مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. آبان 1392 - 8:42   |   کد مطلب: 9602
محمد آزادی
حسین و تمدن اسلامی
اصلاً این علمی که رفعت پایگاه امام معصوم را فهم نمی کند عین جهالت است ؛ و این همه رابطه و قاعده و قانون که در کُتب علمی نوشته اند جهل مرکب ، و حجاب الله اکبر .علم همان نوری‌ست که حضرت داور در دل هرکه می خواهد می تابد و این معنای کلام اباعبدالله جعفربن محمد است که فرمود : العلم نورٌ، یقذفه الله فی قلب من یشاء
حسین و تمدن اسلامی

یا ایها العزیز ! مَسَّنا و اهلنا الضُر ؛ و جِئنا ببضاعه مُزجاه ،و اَوفِ لَنَا الکَیل و تَصَدَّق علینا. . . صدقه می خواهیم ای ایهاالعزیز. . .

حسین معجزه ی کبیره ی الهی ست ،  و آیت مُعجب پروردگار ؛ و حجت بالغه ی حق . با حسین خداوند شروع کرد ، و با حسین تمام می کند . اختیار ریزش باران به دست حسین است _ اگر باران می بارد ، و به خاطرخواهی اوست که آسمان بر سر ِمان هوار نمی شود _ چنان که در جامعه ی کبیره می خوانیم .اگر چه این حرف ها با قوانین مُسلّم علمی و یا مکانیک نیوتُنی نخواند . و بگذار این چنین باشد . اصلاً مغزهای الکلی حضرات و کاردهای تشریح لابراتوارهاشان کجا و فهم آیات مُعجب پروردگار کجا ؟! و این چنین است که ما مدّعی تشکیل تمدن بزرگ اسلامیهستیم . اصلاً این علمی که رفعت پایگاه امام معصوم را فهم نمی کند عین جهالت است ؛ و این همه رابطه و قاعده و قانون که در کُتب علمی نوشته اند جهل مرکب ، و حجاب الله اکبر .علم همان نوری‌ست که حضرت داور در دل هرکه می خواهد می تابد و این معنای کلام اباعبدالله جعفربن محمد است که فرمود : العلم نورٌ، یقذفه الله فی قلب من یشاء . . .  ( سند : کافی شریف )

انقلاب اسلامی آغاز حرکتی ست که یک سرش از عضر روز عاشورا آب می خورَد و انجامش تشکیل حکومت جهانی اسلام و بعد از آن « تمدن بزرگ اسلامی » است . واین همان معنایی ست که بنیان گذار کبیر انقلاب‌مان به سر داشت؛ وقتی که می نوشت : « بسیجیان جهان اسلام باید در فکر تشکیل حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی ست »

زوال امپراتوری ایالات متحده شروع شده است و امروزه هیچ کدام از عقلای قوم و اندیشمندان امریکایی در این معنا تردیدی به خرج نمی دهند . به عنوان نمونه جوزف نای را که می شناسید : استاد دانشگاه هاروارد و صاحب تئوری معروف قدرت  نرمsoft power)  ) و البته قدرت هوشمند ( smart power  ) . دو کتاب معروف وی «قدرت نرم»  و البته « قدرتی برای رهبری » انقلابی در مفاهیم و علوم سیاسی دوران بود . تئوری های وی بیش از یک دهه ست مبنای سیاست خارجه ی ایالات متحده است ؛ و حالا او تازگی ها مقاله ای نوشته در روزنامه ی اماراتی « گلف نیوز » با عنوان « زوال امریکا » و در آن به روشنی روند فروپاشی امپراتوری ایالات متحده را پیش بینی کرده است . ( ترجمه ی کامل این مقاله ی ارزشمند را اینجــــــــــــــــــا می توانید بخوانید .) و البته وضع در سایر محافل نظری و اندیشکده های ایالات متحده متفاوت با این نیست . زنگ خردشدن های استخوان های امپراتوری حالا به گوش خیلی ها رسیده است . و التبه برای ما که در دوران معاصر فروپاشی بزرگترین امپراتوری تاریخ _ یعنی اتحاد جماهیر کمونیستی شوروی _ را به چشم دیده ایم چندان مستبعد نیست . فراموش نمی کنیم در نیمی از زمین « استالین » خدای خدایان بود ؛ و حالا باید بقایای امپراتوری‌شان را در موزه های سیاسی جهان جستجو کرد ! این را برای کسانی گفتم که هم چنان خیال دارند در این مملکت زیر ِپای یانکی ها فرش قرمز پهن کنند و از شنیدن نام امریکا دهان‌شان آب می افتد !

حسین معجزه ی کبیره ی الهی بود ، و پروردگار او را و تمام کسان‌ش را خرج کرد تا معنای «حیات طیبه» را به فرزندان آدم بیاموزد . این که زندگی اگرچه یک حق ، ولی نه آنقدرها ارزشمند است که خرج زندگی با ظالمین شود ؛  و این اگرچه با مفاهیم «حقوق بشر» در تمدن فعلی غرب سازگار نیست . و بگذار نباشد ! پیشتر هم نوشتم : هژمونی امریکا در منطقه حالا سالهاست که از هم پاشیده است . هیچ تحلیل‌گر غربی نمی توانست سقوط دومینووار دیکتاتورهای عرب را به این سرعت پیش بینی کند . نظم بین الملل به سرعت در حال فروپاشی ست و وعده های حضرت حق مبنی بر حکومت مستضعفین در عالم به چشم قابل رؤیت است . و حالا زنگ صدای امام عزیزمان در گوش‌مان می پیچد که می فرمود :« بسیجیان جهان اسلام باید در فکر تشکیل حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی ست ». . .

من می فهمم این لفظ « قنفذ » که جناب سید ابن طاووس نوشته یعنی چه ؟ “خارپشت” کجا و حضرت ارباب کجا . . . ؟!

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار