مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مرداد 1400 - 12:14   |   کد مطلب: 24436
به مناسبت روز خبرنگار
آخرین خبر
شجاعت و ایثارگری آرمان هر خبرنگاریست که با انتخاب مسیری الهی در تاریخ رسانه جاودانه می شود.

17 مرداد یادآور شهادت شهید صارمی، خبرنگار فقیدی است که در سال ١٣٧٥ به عنوان سرپرست خبرگزاری ایران در افغانستان انتخاب شد. شهید صارمی تا آخرین لحظه زندگی خود در حال رساندن صدای مظلومان به جهان بود در حالیکه خبر شهادتش تا زمانیکه پیکر پاکش را در یک گور دسته جمعی پیدا کنند ناگفته مانده بود .

تاریخ پر حماسه ایران همواره شاهد رشادت خبرنگارانی بوده است که صدای دادخواهان بی صدا بودند و جان خود را هدیه کردند تا حقایق ناگفته نماند.

خبرنگاران شهیدی که با حضور در جبهه‌های جنگی از ایران تا افغانستان تا لبنان و سوریه جنایت‌های دشمنان اسلام را بر همگان آشکار کرده و در نهایت با شهادت رسالت عاشقی خود را به پایان رساندند.

خبرنگاری مانند شهید غلامحسین افشردی (معروف به حسن باقری) که پس از گزارش وضع نا به سامان مسلمانان در لبنان و اردن تصمیم گرفت نقش آفرین میدان‌های جهاد باشد و در نهایت زمانی که جوان ترین نابغه دفاع مقدس ایران شناخته شد به دعوت حق لبیک گفت.

بعضی از این خبرنگاران همچون  شهید مفقودالاثر، غلامرضا رهبر با گزارشهای خود تاثیر به سزایی در پیروزی های میدان جنگ داشتند. شهید رهبر نه فقط یک خبرنگار بلکه منبع موثقی برای برخی فرماندهان جنگ محسوب می‌شد. چنانچه محسن رضایی در این خصوص گفته است: «تا خبری توسط غلامرضا رهبر مخابره نمی‌شد از صحت آن اطمینان نداشتم. او نقش مهمی در روحیه دادن به رزمندگان اسلام داشت.»

 برخی نیز مانند شهید محسن خزایی زمانیکه گروه تروریستی داعش در سوریه جنایت و اختلاف افکنی میکرد، فرصت را مغتنم شمرد و در حلب حین تهیه گزارش جام شهادت را نوشید.

آری شهادت بزرگترین آرمان خبرنگار است و ای کاش آخرین خبری که از طلاییه داران جبهه آگاهی به گوش می رسد، جاودانه شدنشان به فیض شهادت باشد.

غزاله حکمی

دیدگاه شما

آخرین اخبار