مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آذر 1399 - 12:15   |   کد مطلب: 24282
صبح امروز کتاب بارقه اندیشه که تفسیر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب از منظر حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان است، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،

مراسم رونمایی از کتاب بارقه اندیشه با حضور فرمانده بسیج دانشجویی ، امام جمعه و نماینده ولی فقیه، مسئول علمی سپاه انصارالحسین، معاونت اداره ارشاد اسلامی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، رییس سازمان ارشاد و تبلیغات اسلامی و معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان همدان و اصحاب رسانه برگزار شد.

کتاب «بارقه اندیشه»، مجموعه تدریس‌های امام جمعه همدان حجت‌الاسلام شعبانی، در ۲۰ جلسه است که به همت مرکز تحقیقات رکتا بسیج دانشجویی استان همدان گردآوری شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان در راستای تولید این کتاب گفت:
حجت‌الاسلام شعبانی طی ۲۰ جلسه طرح کلی اندیشه اسلامی را تدریس فرمودند که سخنان ایشان توسط رکتا ماندگار شد. مجموعه رکتا در این کتاب با حفظ جامعیت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی خلاصه ای با بیانی شیرین و روان ارائه داده که ان شاالله مورد استقبال اندیش ورزان و جوانان واقع خواهد شد.

در ادامه آیت الله شعبانی سخنان خود را با تقدیر و تشکر و با آرزوی توفیق برای مجموعه رکتا شروع کرد و گفت:
کتاب بهار اندیشه کتابی است که در آن نظام فکری رهبر انقلاب مطرح می شود اعتقاد ما این است که هرگونه سیاست ورزی باید مبتنی بر آموزه های دینی شکل بگیرد.
انقلاب اسلامی تحولی در جامعه است که مبتی بر آموزه های اصیل اسلامی و ایرانی باید پیش برود‌.

انصافا کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی کتاب جدید و علمی است که در هنگام مطالعه و قضاوت آن با نوآوری هایی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مواجه خواهیم بود که در خیلی از طلبه های آن زمان وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد:
این کتاب نشان دهنده منظومه فکری است که نیاز است در جلسات دانشجویی تببین شود
متاسفانه در خیلی از موارد در تبیین این مسائل کوتاهی کردیم.

وی ادامه داد:
مرکز تحقیقات رکتا بسیار خوب توانسته زبان عمومی و ساده سازی شده را در نوشتار کتاب حفظ کند و انصافا سلیقه خوبی در پیاده سازی جلسات داشته است.

آیت الله شعبانی در پایان گفت:
هرکسی میخواهد وارد هر عرصه ی سیاسی شود باید مبانی و منطق فکری خود را شکل بدهد.ورود در عرصه سیاسی بدون آمادگی ذهنی آسیب زاست، زیرا در این مواقع رفتارها از یک منطق فکری صحیح تبعیت نکرده و تابع منفعت است نه منطق، لذا اول باید منطق فکری شکل بگیرد.

در پایان مراسم با گرامی داشت یاد امام و شهدا، کتاب بارقه اندیشه رونمایی شد.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار