مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. تير 1393 - 18:21   |   کد مطلب: 12647
نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است که ایدئولوگ‌های اصلاح طلب هیچ پایگاه مردمی در داخل کشور ندارند و سعی دارند از خارج کشور به مرده فتنه سبز تنفس مصنوعی بدهند.
ایدئولوگ‌های اصلاح طلب هیچ پایگاه مردمی در داخل کشور ندارند

 

به گزارش صدای دانشجو فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، در خصوص همنوایی و هم‌صدایی رسانه‌های دوم خردادی و وابسته به شخصیت‌های این جریان با رسانه‌های بیگانگان اظهار داشت: زمانی که اصلاح‌طلبان بر سر کار بودند، بر سر مواضع و گفتمان‌شان اختلافاتی اتفاق افتاد و همان زمان بحث عبور از خاتمی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: دلیل اساسی که تحلیل‌گران اصلاح‌طلب به آن اذعان داشتند، این بود که جریان اصلاح‌طلب با مشی، راهبرد و برنامه خاصی در صحنه سیاست حضور نیافته بود، بلکه بعد از گذشت یکی دو سال از روی کار آمدنشان گفتند که باید چارچوب‌هایی از اصلاح طلبی را تعریف کرده و تبیین کنیم که اصلاح‌طلبی یعنی چه و مراد و منظور ما از اصلاح‌طلبی چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بروز اختلاف نظر میان اصلاح‌طلبان و روبه‌رو شدن آنها با بحران رهبری افزود: اصلاح‌طلبان در میان خود بحران رهبری داشتند و بین آنها تفرقه افتاد. یعنی دسته‌ای از آنها بحث عبور از خاتمی را مطرح کردند و به دلیل اینکه نمی‌توانستند براساس مفاهیم تعریف شده کار کنند، عملکرد ضد و نقیض و متعارضی داشتند و به همین دلیل نتوانستند پایگاه مردمی پیدا کنند.

آلیا اظهار داشت: نتیجه کار این شد که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 1388 در مورد اختلافاتی که بین خودشان داشتند، به مواضع خام و ضد مردمی رسیدند و بیشتر در انزوا قرار گرفتند و با توجه به از دست دادن پایگاه مردمی در نظام مردم سالاری دینی، ایدئولوگ‌های اصلاح‌طلبان به خارج از کشور رفتند چرا که در داخل کشور برای خود دایره موجه و آبرویی باقی نگذاشته بودند.

**تلاش ایدئولوگ‌های اصلاح طلب برای دادن تنفس مصنوعی به جنبش مرده سبز

وی ادامه داد: هم‌اکنون ایدئولوگ‌های اصلاح طلب در خارج از کشور به سر می‌برند و گه گاه از آن طرف مرزها موضعی در ردیف اپوزیسیون، سلطنت‌طلبان و مخالفان نظام اعلام کرده و سعی می‌کنند از راه دور به جنبش مرده سبز تنفس مصنوعی بدهند و خودشان را مطرح کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به روی کار آمدن آقای روحانی در انتخابات 24 خرداد 1392 گفت: مردم به آقای روحانی به عنوان اصلاح‌طلب رأی ندادند، بلکه به عنوان فردی که با اصلاح طلبان فاصله دارد، رأی دادند؛ اما اصلاح‌طلبان زمانیکه دیدند در دولت جدید عده‌ای از عوامل وابسته به فتنه در برخی از مراکز حساس به کار گرفته شدند، امید آنها بیشتر شد و سعی کردند اینگونه القا کنند که تلاش‌های ما از خارج از کشور باعث شده است که اصلاح‌طلبان و برخی از فتنه‌گران در دولت به کار گرفته شوند و امیدی هم برای آنها ایجاد شد. بنابراین آنها گفتند در دولت تدبیر و امید تدبیری شد که برای ما نیز امید ایجاد شد.

آلیا ادامه داد: در روزهای اخیر نیز تحرکاتی از ناحیه این جریان‌ها مشاهده می‌شود تا خود را در به‌کارگیری افرادی که در این دولت بر سر کار هستند، مؤثر جلوه دهند و سعی کنند که فتنه‌های جدیدی را کلید بزنند. البته صاحبان اصلی انقلاب یعنی مردم بصیرت و هوشیاری دارند و  همانطور که سلطنت طلبان و اپوزیسیون و منافقان دور هم جمع می‌شوند و به سراب دلخوش کرده‌اند، کسانی که در خارج از کشور هستند نیز همین سرنوشت در انتظارشان است.

**عده‌ای شتاب‌زده به طمع مجلس افتاده‌اند

وی با اشاره به ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخاباتی گفت: بعد از این بحث که عده‌ای از اصلاح‌طلبان تندور و فتنه‌گران که در دولت به کار گرفته شده‌اند، به طمع مجلس افتاده‌اند و مشاهده می‌شود که اقدامات شتابزده‌ و ناپخته‌ای انجام می‌دهند.

نماینده مردم تهران افزود: می‌توان گفت در ادبیات سیاسی، عده‌ای لاشخور سیاسی و رسانه‌ای وجود دارند. یعنی به محض اینکه می‌فهمند می‌توانند از موضوعی بهره‌برداری سیاسی کرد، دست به کار می‌شوند. همچنین عده‌ای که آن طرف آبها زندگی می‌کنند به تصور خودشان اگر اختلاف نظری در کشور ما وجود داشته باشد به مثابه مردارخوارها به آن موضوع هجوم می‌برند تا از این مسائل برای ادامه حیات خود بهره‌برداری کنند در حالیکه جمهوری اسلامی به آن اقتدار و پایداری رسیده است که مسائلی که پیش می‌آید را خودش حل و فصل کند.

آلیا تأکید کرد: تلاش‌های این افراد و گروه‌ها برای ایجاد سوژه، برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی است تا با حمایت آنها ارتزاق کنند؛ به همین دلیل سعی می‌کنند برخی مسائل داخل کشور را به تصور خود جهت بدهند و جریان سازی، خبر سازی و شایعه سازی کنند، چرا که با این گزارش سازی‌ها است که دشمنان به این گروه‌ها اجازه می‌دهند، در خارج ازکشور زندگی کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون برنامه‌ این گروه‌ها از آن سوی مرزها این است که بگویند ما مسائل داخل ایران مانند جنبش سبز و اعتراضات مدنی را مدیریت می‌کنیم. البته باید از این گزارش‌ها بدهند تا بتوانند چند صباحی در آغوش دشمنان زندگی کنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: این گروه‌ها و جریان‌ها، داخل کشور پایگاه و جایگاه اجتماعی ندارند و نهایتاً به دلیل اینکه از ابتدا اشکالاتی در باورهایشان نسبت به نظام و انقلاب اسلامی وجود داشته است همان اشکالات در ادامه راه آنها را به مسیر اشتباهی منحرف کرده است و سر از آغوش دشمنان در آورده‌اند و هم اکنون به این اقدامات می‌پردازند یعنی هم اکنون نهایت تلاششان این است که اگر در داخل کشور اعتراض مدنی وجود دارد، بگویند ما آن را مدیریت کرده و جهت می‌دهیم.

انتهای‌پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار