مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. فروردين 1395 - 23:58   |   کد مطلب: 17437
مسافران نوروزی در شهر همدان علاوه بر بازدید از آثار تاریخی و گردشگری، به المان‌های نوروزی شهر نیز توجه ویژه داشتند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، نیمه اول تعطیلات نوروزی به پایان رسید و موج دوم سفرهای نوروزی آغاز شده است.

همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن در تعطیلات نیمه اول نوروز پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری بود و مدیران شهری برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی اقدامات متعددی را انجام دادند.

همدان با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری، تاریخی، مذهبی و طبیعی همواره مقصد بسیاری از مسافران بوده و دستگاه‌های مختلف با ارائه خدمات مناسب می‌توانند تاثیر بسزایی در ماندگاری مسافر در همدان داشته باشند.

شهرداری همدان از جمله دستگاه‌هایی است که برای استقبال از نوروز و مسافران نوروزی اقدامات مختلفی انجام داد و با بررسی اقدامات این نهاد خدماتی می‌توان برخی نکات قوت و ضعف را رصد کرد.

ایجاد فضای سبز مناسب یکی از اقدامات قابل توجهی است که شهرداری در طرح استقبال از بهار انجام داده و البته این مهم نیازمند توجه جدی و شبانه‌روزی است.

شهرداری همدان با ایجاد ستاد اسکان مسافران نوروزی توانسته اقدامات موثری برای رضایت مسافران نوروزی انجام دهد.

اگر وضعیت خیابان اکباتان و بوعلی در ایام عید مشخص می‌شد و طرح پیاده‌راه اجرا می‌شد مسافران نوروزی می‌توانستند بدون دغدغه خاطر در این خیابان‌ها قدم بزنند و در وضع رکود موجود با خریدهای متفاوت کمکی به بازار همدان بکنند.

نبود مراکز خرید تخصصی و قابل توجه از نقاط ضعفی بود که در نوروز امسال نیز خودنمایی کرد و بار دیگر این موضوع مطرح شد که همدان نیازمند بازار و مراکز خرید در رینگ دوم و سوم شهر است.

نقطه ضعف دیگری که از روز سوم تعطیلات عید در همدان خودش را به وضوح نشان داد شلوغی و وضعیت نامناسب میدان مرکزی همدان به عنوان یک اثر تاریخی و ثبت شده بود که به دلیل حجم مسافران، رفت و آمدهای مختلف و البته وجود تاکسی و اتوبوس‌ها، میدان مرکزی همدان دچار نوعی آلودگی بصری و سمعی بود که همین مهم نشان از ضرورت ساماندهی میدان امام(ره) است.

نبود روز بازارهای مختلف در نقاط مختلف شهر برای اینکه مسافران بتوانند مایحتاج روزانه را به سهولت از این بازارچه‌ها تهیه کنند نیز از دیگر مباحثی بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

در بین همه بود و نبودها اما امسال در سطح شهر همدان المان‌های مختلفی نصب شده بود که این المان‌ها مورد توجه بسیاری از مسافران نوروزی قرار گرفت و باید به کار هنری سازمان زیباسازی شهرداری همدان و کار تخصصی این سازمان نمره قبولی داد چراکه بسیاری از مسافران نوروزی در کنار آثار تاریخی عکس‌های بسیاری با المان‌های نوروزی در همدان گرفتند و این مهم نشان از توجه مسافران به این طرح‌ها و المان‌ها داشت.

حال با توجه به استقبال از این المان‌های نوروزی و چشم‌نواز بودن آنها انتظار می‌رود سازمان زیباسازی شهرداری همدان در ایام مختلف سال از این دست کارها انجام دهد و این اتفاق خوب هنری را تنها به عید نوروز محدود نکند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار