مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. خرداد 1393 - 14:24   |   کد مطلب: 12375
به دنبال تحولات عراق قیمت جهانی نفت در روز پنج شنبه بیش از یک دلار افزایش یافت و به ۱۱۱ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.
نفت از ۱۱۱ دلار گذشت

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم و به نقل از رویترز، در پی بروز نگرانی ها در زمینه عرضه نفت، به دلیل پیشروی گروه داعش در خاک عراق و همچنین کاهش بیش از حد انتظار حجم ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت به بالای 111 دلار رسید. قیمت طلا نیز امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با یک دلار و 46 سنت افزایش به 111 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک دلار و 2 سنت افزایش به 105 دلار و 42 سنت رسید.

به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت «واکنش ها به وضعیت عراق پس از پیشروی های گروه تروریستی داعش و در اختیار گرفتن بزرگترین پالایشگاه این کشور در منطقه بیجی، تاکنون چندان محسوس نبوده است.»

اسپونر افزود: «این منعکس کننده این نظر است که فعالان بازار می خواهند شاهد نشانه های بیشتری از اختلال عرضه و تهدیداتی جدی تر در زمینه عرضه باشند.»

این کارشناس بازار نفت در ادامه گفت: قمیت نفت برنت ممکن است در طی 2 روز آینده و در واکنش به نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش تنش ها در عراق، به حدود 111 دلار و 50 سنت افزایش یابد.

آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال همکاری با رهبران عراق در زمینه یک واکنش هماهنگ جهت بازپس گیری مناطق اشغال شده است و کمک های بیشتری را در اختیار بغداد قرار خواهد داد.

همزمان، عبدالکریم اللعیبی، وزیر نفت عراق، روز چهارشنبه گفت، تاسیسات صدور نفت میادین نفتی جنوب عراق که روزانه حدود 2.6 میلیون بشکه نفت را به بازار جهانی صادر می کنند، «بسیار بسیار امن» هستند.

پالایشگاه بیجی، قادر به پالایش روزانه 300 هزار بشکه نفت است و نفت عمده استان های عراق و بغداد را تامین می کند.

در همین حال، قیمت طلا در بازار جهانی با یک دلار و 7 سنت افزایش به 1261 دلار و 31 سنت در هر اونس رسید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار