مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. آبان 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 16216
مراسم تجلیل از زحمات و تلاش شبانه‌روزی کارکنان بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی بعثت و آغاز بکار رسمی مرکز ام.آر. آی بیمارستان بعثت .

به گزارش صدای دانشجو،دکتر سید حبیب اله موسوی‌بهار  رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز بکار رسمی مرکز ام.آی. آی مرکز آموزشی درمانی بعثت را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: پیش از این، سه دستگاه ام.آی. آی در همدان به بیماران خدمت‌رسانی می‌کرد اما در هیچ مرکز دولتی دستگاه ام. آر. آی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه همکاری همه جانبه علم در رده‌های تخصصی و غیر‌تخصصی دانشگاه، قابل مشاهده است، اظهار کرد: رشته رادیولوژی در دانشگاه همدان بخوبی بقیه رشته‌ها پیش نرفته بود اما با تدابیر و مدیریت گروه رادیولوژی و همگامی با دانشگاه و با زحمات اعضای گروه، رزیدنت رادیولوژی جذب شد که عامل موثری در جهش گروه بود.

رئیس دانشگاه افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تأمین اعتبار مناسب، بخش زیادی از اعتبارات به تجهیزات تشخیصی اختصاص یافت و دستگاه‌های متعدد پزشکی ازجمله دستگاه ام. آر. آی در مرکز آموزشی درمانی بعثت و دستگاه‌های سونوگرافی پیشرفته و رادیولوژی دیجیتال در استان خریداری شد و چهره رادیولوژی استان متحول شد.

توجه به سلامت جسمانی پرتوکاران بویژه بانوان، گسترش سیستم‎های رادیولوژی و استفاده از سیستم‎های پیشرفته و استفاده از رادیولوژیست‎ها و پاتولوژیست‎ها در کنفرانس‎‏ها از دیگر موارد طرح شده توسط رئیس دانشگاه بود.

مدیر گروه رادیولوژی نیز در این مراسم با تبریک روز رادیولوژی، ابراز امیدواری کرد که با آغاز بکار رسمی مرکز ام.آر.آی مرکز آموزشی درمانی بعثت خدمات خوبی برای خدمت‌رسانی به بیماران انجام شود.

دکتر جباری ازجمله اقدامات دانشگاه در حوزه رادیولوژی را نصب دستگاه رادیولوژی دیجیتال در مرکز فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان و مرکز آموزشی درمانی بعثت، راه‌اندازی دستگاه سونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی بعثت، ایجاد اتاق گزارش برای همفکری و تبادل نظر و خریداری چاپگرهای مناسب به منظور بهبود تشخیص عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رونتگن با کشف اشعه ایکس، انقلابی در علم تصویربرداری انجام کرد، توضیحاتی درباره سیر تحول علم تصویربرداری ارائه کرد.

دکتر محمد‌رضا ساعتیان رئیس مرکز آموزشی درمانی بعثت نیز آغاز بکار رسمی مرکز ام. آر. آی مرکز آموزشی درمانی بعثت را اتفاقی ارزشمند برای استان همدان دانست و گفت: مرکز ام.آی. آی با فعالیت در شیفت صبح آغاز بکار کرد و بزودی خدمت‌رسانی در شیفت عصر نیز اضافه می‌شود و برنامه‌ریزی برای فعالیت در شیفت شب هم در دستور کار است.

در ادامه این مراسم، کلیپی از مراحل تجهیز و نصب ام. آر. آی در مرکز آموزشی درمانی بعثت نمایش داده شد و در پایان از پرتوکاران شهر همدان و پرتوکاران نمونه مرکز آموزشی درمانی بعثت تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار