت تحریم ها تاثیر گذار خواهد بود،اما بایدن هم پاسخ کاسه گدایی دولتمان را با پیامی از جنس ترور و خون ابلاغ کرد.
 
مذاکره در این شرایط یعنی پذیرش فشار و ناکامی ما و ترس از دیگر اقدامات آنها ؛حداقل اگر دولت اراده و شجاعت پاسخ ندارد، پای میز این شیادان هم مذاکره نکند ننشیند.برجام و دیگر برجام ها گرفتن حق انتخاب از نظام جمهوری اسلامی است.ترور میکنن،فرار میکنن و هنگام پاسخ ایران سند برجام را بالا میاورند که اقدام شما (ایران) خلاف معاهدات بین الملل است ولی خودشان هرغلطی که میخواهند میکنند.
 
در آخر ملت ایران  و تاریخ نظاره گر پاسخ  و عکس العمل دولتمردان جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و اگر پاسخ مناسب ندهیم و دم از مذاکره و توبه آمریکا بزنیم ،آنها از ذلت و زبونی دولتمان سو استفاده خواهند کرد و باید به انتظار اقدامات خرابکارانه دموکرات ها بنشینیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار