مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. بهمن 1392 - 16:42   |   کد مطلب: 10723
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پولی که حقیقی‌ها به بورس آوردند ضرر دید و این پول به سادگی برنمی‌گردد.
پولی که حقیقی‌ها به بورس آوردند ضرر دید

 

به گزارش صدای دانشجو مصطفی بختیاری در گفت و گو با تسنیم گفت: تورم ناشی از افزایش قیمت دلار و خوش‌بینی مفرط سرمایه‌گذاران به ویژه تازه‌واردان به بورس باعث شد تا حجم نقدینگی به بازار سرمایه بیاید و شاخص از آبان امسال که حدود 70 هزار واحد بود تا مرز 90 هزار واحدی شدن پیش برود و پس از آن افت کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که خبرهای تماما خوب بازار تمام شده است و از این به بعد بورس به دنبال بهانه برای کاهش و افزایش است تصریح کرد: به نظر می‌رسد بورس کشور روند متعادلی را تا پایان سال در پیش بگیرد مگر این که خبر خاصی بازار سرمایه را با کاهش یا افزایش ناگهانی مواجه کند.
وی در خصوص اثرگذاری نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر معاملات بازار سرمایه نیز گفت: بنظر می‌رسد نرخ 7 تا 10 سنتی برای خوراک پتروشیمی‌ها منطقی و معقول باشد اما نرخ 13 سنتی هم تاثیر زیادی بر سود‌آوری شرکتهای پتروشیمی نمی‌گذارد.
این استاد دانشگاه با اشاره به این که در یکی دو هفته گذشته حجم معاملات در بورس کاهش یافته اذعان داشت: علت این اتفاق را باید در این موضوع بررسی کرد که نقدینگی به بازار سرمایه اعتماد ندارد و از آن گریزان شده است.
وی در خصوص علت کاهش نقدینگی در بورس گفت: مدیریت و تصمیمات مدیران بورسی در عرضه و تقاضای سهام تاثیرگذار است و متاسفانه در این مدت برخی تصمیمات درست نبود و حقوقی‌ها به فروش تشویق شدند که در بازار تاثیرگذار بود.
بختیاری با اشاره به این که پولی که حقیقی‌ها به بورس آوردند ضرر دید و کاهش یافت گفت: این پول به سادگی برنمی‌گردد و اعتمادسازی برای ورود دوباره نقدینگی به بازار کار ساده‌ای نیست.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار