مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. ارديبهشت 1395 - 10:51   |   کد مطلب: 17646
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ادارات دولتی 76 میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند، گفت: دانشگاه صنعتی همدان درختان مجموعه را از بین برد و طلبکار هم بود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، علی‏‎اکبر نظری در نشست خبری به مناسبت روز شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی با مطالعه تاریخ ما به وضعیت کنونی و توسعه رسیده‌اند، اظهار کرد: مبنای شهرسازی و رصدخانه‎های اروپایی‎ها از تاریخ و تمدن ایران‎زمین بوده است و ما باید به تاریخ و تمدن خود افتخار کرده و از آن غافل نشویم.

وی با بیان اینکه مدیر کم‌کار در مجموعه مدیریت شهری وجود ندارد، افزود: شهرداری همدان اکنون با وضع نامناسب درآمد توانسته شهر را مدیریت و هدایت کند که این مهم جای توجه دارد.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه ادارات دولتی 76 میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند، خاطرنشان کرد:  مجموعه ادارات باید عوارض و بدهی خود را در راستای پویایی شهر پرداخت کنند.

*شورا بر عملکرد شرکت‎های خدمات‌رسان نظارت داشته باشد

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از ادارات با توجه به رکود موجود نتوانستند بدهی خود را پرداخت کنند، تاکید کرد: با این وجود پرداخت بدهی واجب است زیرا توجه به این موضوع موجب توسعه شهر خواهد شد.

نظری با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم می‎توانند بر عملکرد شرکت‎های خدمات‌رسان نظارت داشته باشند، گفت: شورای شهر در راستای پاسخگویی به شهروندان از ادارات و دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری دارد و البته در امور اجرایی دخیل نیست.

وی با تأکید بر اینکه نظارت حق نمایندگان مردم است، خاطرنشان کرد: کسی برای شورای شهر همدان امر و نهی نکرده است و در بحث اجرای پروژه‌ها استعلام‌های مختلفی اخذ و با مطالعه انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: در خصوص اجرای پروژه‌ها و برخی انتقادات در راستای حفظ میراث فرهنگی کارشناسان مجموعه میراث باید حضور داشته باشند و اگر میراث حضور نداشته باشد مقصر شورا نیست.

*دانشگاه صنعتی درختان مجموعه را از بین برده است

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی همدان در اقدامی درختان مجموعه را از بین برده است، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری به این اقدام اعتراض کرده و وارد شدند؛ اما آنان طلبکار بودند.

نظری با بیان اینکه ساختمان دانشگاه صنعتی غیر قانونی است، خاطرنشان کرد: از این مجموعه گلایه‌مند هستیم که به جای دفاع از محیط زیست، درختان را از بین بردند.

وی از اهالی رسانه خواست این مهم را پیگیری کنند و درختان از بین رفته توسط مجموعه دانشگاه صنعتی همدان را رصد کنند، گفت: دادگاه برای تخریب فضای سبز و درختان به دنبال شکایت ما شاهد می‌خواهد و این مهم سخت است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مجموعه فضای سبز زیرمجموعه جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: 95 درصد ساخت و ساز خارج از شهر غیر قانونی است و درخواست می‎شود دادستان به عنوان مدعی‎العموم وارد شود.

*رصدخانه ابن صلاح همدانی تعطیل نمی‎شود

وی تصریح کرد: اگر فردی درختی را به دلیل ساخت و ساز از بین ببرد مکلف به کاشت درخت در نقاط دیگر و پرداخت جریمه است.

نظری با اشاره به اینکه رصدخانه ابن صلاح همدانی تعطیل نمی‎شود، بیان کرد: برای این رصدخانه و فعالیت‎های این مجموعه 500 میلیون تومان بودجه نیز دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه از این پس در طرح تفصیلی پیوست‎های فرهنگی و اجتماعی هم لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: در بحث رسیدگی به مشکلات تاکسیرانی و کرایه تاکسی اتاق فکری تشکیل شده تا همه موارد و مشکلات بررسی شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار