مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. بهمن 1392 - 7:50   |   کد مطلب: 10485
جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس در گفت‌وگو با حاجی
لاریجانی خواستار حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی در جلسات هسته‌ای دولت شد
نماینده مردم شاهین‌شهر در تشریح جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌ مجلس در این جلسه خواستار حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات تصمیم‌گیری برای مسائل هسته‌ای شد.
لاریجانی خواستار حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی در جلسات هسته‌ای دولت شد

 

به گزارش صدای دانشجو حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، در خصوص جلسه امشب مشترک دولت و مجلس اظهار داشت: در این جلسه تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مانند انرژی، بهداشت و درمان، امنیت ملی و سیاست خارجی، فرهنگی، اقتصادی، برنامه و بودجه و عمران و نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداختند.

وی این جلسه را جلسه‌ای خوب و صمیمی عنوان کرد و گفت: در صحبت‌ها نوعی روح همفکری و همیاری بین افراد وجود داشت و البته از طرف دولت نیز وزرای تعاون، ارشاد و دفاع غایب بودند.

نماینده شاهین‌شهر در خصوص مهمترین سخنان رؤسای کمیسیون‌ها اظهار داشت: حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی انتقادات تندی را نسبت به رویکرد فرهنگی دولت داشت و گفت که فرهنگ مظلوم واقع شده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: آقای بروجردی نیز صحبت‌هایی در مورد سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای داشت.

وی درباره اظهارات محمدجواد ظریف در نشست مشترک دولت و مجلس نیز گفت: آقای ظریف در خصوص مذاکرات و مسائل هسته‌ای صحبت‌هایی کرد و گفت: به‌دنبال عزت مردم ایران در عرصه بین‌المللی هستیم.

نماینده شاهین‌شهر در خصوص اظهارات رئیس جمهور در این جلسه گفت: حجت‌الاسلام روحانی سخنانی در مورد مشکلات آب، محیط زیست، میادین مشترک نفتی، مسائل و مشکلات مربوط به بهداشت و درمان، رکود اقتصادی و ضرورت خروج از آن و هدفمندی یارانه‌ها و پیرامون سبد کالا صحبت‌هایی داشت. البته در این زمان یکی از نمایندگان خطاب به رئیس‌جمهور گفت: به‌شرط اینکه در سبد کالا از کالای ایرانی و برنج ایرانی استفاده کنید.

وی ادامه داد: رئیس جمهور درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: دولت مصمم به اجرای قانون است تا کارآمدی نظام را ثابت کند و از مجلس می‌خواهیم حمایت و نظارت کند، که این سخنان رئیس جمهور نیز مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

تأکید رئیس‌جمهور بر تبعیت دولت و مجلس از منویات رهبری

حاجی دلیگانی تصریح کرد: رئیس‌جمهور همچنین گفت: «همه باید حول محور قانون اساسی حرکت کنند و مجلس و دولت در یک کشتی نشسته‌اند و همه ما بایستی تابع مقام معظم رهبری باشیم».

نماینده شاهین‌شهر درخصوص مهمترین اظهارات رئیس مجلس نیز گفت: آقای لاریجانی گفت: «همه دردهای جامعه را شناختیم و مهم این است که اراده کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور این مشکلات را حل کنیم که شدنی است».

وی افزود: رئیس مجلس همچنین به مشکلات فعلی اشاره کرد و ریشه این مشکلات را عدم اجرای قانون، سوء تدبیرها و عدم استقبال از خرد جمعی و تنها بخشی از آن را مربوط به تحریم‌ها دانست. لاریجانی معتقد بود که ادعای آمریکایی‌ها در مورد اثربخشی تحریم‌ها بر ملت ایران درست نیست و کشور ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌توان با تکیه بر آنها بر مشکلات فائق آمد.

استقبال لاریجانی از تاکید روحانی بر اجرای قانون

به‌گفته حاجی دلیگانی، رئیس مجلس از سخنان روحانی مبنی بر مصمم بودن دولت به اجرای قانون و استقبال از نظارت مجلس، استقبال کرد و گفت: «نگرانی و تذکرات نمایندگان از سر دلسوزی آنهاست».

نماینده شاهین‌شهر ادامه داد: رئیس مجلس در بخشی از سخنان خود از «ضرورت حضور رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات تصمیم‌گیری در مسائل هسته‌ای» گفت و از دولت خواست تا اطلاعات را به‌موقع در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی افزود: رئیس مجلس وجود اختلاف سلیقه در مجلس را حسن دانست که باید از آن استفاده کرد و درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه وزرا نگران سؤالات نمایندگان از خود هستند؛ گفت: «سؤال حق نمایندگان است و علت سؤالات زیاد نمایندگان نیز ناشی از عدم ارتباطات به‌موقع با آنان است» و از دولت خواست تا وزرا و معاونین پارلمانی آنان دسترسی راحت‌تری برای نمایندگان فراهم کنند چرا که نمایندگان مجلس رابط مردم با حاکمیت هستند؛ رئیس‌جمهور و وزرا بدانند اگر نمایندگان مسئله‌ای را مطرح می‌کنند از سر دلسوزی و دغدغه آنهاست.

گلایه لاریجانی از برخی اظهارات که باعث "کدورت بین دولت و مجلس می‌شود"

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: آقای لاریجانی در ادامه از کسانی که با حرفهای خود باعث کدورت بین دولت و مجلس می‌شوند، گفت و تأکید کرد: «از این افراد گلایه داریم و می‌دانیم که رئیس جمهور نیز از این اظهارات راضی نیست، لذا می‌خواهیم تدبیری شود که این موارد اتفاق نیفتد».

وی در پایان با بیان اینکه این جلسه در فضای صمیمی و دوستانه برگزار شد، یادآور شد: نشست مشترک بعدی دولت و مجلس در فصل بهار و به‌میزبانی دولت برگزار می‌شود.

*

دیدگاه شما

آخرین اخبار