مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آذر 1391 - 10:23   |   کد مطلب: 4592
چرا مقابل نص صریح قانون اساسی می ایستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیانیه 4+1 تشکل دانشجویی دانشگاههای همدان در اعتراض به برخی بندهای طرح اصلاح قانون انتخابات.

                                                                                  بسمه تعالی

                            بیانیه 4+1 تشکل دانشجویی دانشگاههای همدان در اعتراض به برخی بندهای طرح اصلاح قانون انتخابات.

امام خمینی(ره): «در اسلام همه کس حتی پیامبر عظیم‌الشأن ــ صلی الله علیه و آله ــ در مقابل قانون، بی‌امتیاز در یک صف هستند» (صحیفة امام ج 14: 221)

چرا مقابل نص صریح قانون اساسی می ایستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

در روز­های گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات، در فضای سیاسی و عمومی کشور حواشی بسیاری را بوجود آورده است. طرحی که حتی قبل از بررسی شدن در مجلس، با مخالفت اعضای شورای نگهبان همراه شده است.

این طرح، مردم سالاری را زیر پا گذاشته و به تشکیل لابی گری در بین طالبان قدرت، منجرخواهد شد. جای بسی تعجب است که نمایندگان و رئیس به ظاهر با بصیرت مجلس، با علم به مغایرت برخی از مواد این طرح با قانون اساسی و مخالفت شورای نگهبان، با بی توجهی به شرایط حساس کشور، فضای سیاسی را به سمت ایجاد تنش و چالش پیش می­برند. این در حالی است که منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری­های ایشان در سال­های اخیر، حکایت از اولویت داشتن مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دارد.

   بر اساس قانون اساسی اصل صد و پانزدهم، رئیس جمهور بایستی از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد:

ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین برای احراز صلاحیت کاندیداها و دارا بودن شرایط فوق، بر اساس اصل نود و هشتم، تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است.

اما کمیسیون شوراها با کمال وقاحت، طرحی را به مجلس ارائه کرده که در بند 35 ام آن، برخی روش­های مغایر با قانون اساسی را برای احراز صلاحیت کاندیداها پیشنهاد کرده است. به گونه­ای که به طور رسمی این کار را قبل از شورای نگهبان به دولتمداران و نمایندگان واگذار می­کنند (بر اساس تبصره 3 بند 35 طرح ) و این به معنای تبلیغات و اعتبار سازی قانونی برای برخی افراد قدرت طلب و پشت پا زدن به حق مردم در انتخاب نمایندگان مورد نظر خود و محدود کردن مردم سالاری دینی می باشد.

از دیگر نتایج این طرح این است که در صورت تایید صلاحیت برخی افراد توسط مراجع ذکر شده در تبصره 3 بند 35 و رد صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان، تشویش اذهان عمومی و فشار بر شورای نگهبان جهت تایید صلاحیت مجدد این افراد، شکل خواهد گرفت. و در پایان نیز مقام معظم رهبری باید هزینه این بی بصیرتی­ها گردد.

مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که "احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد، از امروز تا روز انتخابات، هر کس احساسات را در ایجاد اختلافات به کار بگیرد قطعاً به کشور خیانت کرده است".

نمایندگان مجلس با این طرح، خود را مصداق حقیقی خائنین به کشور تبدیل خواهند کرد. ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری به نمایندگان هشدار می­دهیم که بوجود آوردن چنین چالشی در شرایط حساس کنونی کشور، خیانت به مردم و آرمان­های انقلاب است. این بدعت گذاران باید بدانند که استفاده از احساسات مردم در جهت دستیابی به مطامع شخصی و قدرت و ثروت، خیانت به خون پاک شهدا و راه امام است.

                                                                                                                                                               والسلام علیکم

 1-بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا

2-بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان

3-بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان

4-بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور همدان

5-جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا

دیدگاه شما

آخرین اخبار