مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. تير 1393 - 17:53   |   کد مطلب: 12929
با کاهش ارزش سهام شاخص‌ بورس آسیا
قیمت جهانی طلا ۳ دلار افزایش یافت
قیمت امروز طلا در بازارهای جهانی به دلیل کاهش ارزش سهام شاخص‌ بورس آسیا و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا با ۳ دلار و ۱۰ سنت افزایش به قیمت ۱۳۰۲ دلار به فروش رفت.
قیمت جهانی طلا ۳ دلار افزایش یافت

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، امروز قیمت جهانی طلا با 3 دلار و 10 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1302 دلار و 90 سنت معامله شد.

قیمت امروز طلا در پایین‌ترین زمان به قیمت 1300 دلار و 90 سنت و در بالاترین زمان به قیمت 1309 دلار و 50 سنت معامله شد.

قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته 26 دلار و 90 سنت و نسبت به یکسال گذشته 18 دلار افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت فلز گرانبهای پلاتین نیز امروز در بازارهای جهانی 7 دلار و 82 سنت افزایش داشت و به قیمت 1493 دلار معامله شد.

قیمت فلز پالادیوم هم که در ساخت جواهرات استفاده می‌شود نیز با رشد 9 دلار و 18 سنتی مواجه شد و هر انس این فلز گرانبها به قیمت 822 دلار و 93 سنت به فروش رفت.

اما ا گرچه قیمت طلای جهانی امروز به علت تقویت ارزش دلار و نگرانی از افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره توسط فدرال رزرو، اندکی بالاتر  از 1300 دلار قرار دارد اما همچنان در نزدیکی کمترین رقم در 4 هفته گذشته معامله می‌شود.

همچنین بعد از کاهش 40 دلاری قیمت طلا در هفته‌ گذشته سرمایه‌گذاران طلا را برای سرمایه‌گذاری در این بخش تحریک کرد که قیمت طلا را امروز اندکی بالا برد.

قیمت طلا همچنان تحت فشار گفته‌های  رئیس بانک مرکزی آمریکا است که اعلام کرد اگر اجاره‌ها و دستمردها بالا و در مسیر غیر پیش‌بینی شده باشد احتمالا نرخ بهره را زودتر از موعد افزایش می‌دهد افزایش نرخ بهره احتمالا سرمایه‌گذاری در بخش طلا را کمتر خواهد کرد.

همچنین دلیل افزایش امروز قیمت طلا متاثر از کاهش ارزش سهام شاخص بورس‌های آسیایی است، به علاوه میزان سرمایه بزرگترین صندوق پشتیبانی  کننده طلا هم کاهش یافته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار