مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. آبان 1392 - 11:13   |   کد مطلب: 9446
مگر حسین (ع) با 72 تن مگر چه کرد که بعد از هزار و اندی سال هنوز داغ تازه بر سینه عاشقان حک کرده است . آری قیام حسین بن علی(ع) قیامی به جا و به هنگام بود و ماندگار هم شد ، اما کوفیان !!با پنج هزار نفر با نام توابین آشکار شدن و قیام کردند ، آیا قیامشان بجا بود؟ آیا ماندگار بود ؟
مبادا ایمانمان را به یک مشت خرما بفروشیم!!
بزرگ مرد کسی است که روحش برای خود موج نمی زند ، فقط به محیط بسته خانواده یا شهر و مملکت خود فکر نمی کند وغیرت نشان نمی دهد ، روحی بزرگ است که همه چیز و همه کس را می بیند غیر از خودش ، او فقط حق و حقیقت را می بیند و برای جاودان ماندن آن همه ی داریش را به پایش قربانی می کند حتی جانش را . حسین بن علی (ع) یک بزرگ مرد مقدس است که داری چنان روح بزرگی شد که تن خود را به تکه تکه شدن انداخت . همان امامی که به تن خود هزاران ریاضت ها را کشاند تا روحش به بزرگی رسید و اسلام وحقانیت هستی بشریت را با قطره قطره خونش استوار تر و ثابت تر کرد. اما آیا ما همچنان این اسطوره وتندیس عظیم تاریخ اسلام مسلمانی را شناخته ایم ؟ آیا راهش همچنان جاری است ؟ نقص ما این است که به موازات اینکه در برابر حقیقت سر تعظیم فرو می آوریم ، به حماسه ها و ارکان شخصیت خودمان زیاد پایبند نیستیم وبا یک حرف تو خالی ، زود آن را از دست می دهیم . وگرنه این همه مشکلات بی عفتی و بی غیرتی در اطرافمان دورانی نمی چرخیدن و در مقابل مد گرایی ها وقوانین پوچ و بی مصرف اجنبی ها عاجزانه دست نیاز دراز نمی کردیم .باید قیام به جا باشد تا ماندگاری ناتمام داشته باشد . مگر حسین (ع) با 72 تن مگر چه کرد که بعد از هزار و اندی سال هنوز داغ تازه بر سینه عاشقان حک کرده است . آری قیام حسین بن علی(ع) قیامی به جا و به هنگام بود و ماندگار هم شد ، اما کوفیان !!با پنج هزار نفر با نام توابین آشکار شدن و قیام کردند ، آیا قیامشان بجا بود؟ آیا ماندگار بود ؟ خیر ، چرا نوش دارو بعد مرگ سهراب !؟ شب در تاریکی بود گفت بروید واز این تاریکی استفاده کنید حتی به برادرش عباس . اما بودند افرادی که دارای روح حماسه ای باشند که می گفتند اگر هفتاد بار بمیرم و زنده شوم در رکابت خواهم جنگید ، آن یکی می گفت هزار بار .... . اول کسی که به سخن درآمد برادرش عباس بود . ولایت مدار مکتب اسلام حسینیم ! احسنت به این غیرت ودانایی که آخرتش را به مادیات حرزدنیا نفروخت حتی امان نامه اش را .
آیا تا بحال به این نتیجه رسیده ایم که نیمی از واقعه کربلا به نام عباس (ع) جاودان ماند ؟ چرا عباس ؟ مگر ولایتمداریش تا چه حد بود باید مصحف های تاریخ را ورق زد تا نمایان شود که حتی از علی اکبر (ع) گرفته تا قاسم بن حسن (ع) به میدان رفتند اما عباس که مربی رزمشان بود فقط نظاره می کرد ودرونش در جوش و خروش بود اما چون مولایش اذن میدان نداد فرمان برداری کرد طیب الله انفسکم به این دانایی و فراست و مردانگی . بیایید خود را مرور کنیم که این تندیس ولایتمداری را چه قد الگو قرار داده و از روشش آموختیم وعمل کردیم . دستور اسلا این است که اگر پیشه مسلمانی را می خواهی این است که در اسلام مسله وجود دارد که در دیگر امتهای امروز دنیا به صورت یک قانون دینی وجود ندارد و آن این است که اسلام نه تنها فرد را برای خود در مقابل خدایش مسول و متعهد می داند ، بلکه فرد را از نظر اجتماع هم مسول ومتعهد می داند . امر به معروف ونهی از منکر یعنی همین که باید بدانی خود پسندی و خود بینی چیزی جدای اسلام است باید همه بین و همه کس را دید تا به اهدنا الصراط المستقیم رسید . نباید انتظار داشت دیگران از خارج بیایند و مشکل ما را حل کنند . اگر ملتی که خارجی ها برایش تصمیم گیری می کنند آن را نباید بشر دانست بلکه نعوذ بالله زندگی حیوانات اهلی درک کرد که با کمک صاحبان خود پروارده می شوند و آخر دست ، بدست همان صاحبان خود برای منفعت جسمشان قربانی میشوند یا گاهی اوقات در دیگ آشپز خانه برای خوردنشان قلپ قلپ می شود . باید به پا خیزیم و پرچم یا لثارات الحسین را بر دوش کشیم امر به معروف را اول در خودمان ساختمانی کنیم و بعد وارد اجتماعش کنیم مبادا در دلمان نفاق و دورویی رنگ میزند اما ظاهر وزبانمان از حسین و اهلش نطق می کند ! مبادا در دل هوس قدرت ومادیگری پروازکند اما زبانمان دم از ولایتمداری می زند . مگر این چنین نبود که حسین (ع) توانست پیروز میدان حق شود چرا که زبان و عمل و دلش همه یکرنگ بود آن هم رنگ خدایی . باید زینب وار وارد میدان عمل شد چنان که با زبانش علی گونه خطبه خواند وهمه میت های مرده در گورستان مادیات و شهوالت دنیا را از خواب هزار ساله زمستانی بیدار کرد و تازه هوشیار شدند که چه به سرشان آمده . و اما شب عاشورا !! از خیمه مولا مگر چه صدایی است که حتی دل دشمن را جذب می کند ؟آری آن صدا ، صدای صوتهای زیبا و عالی و بلند تلاوت قرآن مولایم است . بیا راه باز است دل تو هم میتواند جذب شود مبادا ره کوفیان پیمایی و ایمانت را به یک مشت قربانی کنی !!!

دیدگاه شما

آخرین اخبار