مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مهر 1393 - 21:48   |   کد مطلب: 14195
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیشترین تخلفات در شهرداری همدان را مربوط به صدور پروانه‌‎های ساختمانی دانست و افزود: متاسفانه برخی مدیران در سایه اموری که مربوط به آن‌ها نیست دخالت و در روند کاری برخی پروژه‌ها تغییراتی ایجاد می‌کنند.
نظری

به گزارش صدای دانشجو، علی‌اکبر نظری افزود: همدان به طور اسمی کلان‌شهر است نه رسمی؛ این شهر پارامترهای لازم برای تبدیل شدن به کلان‌شهر را ندارد و مهم‌تر اینکه هنوز جمعیت همدان به حد نصابی نرسیده که بخواهیم از آن به عنوان یک کلان‌شهر بهره ببریم.

وی با بیان اینکه تاکنون برای کلان‌شهر بودن همدان هیچ اعتباری تخصیص نیافته است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و توسعه حواشی شهر همدان یکی از مسائلی است که باید به طور جد پیگیری شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید تلاش خود را در این زمینه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به پروژه برج ایرانیان در همدان یادآور شد: شهرداری از این پروژه می‌تواند برای درآمدهای پایدار استفاده کند. اصول مربوط به این پروژه مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت و مخالفت‌هایی که درخصوص این برج به گوش می‌رسید تنها در خصوص تعداد طبقات این برج بود.

وی بیان کرد: شورا در خصوص پروژه‌ها تخصصی تصمیم می‌گیرد و اعضا با خردجمعی کار می‌کنند، ضمن اینکه درخصوص پروژه‌های شهری نفراتی فعالیت و نظارت دارند که در کار خود خبره هستند.

نظری در رابطه با توسعه حاشیه‌نشینی در برخی نقاط همدان هم اضافه کرد: منطقه دیزج به گونه‌ای در حال بسط و گسترش است که به نظر می‌رسد شهرک فرهنگیان را هم خواهد بلعید؛ طرحی پیشنهاد داده‌ایم تا در منطقه تپه پیسا در ورودی جاده علیصدر پارک مجهزی احداث شود تا هم ورودی جاده علیصدر شکیل شود و هم از گسترش این منطقه جلوگیری کنیم.

وی در خصوص پروژه دادگستری همدان و حواشی مربوط به آن هم تاکید کرد: نکته مهم این است که این پروژه از نظر حقوقی هیچ مشکلی ندارد و سه بار به کمیسیون ماده پنج فرستاده شده که هر سه بار تاییدیه دریافت کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نمی‌توان حقوق یک نهاد را نادیده گرفت، بیان کرد: این پروژه طی 13 سال گذشته در دستور کار بوده و ساختمان آن هم ستادی است.

وی در ادامه گفت: هماهنگی‌های صورت گرفته مبنی بر اینکه از این پس تغییر کاربری‌ها باید به نحوی صورت بگیرد که ابتدا شورای شهر آن‌ها را تایید کند.

نظری بیشترین تخلفات در شهرداری همدان را مربوط به صدور پروانه‌‎های ساختمانی دانست و افزود: متاسفانه برخی مدیران در سایه اموری که مربوط به آن‌ها نیست دخالت و در روند کاری برخی پروژه‌ها تغییراتی ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: رد پاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی مدیران در سایه به پروژه‌ها ورود پیدا می‌کنند که البته با قاطعیت و بدون واهمه با این افراد برخورد می‌کنیم و تنها هدفی که دنبال آن هستیم خدمت صادقانه به مردم همدان است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان، در ادامه درخصوص انتخاب شهردار همدان هم خاطرنشان کرد: تاکید من بر این بوده که شهردار همدان برای هرچه بهتر بودن باید مبسوط الید بوده و در شورا نیز هیچ‌گاه دنبال این نبوده‌ایم که سلایق را تحمیل کنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به طرح تفصیلی شهر، قطار شهری در همدان اجرایی نیست و نکته مهم این است که BRT طرحی خواهد بود که در همدان به دنبال اجرای آن هستیم.

نظری با بیان اینکه برای اجرایی شدن این پروژه عظیم 15 میلیارد تومان نیاز داریم، اظهار کرد: خیابان بوعلی به سمت میدان بیمه و سپس شهرک مدنی مسیری است که برای طرح اولیه این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم تا توسعه در جنوب و شمال شهر همدان به صورت متوازن صورت بگیرد. به شدت مخالف این مسئله هستم که نقاط سرسبز همدان در مناطق بکر شهر به ساختمان‌ها و مناطق مسکونی تعلق بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان گفت: به دنبال احیای نهضت خدمت در همدان هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار