مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. اسفند 1391 - 16:05   |   کد مطلب: 5627
محمد آزادي
حضرت آیت الله . . .
آن روزها دانش آموز بودیم و دبستانی ، که از طرف مدرسه بُردنمان محضر حضرت آیت الله خوشوقت ، و البته که آن وقت چندان از مقامات و درجات این عالم ربانی سر درنمی آوردیم ؛
حضرت آیت الله . . .

آن روزها دانش آموز بودیم و دبستانی ، که از طرف مدرسه بُردنمان محضر حضرت آیت الله خوشوقت ، و البته  که آن وقت  چندان از مقامات و درجات این عالم ربانی سر درنمی آوردیم ؛ بچه بودیم بهرحال . . . سخنرانی کردند برای مان ، خاطرم هست که فرمودند : طوری با خودتان محاسبه کنید که خداوند اگر یک بنده ی گناهکار روی زمین دارد ، آن منم ! و چیزهای دیگر . . .  که متأسفانه فراموششان کردم . بعد هم ما برای شان سرودی را که معلم قرآن مان با ما کارکرده بود ؛ اجرا کردیم ، به روشنی خاطرم هست که شروع کردم به خواندن همراه با بچه ها :

رؤیای نیمه شبم ! تاب و تبم ! چرا نمی آیی … ؟!

هجر تو می کُشدم ، می کِشدم ، به سوی تنهایی …

ای تمنای دل من ! لطف خود کن شامل من …

من فدای گیسوی تو ؛ و آن کمان ابروی تو …

و حضرت آیت الله زار زار اشک می ریخت … و من که نمی فهمیدم ( و نمی فهمم هنوز … ) و خیال می کردم لابد حرف بدی زده ایم و یا کار غلطی مرتکب شدیم که ایشان رنجه شده اند … سرآخر هم صف کشیدیم تا از دستان ایشان یک پنجاه تومانی تبرک و یادگاری بگیریم ؛ خاطرم هست مدیرمان می گفت : موقع گرفتن پول دست آیت الله را ببوسید ! و من که باز نمی فهمیدم با اکراه خم شدم برای دست بوسی ، هرچند ایشان دست شان را پس کشیدند . . .

توفیقی بود بهرحال زیارت ایشان ، که بخاطر اساتید بزرگوارمان نصیب مان شد .

این اواخر اما اتفاقات تلخی درباره ی ایشان رخ داد ؛ ماجرا از  پخش سخنرانی ایشان در تلویزیون راجع به حضرت رقیه شروع شد ، که  فرموده بودند ممکن است حضرت رقیه فرزند یکی دیگر از شهدای کربلا باشد ، هرچند در اصل حادثه تردیدی نیست . این اظهار نظر علمی و روشن اما با اعتراض بسیار و سیل تهمت ها به جانب ایشان همراه شد ، از جانب خشک مغزهایی که . . . نمی دانم ! باور کنید هرچه می کشیم از دست هم اینان است .علی (ع) هم از همین جماعت شاکی بود : « قطع ظهری اثنان: عالم متهتک و جاهل متنسک…» ببینید : مرحوم شیخ عباس قمی در نفس المهوم تقریبا همه ی روایات معتبره راجع به فرزندان و همسران سیدالشهدا را گرد آورده است ؛ در هیچ یک از این روایات نامی از رقیه نمی بینیم . سکینه ؛ فاطمه و حتی فاطمه ی مثنی را از دختران سیدالشهدا (ع) ذکر کرده اند ، هرچند نامی از رقیه نیست . گرچه خود شیخ عباس هم بعد تر ماجرای شام و خرابه را روایت کرده است . راستی برای خودم هم مدت هاست این سوال پیش آمده که این نام از کجا آمده است ؟! شاید از روضه الشهدا . نمی دانم ! دوستان صاحب فضل اظهار نظر کنند .

بهر حال حضرت آیت الله هم رفت ، و تهران استاد اخلاق دیگری از دست داد …

پیام تسلیت رهبرکبیر انقلاب در پی رحلت حضرت آیت الله خوشوقت :

 

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
با تأسف و اندوه فراوان خبر رحلت عالم ربانی، سالک الی‌الله و عارف بالله مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت رضوان‌الله علیه را دریافت کردم. عمری با برکت، سرشار از معنویت و تهذیب، و گامهای پیوسته در سلوک الی الله، همراه با مجاهدتی کم نظیر در تربیت نفوس مستعد و دلهای مشتاق، خلاصه‌‌ئی از زندگینامه‌ی این روحانی مهذّب و این معلّم اخلاق و معرفت است. بی شک فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایانِ رتبه‌ی معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوهبار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پر فیض او ثلمه‌ئی بزرگ است. اینجانب تسلیت صمیمانه‌‌ی خود را به خانواده‌ی مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان معروض میدارم و علو درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت میکنم.
سید علی خامنه‌ای
۲/۱۲/۱۳۹۱

دیدگاه شما

آخرین اخبار