مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. بهمن 1392 - 12:16   |   کد مطلب: 10701
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی را به‌عنوان آفت اقتصاد کشور برشمرد و از برنامه این کمیسیون برای سؤال از رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در این زمینه خبر داد.
طیب‌نیا و سیف برای پاسخ به افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانک‌ها به مجلس می‌روند

به گزارش صدای دانشجو عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی در سیستم بانکی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی به‌دنبال گردش مالی شفاف اقتصاد کشور است و این درست نیست که بانک‌ها به‌صورت توافقی نرخ سود بانکی را افزایش یا کاهش دهند.

وی با بیان "آفت‌هایی که الآن در اقتصاد داریم ناشی از توافقات یک‌شبه مسئولان است" تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس مخالف افزایش ناگهانی نرخ سود است و به‌طور حتم هفته آینده و همزمان با آغاز جلسات کمیسیون‌ها از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد درخواست خواهیم کرد که دراین‌باره پاسخگو باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: بنای سیستم بانکی کشور باید شفافیت در تصمیم گیری‌ها باشد و این اصلاً درست نیست که بدون اطلاع رسانی و اعلام رسمی سیاست‌گذار پولی نرخ سود بانکی در شعب بانک‌ها افزایش یابد.

رجبی ادامه داد: افزایش و کاهش نرخ سود بانکی باید با سازوکار قانونی همراه باشد و از مجوزهایی که برای مدیریت اقتصاد کشور داده شده استفاده شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار